Gå til innhold

Emmaljunga vs Simo vs ?

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann er på vognjakt, og trenger desperat tips, da den lille tulla i magen er vår første- så dette er vi litt grønne på!

Har vært å sett på Emmaljunga Edge Duo/ Mondial, City Cross og Simo vogner. Snuppsi kommer i september, så vi trenger en god, stabil vogn i en by med mye dårlig vær. Jeg likte Emmaljuna Mondial veldig godt med tanke på størrelsen på bagen og at den kommer høyt opp (altså nært meg). Samtidig er vogna tung, så vi så på City cross- der bagen er mye lettere- men synes den blir så liten og lav. :(

Simo sine fikk vi ikke akkurat så mye hjelp i butikken- så jeg føler ikke jeg vet nok om dem til å mene noe som helst.

Vi bor i 4.etasje uten heis, så vil gjerne ha noe som er lett å ta med bagdelen opp uten å måtte vekke tulla :) Jeg er egentlig veldig åpen for alt av merker, men vet rett å slett ikke hva som er best til hva osv.

Noen tips fra dere gode damer her inne? Tusen takk!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143945320-emmaljunga-vs-simo-vs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke så mye erfaring jeg heller, siden vi og venter vår første. Men har sett en del på vogn. Er viktig for oss og at den er lett, siden vi og bor i 4. uten heis. Tenkte først på City Cross, men har nå forelsket meg i Bugaboo Cameleon. Den er veldig lett og grei, og bagen er ikke så altfor liten synes jeg. :) Også er et pluss at det finnes adapter til bilsetet vi har bestemt oss for som funker på vogna! De har den på babyshop, så du kan jo titte?! :)

eg ville ha emmaljung vogn. men alle de eg snakka med anbefalte simo.. den er både vind og vanntett..

om du velger kombi vogn så kan du jo ta kun bagen med opp om du har mulighet til og la vogna stå nede ?

den veier lite og er lett og flytte på :)

eg skal kjøpe simo duo pga den har stor og god bagg. men eg slipper og tenke på og ta den med opp 4 etasjer :P

her blir det brun 2012 modell :) kjempe fin farge i år :)

Vi har hatt simo combi vogn til våre 2. Den er nok litt tung å løfte,men trillekomforten er super. Sportsvogndelen er lun og god med stor og lun kalesje. På kombivogna vår fulgte det med en liten kalesje til bagen,denne kan man også kneppe på nederst på sportvogndelen,på den måten har man bagvogn til ungen er godt over året. Jeg syns også at bugaboo camelon har enfin og stor bag,men sportsvogndelen syns jeg blir alt for åpen for dårlig vær og norske vintre.. Men hver sin smak.....

Annonse

Takk :) En felles anbefaling vi fikk av alle vognbutikkene her var å kjøpe en 4-hjuling, pga vinteren her i byen. Så en 4-hjuling må jeg visst ha... Denne vogn- labyrinten føles helt uendelig stor!

Bugaboo Cameleon har også fire hjul. Mindre, svingbare hjul foran, som kan byttes ut med større vinterhjul som ikke er svingbare. Er mest fan av fire hjul selv. :)http://www.babyshop.no/vogner/bugaboo/bugaboo-cameleon

Jeg har også simovogn. Trillekomforten er helt fenomenal... Har alltid sett for meg at Simo og Emaljunga er ganske like vogner, så er kanskje lurt å prøve i butikken. Mener at Simo har større bagdel (hør i butikk), så om barnet er født rundt sommertider kan det jo være lurt å ha god plass til voksipose til vinteren.

Anbefaler absolutt dekk med luft...

Har ikke mye erfaring selv, men det jeg har merket meg etter å ha sett i butikker, er at det virker som det er en god del forskjell på "fjæringen". Altså at emmaljunga er litt stivere, mens simo vugger mer ved trilling. Her valgte vi emmaljunga edge duo, og venter spent på å få prøvd den :)

Skal du bære bagen mye så prioriter at bagen skal være lett å ta med seg, kombi vogner har de letteste og "enkleste" bagene. Hadde sett på simo kombi om jeg var deg:)

Simo lager stødige, lune vogner med god gyng, skal du ha emmaljunga så styr unna sport understellet, det er tungt å stivt og anbefales ikke.

Takk for gode svar :) Har vært å sett på Emmaljunga og Simo nå- og heller mye mot Emmaljunga Edge Duo eller Mondial, med classic understell. Synes disse er gode å trille, samt en ganske grei vekt på understellet.

Butikken de selger Simo i er jo helt klin umulig å få hjelp i. Fikk til slutt tak i ei jente som jobba der å, men hun hadde ikke peiling hun.. Ikke gadd hun å finne oss noen som hadde peiling heller. Ble så irritert at jeg sikkert kjøper Emmaljunga bare for å slippe Barnas hus igjen. Vurderer isåfall å kjøpe en quadrolift for å ha i bagen som er lett å løfte ut og ta med opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...