Zara84 Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Gutten min er snart 9 måneder og jeg prøver å venne ham til å spise mat med grovere konsistens/biter. Han klarer å spise små brødbiter etter en del trening, men det går veldig sent enda. Prøvde i går å gi ham grovmoset middag med veldig små kjøttbiter. Dette klarte han ikke å spise og kjøttbitene ble liggende igjen i munnen... Så vi måtte altså gi opp dette. Hvordan er deres i denne alderen? Moser dere fortsatt middagen med blender/stavmikser? Får vel bare ta tiden til hjelp og øve, men føler det går litt sent. Han har fått fire tenner + flere er på vei.
Mamma_til_2 Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 snuppa mi spiser alt hun får servert, har aldri most noe med stavmikser, hun er snart 8mnd, men jeg gir henne det vi har til middag sammen med oss, hun liker best og spise maten ublandet, får hun det blanda så ligger de "største" bitene igjen i munnen. hun spiser heller ikke middag fra glass, hater det! men prøv og gi han små biter av bare en ting av gangen feks: en bit potet så en bit kjøtt så litt gullrot, la han tygge og svelge mellom vær gang
Zara84 Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2012 Takk for svar. Min får heller ikke middagsglass. Skal prøve å gi ham små biter ublandet. Får bare ta tiden til hjelp og håpe han får det til etterhvert.
Underveis --> Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Jeg ville most kjøtt og "tråere" mat ennå, men heller hatt små biter av godt kokt potet og gulrot som er lettere for ham å knuse selv. Er ikke alle som takler biter med en gang, men om de er myke så er det enklere. Alle har vel tygget i evighet på et seigt kjøttstykke. Tror det må være omtrent slik de oppfatter det ;-) Litt mer "mikk" å lage, men lag en stor porsjon og frys ned så trenger du ikke gjøre det så ofte.
me_87 Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 Gutten min på snart 8 mnder elsker middagsglassene men klarer ikke å spise de fra 8 mnder som er klumper i. Da brekker han seg. Så her må visst jeg forsette å mose maten en stund til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå