Gå til innhold

Jeg har lyst jobbe med barn, og vil ha utdannelse, men kan ikke sette meg på skolebenken:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om høyskoler/universitet som tilbyr noe nettbaserte studier? Har en bachelorgrad fra tidligere men i en helt annen retning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvorfor kan du ikke sette deg på skolebenken da?

Mange høgskoler arrangerer studier so er nett- og samlingsbaserte....

Vil du jobe med barn trenger du enten en form for ped (førskolelærer, lærer, barne- og ungdomsarbeider etc) eller en utdannelse innen omsor (sykepleier, vernepleier, barnevern, omsorgsarbeider) osv

Skrevet

Vil du jobe med barn trenger du enten en form for ped (førskolelærer, lærer, barne- og ungdomsarbeider etc) eller en utdannelse innen omsor (sykepleier, vernepleier, barnevern, omsorgsarbeider) osv

Er alene og har ikke råd verken miste inntekt eller ta opp mer lån. Vet hva jeg trenger men ute etter spesifikke skoler som tilbyr nettbasert. Bor heller ikke i by med studiemuligheter.

Skrevet

Er alene og har ikke råd verken miste inntekt eller ta opp mer lån. Vet hva jeg trenger men ute etter spesifikke skoler som tilbyr nettbasert. Bor heller ikke i by med studiemuligheter.

Som jeg sa; MANGE høgskoler tilbyr nett- og samlingsbasserte kurs.

Hvis du vet hva du trenger, så må du jo heller søke opp hvilke institusjoner som tilbyr det du vil ha!!!

Skrevet

Herregud så mange problemer folk ser for å slippe å gjøre noe med livet sitt.

Jeg har 3 barn og bor ikke med deres far. Jeg har i løpet av de 8 siste årene tatt noe som tilsvarer 4 års høyere utdannelse, deriblant en mastergrad.

Det er MASSEVIS av nett- og samlingsbaserte studier. Og det er muligheter for å ta i bruk støtteordninger slik at man kan studere på fulltid eller deltid. Med barn å forsørge utløses andre stipender enn de som er single. Se deg om etter løsninger i stedet for å furte over at du "ikke kan" sette deg på skolebenken. I Norge, som ett av få land i verden, kan enslige mødre både studere og gjøre akkurat hva de vil uten å måtte frykte for morgendagen.

Skrevet

Kjære vene- for noen svar jeg har fått! Jeg har bachelor og påbegynt master i noe jeg ikke ønsker jobbe med lenger. Tatt utdannelse før jeg fikk barn og mottatt ca 400 kr i mnd i overgangsstønad samt stønad til tilsyn i over 3 år. Stønad til tilsyn "spiser" av tiden en kan få overgangsstønad så jeg er ikke kvalifisert for å få støtte fra NAV til studier. Og hvorfor skulle jeg det egentlig? Jeg har jo jobb og ønsker være i den mens jeg utdanner meg innen noe annet!

Mange skoler tilbyr nettbaserte studier men de fleste har samlinger. Derfor spør jeg om noen som vet om noen med kun nettbasert. Skjønner ikke at dette skal karakterisere for å ikke ønske gjøre noe med livet sitt osv.

Skrevet

Jeg har 3 barn og bor ikke med deres far. Jeg har i løpet av de 8 siste årene tatt noe som tilsvarer 4 års høyere utdannelse, deriblant en mastergrad.

Det er MASSEVIS av nett- og samlingsbaserte studier. Og det er muligheter for å ta i bruk støtteordninger slik at man kan studere på fulltid eller deltid. Med barn å forsørge utløses andre stipender enn de som er single. Se deg om etter løsninger i stedet for å furte over at du "ikke kan" sette deg på skolebenken. I Norge, som ett av få land i verden, kan enslige mødre både studere og gjøre akkurat hva de vil uten å måtte frykte for morgendagen.

Enslige mødre uten utdannelse trenger ikke frykte for morgendagen. Har en utdannelse og jobb kam en ikke styre og stelle og la andre betale for seg.

Skrevet

Er du frisk menneske?

HI; ta kontakt med en av skolene så Kan de hjelpe deg på veien.

Skrevet

Kjære vene- for noen svar jeg har fått! Jeg har bachelor og påbegynt master i noe jeg ikke ønsker jobbe med lenger. Tatt utdannelse før jeg fikk barn og mottatt ca 400 kr i mnd i overgangsstønad samt stønad til tilsyn i over 3 år. Stønad til tilsyn "spiser" av tiden en kan få overgangsstønad så jeg er ikke kvalifisert for å få støtte fra NAV til studier. Og hvorfor skulle jeg det egentlig? Jeg har jo jobb og ønsker være i den mens jeg utdanner meg innen noe annet!

Mange skoler tilbyr nettbaserte studier men de fleste har samlinger. Derfor spør jeg om noen som vet om noen med kun nettbasert. Skjønner ikke at dette skal karakterisere for å ikke ønske gjøre noe med livet sitt osv.

Jo, den regla di med "kan ikke gå på skole, kan ikke dra på samling, kan ikke flytte" er bare unnskyldninger. Har du bachelor og jobb nå, så får du det også et annet sted. Flytt på deg så du kommer nærere studiestedet, for eksempel, det er ikke dødelig å ta barn med seg for en begrensa periode på 2-3 år.

Eller; hvis du er i jobb, som du sier: skaff en au pair så du KAN dra på samlinger. Eller få ut fingeren og avtal med din eks at han kan være backup i de ukene du er på samling. En av grunnene til at man må ha samlinger er nemlig at nettstudier er av lavere kvalitet. Så innse at det kommer til å koste deg noe - ikke bare penger - og ta tak.

Skrevet (endret)

S

Endret av Dori ♂♂
Skrevet

Jo, den regla di med "kan ikke gå på skole, kan ikke dra på samling, kan ikke flytte" er bare unnskyldninger. Har du bachelor og jobb nå, så får du det også et annet sted. Flytt på deg så du kommer nærere studiestedet, for eksempel, det er ikke dødelig å ta barn med seg for en begrensa periode på 2-3 år.

Eller; hvis du er i jobb, som du sier: skaff en au pair så du KAN dra på samlinger. Eller få ut fingeren og avtal med din eks at han kan være backup i de ukene du er på samling. En av grunnene til at man må ha samlinger er nemlig at nettstudier er av lavere kvalitet. Så innse at det kommer til å koste deg noe - ikke bare penger - og ta tak.

Men i alle dager... Du har virkelig bare bestemt deg for at hi er udugelig du! Hvem tror du at du er egentlig, som tror du kan pålegge hi så mange negative egenskaper kun med utgangspunkt i dette innlegget?

Og hvorfor i alle dager skal hi flytte eller skaffe seg au pair (hallo!!?), hvis det viser seg at det hun ønsker å studere tilbys som nettstudie? Det er jo DET hun spør om!

Det er virkelig ikke hi som er vrang i vilja her, det er du.

Skrevet

Min eks er død. Men det er kanskje en for lettvint tanke og noe jeg bør jobbe med? Hvis jeg slutter furte over det våkner han kanskje til liv?!

Du må ha seriøse problemer! Jeg har studert før jeg fikk barn og nå ønsker jeg studere på en annen måte. At du blir gal av spm mitt er helt på trynet. Håper på snarlig god bedring for deg; ikke minst for de stakkarsene som lever med deg.

Skrevet

Gå inn på siden til nks.no, der er det nok noe som kan passe for deg. Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg kan dessverre ikke svare deg ang nettstudier, men man trenger jo ikke nødvendigvis utdannelse for å jobbe med barn. Kanskje du kan jobbe i en barnehage mens du utdanner deg? Jeg kjenner flere som har tatt førskolelærerutdannelse mens de har vært i 80% stilling i barnehage, men de har vel gått deltid på skole. Har du ingen mulighet til barnevakt innimellom?

Jeg vil tro at du uansett må ha noe praksis når du skal jobbe med mennesker.

Lykke til!

Skrevet

Her jeg bor tilbyr høyskolen førskolelærerutdanningen som deltid, da er det meningen du skal jobbe i barnehage mens du tar utdanningen din.

Barne og ungdomsarbeider kan du bli som privatist, men da må du ha litt erfaring. Men du vil kanskje satse høyere enn et fagbrev?

Skrevet

Takk for svar:-)

Har snakket med nærmeste universitet nå og de skulle hjelpe meg ta PPU. Må ha noe praksis men det kan jeg ta på skolen på hjemstedet mitt. Videre kan de tilby master i spesialpedagogikk og da er det ingen eller lite obligatorisj( avhengig av retning en velger)

Nettbasert utdanning er ingen dårligere utdanning. Derimot blir det flere og flere skoler som legger opp til det.

Takker igjen for svar på spørsmålet mitt:-)

Skrevet

Uff, du fikk da svært mange nebbete svar. Det er nok noen som har stått opp med feil fot i dag ;-)

Sjekk om høgskolen i Sogndal kan ha ett tilbud til deg, vet at de har diverse nettbaserte studier.

Skrevet

Og lykke til :-)

Hilsen nr 19

Skrevet

Uff, du fikk da svært mange nebbete svar. Det er nok noen som har stått opp med feil fot i dag ;-)

Sjekk om høgskolen i Sogndal kan ha ett tilbud til deg, vet at de har diverse nettbaserte studier.

Takk takk :) Var vel de samme nebbete som gikk igjen velger jeg å tro;) Her inne kan en ikke gjøre noe rett så litt idioti må en nok påregne når en legger ut innlegg.

Skrevet

NKS tilbyr bachelor i pedagogikk. Har en venninne som har tatt det og hun jobber i skolen som spes.ped. Veldig interresant jobb. Dette koster jo en del da, egentlig veldig mye.

Ellers er jo PPU som du nevner veldig flott om du allerede har høyere utdanning.

Videre må jeg si jeg er litt sjokkert over noen av svarene folk har gitt deg. Blir slaktet nærmest fordi hun ikke kontakter NAV for å få støtte til studier?!

Er det ikke flott at folk klarer seg selv, klarer ta vare på barna sine og samtidig utdanner seg? Syns det står mer respekt av det enn hun som skryter over å ha fått utdannelsen dekket fordi hun er alene. Hva om folk skulle angripe deg for å ha fått barn før utdannelse? Bare det at du anbefaler noen å søke støtteordninger når de er bevist på å klare seg selv sier mye om holdningene dine.

HI- lykke til på "ferden" og hev deg over slike surmaga idioter.

Skrevet

Du er tøff HI som tar skolen utenom arbeidstid! Selv jobber jeg 100% ved siden av studiene, og det går faktisk veldig bra med to små barn i hus. Man klarer det man vil;) Selv kunne jeg aldri satt meg på skolebenken igjen, og er sjeleglad for at det finnes nettbaserte studier.. Dette er definitivt fremtiden:)

Skrevet

Noen som vet om høyskoler/universitet som tilbyr noe nettbaserte studier? Har en bachelorgrad fra tidligere men i en helt annen retning.

Studer pedagogikk ved ntnu. Bare eksamen du må møe opp på.

Skrevet

Du er tøff HI som tar skolen utenom arbeidstid! Selv jobber jeg 100% ved siden av studiene, og det går faktisk veldig bra med to små barn i hus. Man klarer det man vil;) Selv kunne jeg aldri satt meg på skolebenken igjen, og er sjeleglad for at det finnes nettbaserte studier.. Dette er definitivt fremtiden:)

Nettbaserte studier er helt klart fremtiden ja. Selv offentlige universiteter og høgskoler har begynt å innse at de må kaste seg på trenden om de skal være konkurransedyktige.

Godt å høre at du klarer deg fint med full jobb, to barn og studier. Jeg blir i samme situasjon fra høsten av... Burde kanskje grue meg, men gleder meg som en unge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...