Gå til innhold

Tips til fin sang i kirken-DÅP?

Anbefalte innlegg

Gjest yrild
Skrevet

Vi skal døpe lille gull og jeg har litt lyst til å ha en norsk sang siden vi ikke er i Norge, men har bare engelske sanger i hodet...

Har dere forslag?

Skrevet

I kirken? Vi fikk ikke lov å ha egen sang i kirken.. men det var jo 4 dåpsbarn da..

Trodde det bare gjaldt ved begravelse og bryllup at man fikk ha med noe annet i kirken..?

Gjest yrild
Skrevet

He he ja mulig det ikke er vanlig, men jeg er sanger så jeg blir jo alltid bedt om å synge noe :-)

Skrevet

La oss vandre i lyset er min helt klarte favoritt :) Den ble faktisk spilt til min dåp, da jeg fikk 4-års boka, da jeg ble konfirmert, da jeg ble gift og faktisk når størstejenta ble døpt. Dette er ren tilfeldighet, men håper den blir spillt når vi skal ha dåp igjen om ett par uker :)

Men andre salmer som også er fin:

- Blott en dag

- Den fyrste song

- Jeg folder mine hender små

Skrevet

Det skjer et under i verden (hver gang et barn blir født).

Skrevet

Fantastiske Et lite barn som kommer av Kari Bremnes.

Skrevet

Som et barn - Bjørn Eidsvåg

Skrevet

-Som når et barn kommer hjem om kvelden.

- Velsignelsen

- Jeg vet en deilig have

Skrevet

Alltid freidig.

Men hvis du er sanger av utdannelse, så har du sikkert et repertoar fra før. Jeg er sanger sjøl, men jeg syns det blir litt rart å "tipse" andre om hvordan de skal utøve sitt fag...

Skrevet

Fyllt av glede over livets under.. synes den er helt vidunderlig og handler om det lille barnet og det nye livet..

Skrevet

Himlen i min favn :-) ikke Carolas selv om den er veldig fin, men det er ei norsk ei som synger den med litt sluk folketonepreg. Kjempefin. Svigerinna mi skal sunge den akkpoagnert av broren min. Blir jjempefint :-)

Skrevet

Lina Sandell har mange fine sanger... blott en dag, bre dina hvita vingar osv Opprinnelig svensk, men tekstene er nok oversatt også.... sjekk youtube

Skrevet

Vi fikk velge sang selv i dåpen. :-)

Vi hadde:

"Kjære Gud jeg har det godt

Takk for alt som jeg har fått

Du er god, du holder av meg

Kjøre Gud gå aldri fra meg

Pass på liten og på stor

Gud bevare Far og Mor"

Jeg ønsket også "Jeg vet en deilig hage"

Men presten fant den ikke i noen salmebok :P

Skrevet

Alltid freidig.

Men hvis du er sanger av utdannelse, så har du sikkert et repertoar fra før. Jeg er sanger sjøl, men jeg syns det blir litt rart å "tipse" andre om hvordan de skal utøve sitt fag...

Merkelig holdning. Både jeg og kollegene mine er utdannet i og utøver det samme faget, vi henter da råd, tips og ideer fra hverandre hele tiden!

Hva med:

Velkommen til livet, du lille ( Skeie/ Waale)

Kveldssalme ( Hoem/Sommerro)

Gjest yrild
Skrevet

Takk til alle for tips :-)

Og til anno 11 vil jeg bare si at det kan bli ensomt der på toppen din og at jeg ofte rådfører meg med kollegaer (og gud forby også med ufaglærte!!). Anno 16 sier vel det jeg mener om den saken :-)

Har aldri sunget i dåp før og er ikke kirkelig oppdratt, så selv om jeg kan min Bach og Schubert var det jo ikke det jeg var på utkikk etter nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...