Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #76 Skrevet 13. juni 2012 Nei. Det er riktig som du sier at det heter jernteppe. Men dette stammer fra den kalde krigen. Winston Churchill sa i en tale at det hadde lagt seg et jernteppe over Europa. http://www.sprakrade...er-hjerneteppe/ He he! Kan ikke for det, jeg elsker det når bedrevitere som skal rette på andre får seg en smekk
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2012 #78 Skrevet 13. juni 2012 Altså, fra spøk til alvor: jeg har alltid vært ekstremt nøye på å skrive korrekt, og spesielt i skole-/jobbsammenheng. Dersom jeg hadde én skrivefeil på en stil ble jeg så flau at jeg nektet å vise stilen min til andre, selv om jeg fikk beste karakter. Det er ikke bra det heller. For noen år siden ble jeg så kraftig utbrent at det gikk en sikring i hjernen (føltes sånn i alle fall ...) og det å skrive ble en ting jeg måtte lære meg igjen. Da ble det viktigere å klare å gjøre seg fortstått enn å skrive 100 % riktig til enhver tid. Jeg liker ikke å lese blogger, avisartikler osv med mange skrivefeil, men om noen klarer å skrive TV´en istedet for TV-en er det ingen krise, liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå