Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Held på å bli gal. Prinsessa på 9 mnd er sjef. SJEF. Aner ikkje kva eg skal gjere med denne tausungen. Ammer henne og ho er ein aldeeeeles herleg skapning. MEN, det må da gå an at ho "et" noko anna enn pupp!? Verken flaske, kopp, graut, mat...I n g e n t i n g ! Få høyre med dåkke proffane; må eg ta eit oppgjer med henne og nekte henne pupp til ho tek flaska/koppen/grauten? Huff... Ho har fire tenner som ho faktisk bruker. På MEG! Au og sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, flott at du fortsatt ammer :)

Har du latt henne leke litt med maten selv? Det hjalp her. Istedenfor at jeg prøvde å dytte mat i ungen, så satte jeg en tallerken med litt forskjellig foran ham og lot han prøve seg frem.

Ikke vær redd for gris og rot ;) Etter et par forsøk var han mer positiv :)

Skrevet

Gulltopp: Eg har gitt henne ALT som markedet har å tilby. Ho får sete i maten om ho det vil, men ikkje pokker om ho putter noko i munnen. I går gnafsa ho litt på ein agurk, og eg heldt på å svime av! Men i dag var agurken fullstendig uinteressant igjen...

Skrevet

Ah, jeg skjønner. Jeg har hatt mye samme problemet med sønnen min. Han er forøvrig 18 mnd, og jeg ammer fortsatt morgen og kveld.

Etter et herpes-utbrudd i munnen, ville han ikke ha noe skikkelig mat. Han nektet. Tror han fikk litt skrekken etter så mye vondt i munnen. Nå holder jeg på å bygge det opp igjen. Veldig slitsomt, for han vil kun ha melk og grøt. Unntaket er frukt :) Det elsker han! Bringebær er favoritten.

Du kan jo høre om helsestasjonen har noen gode tips?

Skrevet

Huff, stakkars gut! håper han er blitt bedre :) Tenkte faktisk no at eg skulle prøve disse fruktposane dei sel. Stappe litt druer og sånn inni , for det må vel vere litt avkjølande og godt for ein liten søt jentemunn ;)

Skrevet

Søsteren min hadde samme problemet. Jenta nekta rett og slett alt av mat fram til hun var rundt 8 mnd. Hun prøvde også ALT som finnes av triks og matvarer uten at noe hjalp. Det eneste hun ikke forsøkte var å nekte henne puppen! :)

Men jenta hadde jo tydeligvis ikke behov for annen næring, og var nok rett og slett ikke sulten, for hun lå godt over gjennomsnittet i vekt.

Det løsnet av seg selv til slutt. Og det gikk vel ca 2 måneder, så spiste jenta såpass bra at hun kunne slutte med nattamming. Det er jo gjerne sånn at desto eldre de er når de begynner med fast føde, desto raskere går introduksjonen. Mager trøst kanskje, men...

Lykke til!

Skrevet

Mi jente er lita og nett, men held kurva si likevel. Ho er rask og frisk, så ho mangler tydlegvis ingenting. ;) I dag tidleg gnafsa ho litt på ein brødskalk. Eg turde ikkje tygge eingong, i fare for å øydelegge stunda ;) Ho spytta ut alt, men ho putta iallefall noko INN først! wow! :D

Gjest amandine
Skrevet

Mi jente er lita og nett, men held kurva si likevel. Ho er rask og frisk, så ho mangler tydlegvis ingenting. ;) I dag tidleg gnafsa ho litt på ein brødskalk. Eg turde ikkje tygge eingong, i fare for å øydelegge stunda ;) Ho spytta ut alt, men ho putta iallefall noko INN først! wow! :D

Det er jo sånn det er... Så lenge hun er glad og frisk og fin i farta er det ikke noe å styre med, tenker jeg. La henne smake det hun vil(innenfor rimelighetens grenser, hun trenger jo ikke gnage på lyspærer, skolekritt eller slikt), så kommer det når det passer henne. Med all sannsynlighet spiser hun mer eller mindre normalt i god tid før både skolealder og konfirmasjonstid, bare å senke skuldrene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...