Gå til innhold

Hvor mye ville du gitt i bryllupsgave, om du kun var bedt til kaffe, Champagne og kaker?

Anbefalte innlegg

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Kommer helt an på hvor nære vi er brudeparet det. Skiller ikke så mye på hva vi er invitert til, men mer på hvor nære familie/venner de som gifter seg er.

Folk har ulik råd og ulike prioriteringer, og to nære venninner skal ikke få forskjellig gave bare fordi den ene har tatt seg råd til et stort selskap og den andre har måtte begrense gjestelisten litt.

Skrevet

300-500kr. Skal selv i bryllup, men bare til kaffi/fest. tenkte å gi 400 kr. Skal også bake kake til dem....

Skrevet

Gir det samme uavhengig av hva jeg er bedt til..

Skrevet

Kommer helt an på hvor nære vi er brudeparet det. Skiller ikke så mye på hva vi er invitert til, men mer på hvor nære familie/venner de som gifter seg er.

Folk har ulik råd og ulike prioriteringer, og to nære venninner skal ikke få forskjellig gave bare fordi den ene har tatt seg råd til et stort selskap og den andre har måtte begrense gjestelisten litt.

Jeg er nok ikke så genrøs som deg der. Jeg gir nok litt gave ut i fra hva jeg er bedt til. Hvis jeg blir bedt til en annens veninne bryllup senere og blir bedt i hele, så vil jeg nok gi en dyrere gave også. Ville nok også gitt dobbelt så mye i dette bryllupet, om jeg var bedt i hele. Tenker det går litt på kostnader i forhold til hva det koster å arrangere bryllupet også.

HI

Skrevet
Jeg er nok ikke så genrøs som deg der. Jeg gir nok litt gave ut i fra hva jeg er bedt til. Hvis jeg blir bedt til en annens veninne bryllup senere og blir bedt i hele, så vil jeg nok gi en dyrere gave også. Ville nok også gitt dobbelt så mye i dette bryllupet, om jeg var bedt i hele. Tenker det går litt på kostnader i forhold til hva det koster å arrangere bryllupet også.

HI

Jeg synes poenget med gaver forsvinner når de blir brukt som byttehandel/kontigent/inngangspenger. Men her er tydeligvis meningene delte...
Skrevet

Jeg må også innrømme at jeg hadde nok gitt litt mindre om jeg bare var invitert til deler av bryllupet. En inviterer vel de nærmeste til hele dagen og de som er lenger "ute" til bare deler.

Jeg ga 500 kr til min beste venninne når jeg var alenemamma. Det var ikke bryllup, men bryllupsfest og det var det jeg hadde råd til etter et rådyrt utdrikningslag.

Hadde jeg bare blitt invitert til kaffe av ei annen venninne hadde jeg gitt kanskje 3-400kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...