1barn+2 SA+håper enda Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Hei! Jeg har hatt diagnosen pco i mange år og aldri hatt noen problemer med håravfall. Men så begynte jeg på metformin i okober-11.Så merket jeg etter 4 mnd bruk at jeg begynte å få kraftig håravfall. Nevene var fulle etter hårvask,masse i vasken,på klærne,i børsten...0sv. Har lest at metformin kan gi håravfall,men legen min mener det er så lite sannsynlig.Jeg er uansett kjempe fortvilet! Bruker 500 mg x 4.
snuppo Skrevet 14. juni 2012 #2 Skrevet 14. juni 2012 jeg har veldig tynt hår,men synes jeg har fått mindre hår framme, panneluggen er plutselig veldig tynn......og ser litt mindre ut ved hårfestet....men om det er p.g av det vet jeg ikke
<3 2G <3 Skrevet 16. juni 2012 #3 Skrevet 16. juni 2012 Det forklarer saken for meg, her rye det av, men har masse så det er mest det at det er over alt og, at det er så masse korte hår over hele hodet...
1barn+2 SA+håper enda Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har mistet 1/3 nå av hårtykkelsen på 5 måneder og er så deppa pga det.Hårmanken er jo en viktig del av oss og dette håravfallet bekymrer meg alvorlig.Skal kutte ut metformin nå noen uker fremover og se om dette forbedrer seg. Fatter at ikke legene forstår seg mer på dette med metformin og håravfall:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå