Gå til innhold

Jeg har fått en diger hemoroide! Og det gjør SÅ vondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, bare en time igjen så åpner legen. kål skal også innkjøpes. hva skal jeg si på jobben da tro? Kan ikke si jeg har en så sykt vond hemoride ;) huff.. fikk sovet fra 5 til 6 også, så ca tre timer søvn da. aldri har verken barn eller sykdom holdt meg så mye våken gjennom natta.

Skrevet

Gå på apoteket. Mye som kan hjelpe deg der.

Sheriproct var min "lifesaver.

Skrevet

Huff, stakkars deg :-(!

Sheriproct som nevnt over er dessverre ikke å få kjøpt i disse dager pga at den har blitt tilbakekalt, men håper den kommer tilbake snart...

Ellers kan det være en trombosert hemoroide du har fått, hovedinnlegger. Det er rett og slett som en slags "blodpropp", og inni den er det størknet blod - og det gjør grisevondt.

Den GODE nyheten er at dette er fort gjort å få fikset hos legen, han/hun gjør et snitt i hemoroiden og får ut blodet. Etterpå blir alt så meget bedre.

ALL sympati til deg, god bedring!

Skrevet

Huff, stakkars deg :-(!

Sheriproct som nevnt over er dessverre ikke å få kjøpt i disse dager pga at den har blitt tilbakekalt, men håper den kommer tilbake snart...

Ellers kan det være en trombosert hemoroide du har fått, hovedinnlegger. Det er rett og slett som en slags "blodpropp", og inni den er det størknet blod - og det gjør grisevondt.

Den GODE nyheten er at dette er fort gjort å få fikset hos legen, han/hun gjør et snitt i hemoroiden og får ut blodet. Etterpå blir alt så meget bedre.

ALL sympati til deg, god bedring!

Huff, samboer hadde en trombosert en. Det ble operasjon på sykehus! Den var nokså stor opp igjennnom tarmen, ca 10 cm lang. Hadde hatt vondt i ny og ne i nesten 3 år, typisk mann..

Skrevet

Hun på legekontoret ville at jeg skulle prøve salve og sånt fra apoteket først, før jeg kommer inn til dem. Men dette er jo helt jævlig så jeg får se hvor lenge jeg holder ut. Har fått kjøpt salve og stikkpiller nå da, men kan jo ikke gå i en uke å vente på at det skal bedre seg når det er så ille at jeg verken kan sove eller jobbe.

Jeg lurer også på om det kan være en trombosert siden den er så stor (som en drue), steinhard og umulig å dytte inn hvertfall.

Skrevet

Hun på legekontoret ville at jeg skulle prøve salve og sånt fra apoteket først, før jeg kommer inn til dem. Men dette er jo helt jævlig så jeg får se hvor lenge jeg holder ut. Har fått kjøpt salve og stikkpiller nå da, men kan jo ikke gå i en uke å vente på at det skal bedre seg når det er så ille at jeg verken kan sove eller jobbe.

Jeg lurer også på om det kan være en trombosert siden den er så stor (som en drue), steinhard og umulig å dytte inn hvertfall.

Jeg prøvde isbit på. Min var så stor som tuppen på lillefingeren, og var ikke slik at den kunne dyttes inn. Den var fast i huden, på en måte.

Hjalp ikke med isbit første kvelden, men etter et par dager var det stor endring! Etter 3-4 dager var den vekk. Kom tilbake en gang etter et par uker, påen igjen med isbit et par dager - siden vært vekk i 6 mnd;)

Vondt å ha isbit på syns jeg, holdt bare ut et par min hver kveld, det svei i noen minutter etterpå.

Skrevet

Men hvorfor bruker du ikke smertestillende??jeg og er skikkelig plaget med dette.Bruker kremer og stikkpille,dusjer ofte osv.Men jeg bruker ibux 600 mg.Orker ikke gå rundt med de smertene i 6 dager,du er jo nødt til å sove også..

Skrevet

Jeg syns ikke smertestillende hjelper. Har tatt det igjen nå da, men syns ikke det hadde effekt igår.

Skrevet

Du er ikke som meg, at du "pynter" litt på sannheten når du ringer legekontoret :-)? Uansett, når du har så vondt som du har, så er det tullete å gå så lenge med smertene. Hvis hemoroiden er tromosert, så TROR jeg ikke at den vil forsvinne av seg selv (men er på litt dypt vann nå, altså). Jeg kjenner også de som har oppsøkt legevakt pga dette.

Jeg regner med at det var Alcos Anal du fikk tak i på apoteket? Denne er etter min erfaring ikke så effektfull, men man prøver jo det man får. Her er noen av mine råd til deg, fra ei som vet AKKURAT hva du opplever, stakkars du.

1. Smør på med Xylocainsalve. Den kan dempe NOE av ubehaget, og bedøve litt.

2. Kjøp en badering, og sitt på denne. Det verste er "trykket" som skapes når du sitter på rompa. Au!

3. Unngå å sitte mye. Prøv å bevege deg så mye du klarer (ja, vet det er tungt nå!).

4. Prøv smertestillende. Det kan lette litt av trykket selv om du ikke føler det.

5. Kjøp Duphalac på apotek, slik av avføringen din blir myk. Bruk dette til hemoroiden er borte.

Masse lykke til! Det er en mager trøst dette her, men det går over :-)!

Skrevet

Og la meg bare legge til:

Jeg hadde det samme som deg for noen uker siden, vond og stor og steinhard, umulig å dytte inn - og store smerter. Den forsvant av seg selv etter et par uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...