Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Plutselig igår var den bare der. En diger hemoroide, som bare gjør mer og mer vondt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det gjør vondt når jeg sitter, ligger, går, står stille, reiser meg. Alt! Noen råd? Går den bort igjen av seg selv eller? Dette er helt grusomt. Jeg føler meg syk av konstante smerter og merker at lunta mi er så kort, så kort nå..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Hvor stort er stor?? En isbit på hemoroiden hver kveld denne uka. Pyton vondt, men forsvinner.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Hi her. Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg syns jo den føles veldig stor. Noen cm ut kanskje, og noen cm i omkrets.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Dra på apoteket imorgen den dag og kjøpt Alcos anal stikkpiller og salve, bruk daglig og du vil raskt merke lindring! Putt hemorroiden inn i hullet etter hver avføring og når den ramler ut, dette vil hjelpe mot smertene og ta presse litt fra den. God bedring
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Rett før jeg fødte, fikk jeg noen voldsomme hemoroider, de var der selvfølgelig etter fødselen også. Behandlingen jeg fikk for dette, var innpakkede isbiter som jeg lå mellom rumpeballene. Synest det hadde en veldig lindrende effekt. Etterhvert så fikk jeg utskrevet noen stikkpiller av legen og de gjorde susen:)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Gå til legen å få resept på Proctosedyl. Mye mer effektivt enn Alcos anal
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Smør på honning! Kjerringråd som funker.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Hi igjen. den er utvendig og på str med en fingertupp. jeg har nettopp våknet fra søvnen fordi det er så sykt vondt. kan/ må jeg bli hjemme fra jobben pga den? Burde jeg ringe legen imorra? Det er så jeg nesten vurderer legevakta tim og med , men skjønner at det ikke hjelper for antakelig har jeg bare en helt vanlig hemoride.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har slitt med dette selv i 5 dager.Du må kjøpe krem og piller på apoteket.Dusje deg nedentil etter toalettbesøk.Det går over etter noen dager.Dette skjer med meg hver gang jeg går dager hvor jeg drikker lite eller spiser mye knekkebrød.Spis et par svisker og drikk mye vann hver dag,da unngår du kanskje å få det igjen.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Råd jeg har fulgt er å bruke Krystal Grønnsåpe (uten furunål) og smøre på med sinksalve. Og da har jeg presset hemoroiden inn igjen. På slutten av sv.skapet med andremann tok jeg en bomullsdott fuktet med massse gr.såpe og lot den sitte der mens jeg la meg til å sove. Våknet noen timer etterpå, smurte på med sinksalve og tok så en ny dott. Ett par dager var den borte, men gikk på do ofte og vasket meg gjennom hele dagen med gr.såpe og sinksalve. Unner INGEN det der, huff
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Å, jeg begynner å gråte snart jeg, det er så vondt jeg kan ikke dytte de inn for den kommer bare ut igjen med en gang. Hi.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Stakkars deg. Du har fått råd over om is, og det fungerer. Du kan også ta den brutale veien ut, og rett og slett klemme blodet ut, og deretter legge på is. Dette gjør svinevondt, men det fungerer.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har ikke isbiter, men skal legge noe i frysa nå. så blir det hjemme fra jobb imorra altså.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #14 Skrevet 11. juni 2012 Jeg vet den kommer ut igjen med engang - har du prøvd å legge deg på siden - og presse den inn da? Ha på deg hansker og gjerne litt krem - om du har. Det er så mye bedre når den er inni, enn utenpå. Jeg husker jeg selv gråt over dette.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Å, takk for at dere normaliserer dette så jeg slipper å være så bekymret hvertfall
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #16 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har forresten ikke hansker liggende.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #17 Skrevet 11. juni 2012 Du trenger ikke hansker, men vask deg riktig godt på hendene etterpå. Evnt kan du tre på en pose på hånda, eller litt klingfilm. Når det gjelder is, så kan du i mellomtida bruke andre passende matvarer som du har i fryseren, som feks en ertepose el.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #18 Skrevet 11. juni 2012 Har du ikke hansker, så kanskje du har våtservietter da? Eller ta med deg litt såpe og litt vann på rommet og gjør det du skal. Så får du vasket hendene dine etterpå .=) -. Du får bare se om du har noe i skapet inatt, så du får sovet litt. Også kjøpe det du trenger og vil prøve på imrg.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #19 Skrevet 11. juni 2012 Har du honning i skapt så smør på et godt lag og legg en klut eller no' på, for det er litt klinete, men det virker! Aloe Vera gele skal også lindre, men det har jeg ikke prøvd selv.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #20 Skrevet 11. juni 2012 Hvor lenge skal man gå før man kontakter lege? Føler liksom ikke at jeg kan være hjemme hele uka pga en hemoride.. Prøvde å dytte den inn nå, liggende på sida. men neida, den er ute igjen like raskt. Nå skal jeg hente grønnsaker i frysa.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #21 Skrevet 12. juni 2012 1,5 time søvn var godt. helt til jeg oppdaget hvilket helvete jeg er i da jeg våknet.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #22 Skrevet 12. juni 2012 http://www.kjerringr...roider-248.html JA, det føles dumt! Men, det er verdt å prøve! http://www.kjerringr...oroider-61.html Var jeg deg, ville jeg gått til legen imrg tidlig - fått resept på det du kan få resept på. Samt tatt en tur på apoteket og rasket med deg andre ting. Og kjøpt sinksalve (jeg brukte silulen - men natusan kanskje også funker...) og kjøpt Krystal gr.såpe. Gå på do annenhver time, sørg for god vask med gr.såpe - sett inn stikkpille, smør på kremer og bruk bomullsdotter for å holde den mer oppi enn utenpå.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #23 Skrevet 12. juni 2012 http://www.kjerringr...roider-248.html JA, det føles dumt! Men, det er verdt å prøve! http://www.kjerringr...oroider-61.html Var jeg deg, ville jeg gått til legen imrg tidlig - fått resept på det du kan få resept på. Samt tatt en tur på apoteket og rasket med deg andre ting. Og kjøpt sinksalve (jeg brukte silulen - men natusan kanskje også funker...) og kjøpt Krystal gr.såpe. Gå på do annenhver time, sørg for god vask med gr.såpe - sett inn stikkpille, smør på kremer og bruk bomullsdotter for å holde den mer oppi enn utenpå.
3 nøtter til Askepott Skrevet 12. juni 2012 #24 Skrevet 12. juni 2012 Å, jeg begynner å gråte snart jeg, det er så vondt jeg kan ikke dytte de inn for den kommer bare ut igjen med en gang. Hi. ring til legen når du våkner idag. Kan jo ikke gå rundt sånn. I slutten av mitt svangerskap måtte jeg inn på sykehuset å skjære vekk en hemoride, da var jeg hos legevakten og han sendte meg rett ned på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #25 Skrevet 12. juni 2012 Det er bare en ting som funker mot harde hemorider som ikke lar seg dytte inn igjen: KÅL! Kjøp en hodekÅl, riv av ett stort blad. Skjær bort stilken (det hvite) og stryk kÅlbladet helt flatt med strykejern. Brett bladet i to og stapp inn mellom rumpeballene. NB: bruk bind! KÅlen trekker væsken ut av hemoriden sÅ det kan bli ganske bløtt. Sov med kÅlbladet hver kveld til hemoriden er borte (her tar det aldri lenger enn 2 dager). Kan selvfølgelig gÅ med pÅ dagtid ogsÅ men litt kinkig kanskje ift jobb Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå