Gå til innhold

Ville dere reist på ferie i julen? Hvor i så fall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å reise 14 dager til syden i jula. Bruke de pengene vil ellers ville brukt på gaver og julefeiring til å få oss et opphold i varmen.

I tilfelle vil jeg kjøpe gaver kun til fadderbarna våre (og våre egne unger selvsagt), og ellers si til alle at i år drar vi på tu istedenfor å kjøpe gaver, og at vi heller ikke ønsker å få noe fra andre.

Hva syns dere?

Jeg elsker egentlig jula, men mannen er ikke så begeistret- og så liker jeg jo ferie også:)

Forslag til reisemål? Vi har barn på 3 og 6 år.

Fortsetter under...

Skrevet

Gran Canaria!

Vi gjorde det da jeg var 19 år, og gud så herlig vi hadde det! Når våre barn blir større blir vi nok til å begynne med det igjen. Det var ikke noe stress, og vi hadde det storveis. Var min familie og typen sin familie som reiste sammen, da alle er gode venner fra før :P

Skrevet

Har mange ganger vurdert å dra til Gran Canaria i julen, kun økonomien som har stoppet meg. Jeg lider av søvnmangel i mørketiden, så 14 dager med søvn hadde egentlig vært verdt pengene i seg selv :) En vakker dag drar vi!

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. For meg dreier jula seg om å gjøre ting for andre og bruke tid sammen med storfamilien samt å holde tradisjoner ved like. å reise bort i jula føles helt galt. Jeg må innrømme at jeg også hadde blitt litt skuffet om noen av mine nermeste hadde sakt at de heller ville bruke pengene sine på seg selv enn på gaver. Det ville selvfølgelig være opp til dem, men det sier jo litt om hvor lite de egentlig bryr seg.

Skrevet

Vi tenker på å dra bort nå i julen, men kommer selvsagt å kjøpe julegave til alle vi bruker å kjøpe til.

Ikke deres feil av vi vil dra bort.

Dere har kanskje ikke tante/onkel unger?

Skrevet

Har vært på G.C, tenerife og Madeira i jula. Helt topp! Ville valgt Grand canaria eller tenerife for mest sol. (velges tenerife må dere til los christianos eller playa de las americas for best vær).

Men hvis pengene ikke stopper nevneverdig, hva med afrika? Kenya feks. Eller Capp Verde. Men da må dere reise på riktig side av øya, ikke spesielt barnevennlig ellers. Men dit det er charter er jo greit..

Annonse

Skrevet

Vi tenker på å dra bort nå i julen, men kommer selvsagt å kjøpe julegave til alle vi bruker å kjøpe til.

Ikke deres feil av vi vil dra bort.

Dere har kanskje ikke tante/onkel unger?

Vi har ikke tante/onkel barn nei. Kjøper som sagt gaver til barna vi er fadder på dersom vi velger å reise. Ikke til noen andre.

Skrevet

[quote name=Grisen er høygravid :)' timestamp='1339435575' post='144307310]

Har vært på G.C, tenerife og Madeira i jula. Helt topp! Ville valgt Grand canaria eller tenerife for mest sol. (velges tenerife må dere til los christianos eller playa de las americas for best vær).

Men hvis pengene ikke stopper nevneverdig, hva med afrika? Kenya feks. Eller Capp Verde. Men da må dere reise på riktig side av øya, ikke spesielt barnevennlig ellers. Men dit det er charter er jo greit..

Syns det blir for langt å fly til Afrika med såpass små barn. Takk for tips. Forslag til steder/hotell på GC og Tenerife?

Gjest AnneS
Skrevet

Jeg hadde ikke reist til syden, men til New York! Magisk i jula :)

Skrevet

Jeg var på Gran Canaria to uker jula 2010..Med hele svigerfamilien min og venner av de igjen. Det var jo hyggelig og alt det der, men kommer aldri til å gjøre det igjen.

Jeg elsker jul og tradisjoner! Det å ligge på stranda på julaften når "alle" i Norge sitter i pysjen og ser "tre nøtter til aksepott" blei for meg helt feil. Mamma ringte for å ønske god jul og jeg begynte nesten å grine...Hehe!! Man har ikke noen form for julefølelse på Gran Canaria, bare jalla nisser og harry blinkende julelys overalt!!!

Men selvfølgelig....alle er jo ikke som meg og hvis man uansett ikke har noen særlig tradisjoner så er det jo bare til å dra:) God tur!!

Skrevet

[quote name=Grisen er høygravid :)' timestamp='1339435575' post='144307310]

Syns det blir for langt å fly til Afrika med såpass små barn. Takk for tips. Forslag til steder/hotell på GC og Tenerife?

Tja. Hoteller har jeg ikke veldig peiling på- men på Grand Canaria ville jeg valgt puerto rico- og et hotell ikke så langt fra stranden. Kan ligge hvor som helst bortover mot amadores stranda som er helt herlig. Ligger dere i nærheten av Amadores er det et stykke til byen, men busser og taxi går jo jevnlig. Stranda i puerto rico er fin, men ikke så stor. Nesten svart strand der. (pga lava. Men finkornet sand.

I Tenerife ville jeg som nevnt gått for los christianos eller playa de las americas. Los Christianos har halve prisnivået på mat,drikke osv, mye koseligere og bare en kort spasertur til playa hvis man vil være der en dag/kveld eller to. Playa er mer eksklusivt men det betaler man jo også for da.. Ville valgt noe ikke så langt fra stranda uansett hvor jeg drar men det spørs jo hva dere liker da.

Skrevet

Puerto Rico er helt greit sted å være med småbarn, men sjekk nøye ut beliggenheten til evt hotel. Ikke bare velg noe som ser fint ut. Det er musikk og mas fra kjøpesenteret(som ligger midt i PR) gjennom hele natta!!!

Jeg hadde heller valgt å bo ved Amadores eller i Mogán. Korte avstander der og koster ingenting med taxi...

Skrevet

Jeg var på gran canaria når jeg var ti med mamma, mormor og to søstre. Vi koste oss selvom det ikke var snø vi! Jula kommer jo år etter år, jeg syntes det er moro å finne på litt annet. sikkert kos for ungene å kunne bade osv også ;)selvom det er litt jalla jule nisser der, så tror jeg nok barna hadde koset seg maks for det :) min sambo er heller ikke så glad i julen pga familie anliggende, så ser hva du mener! :)

Annonse

Skrevet

Puerto Rico er helt greit sted å være med småbarn, men sjekk nøye ut beliggenheten til evt hotel. Ikke bare velg noe som ser fint ut. Det er musikk og mas fra kjøpesenteret(som ligger midt i PR) gjennom hele natta!!!

Jeg hadde heller valgt å bo ved Amadores eller i Mogán. Korte avstander der og koster ingenting med taxi...

Takk for tips! Hva med Arguineguin?

Skrevet

Slår et slag for Tenerife!

Leier man bil og kjører rundt på øya, er det et fantastisk flott badeland der, mot nordvest en flott dyrepark med bl.a. Spekkhoggershow, flotte strender, langgrunne og fine, NYDELIGE restauranter, mange barnevennlige hoteller, og som regel flott vær :)

Slutten av desember er også gjerne en fin sommervarme for de små :)

Vi har reist mye bort i julen. Ofte 1. eller 2. juledag. Storkost oss!!

Skrevet

Selvom jeg er i Puerto Rico hvert år, så er jeg sjelden i Arguineguin..Personlig syns jeg det er trist og kjedelig der, men andre elsker Arguineguin og syns Puerto Rico er grusomt. Smaken er som baken:)

Stranda er heller ikke så bra, mener den er veldig lik den i PR og jeg får helt fnatt av mørk, finkornet sand som gjemmer seg i hver søm i bikinien...Derfor er Amadores bedre:)

Det er veldig vær og temperatur forskjeller på GC, så jo lenger sør du er på øya, jo varmere og mindre vind er det. Husk det!:-)

Skrevet

Vi var i Puerto Rico før jul i fjor. Bodde på Puerto Azul. Et stort og flott hotell, men alt for stort for min del :P Ungene storkoste seg på stranden, likte seg bedre der enn med bassengområde :)

Skrevet

Aldri i livet! Jeg elsker å reise til "Syden", men ikke i jula.

Da må jeg ha 3 nøtter til Askepott, julekake, julemat og snø! :D Og ikke minst tradisjoner og JULESTEMNING.

Skrevet

Florida! Da får du ekte amerikansk julestemning under palmene også....

Skrevet

Sjekk ut patalavakka :)

Og stranden på amfisenteret på Gran canaria er den jeg personlig aller best.

Skrevet

Vi skal 14 dager til Gran Canaria og jeg gleeeeeeder meg. Jeg har gått på skole der og derfor feiret flere juler der. Null stress, så lenge familien er med. Arguineguin er supert. Pr er ok, men sjekk hvor hotellet ligger. Mye trapper og kjipt med barnevogner på noen, og mye bråk fra de som ligger nærmest kjøpesenteret. De som ligger litt opp i skråningen på venstre side som Revoli og Puerto Plata og i det området hører lite bråk. Taxi er billig så det er ikke så stress og bo litt unna.

Jeg trives veldig godt i Arguineguin. Der er det mye roligere enn feks. PR og du kan bare ta en taxi til PR ved behov. I år skal vi bo i Patalavaca midt mellom Arguineguin og PR. Supert! Kan gå både til Arguineguin og Anfi.

Ikke bo på Balito med barnevogn. Mye trapper og ingen gangvei omtrent. Må ta buss eller taxi eller gå over steinstrand til Anfistranda.

Amadores er sikkert supert med små barn, med super gangvei inn til PR. Men tror mange av de hotellene som ligger der ute koster en del.

Det er jul hvert år og jeg har ingen problemer med å reise bort. Vi kjøper gaver til fadderbarn og nevøer/nieser.

Skrevet

Jeg ville i hvertfall spurt 6 åringen om han/hun har lyst. 2 uker med sol sommer og bading men ingen familieselskaper, ingen juletradisjner, lite gaver, ikke treffe besteforeldre og ingen julemiddag. Ungene mine hadde protestert høylydt.

Skrevet

Jeg ville i hvertfall spurt 6 åringen om han/hun har lyst. 2 uker med sol sommer og bading men ingen familieselskaper, ingen juletradisjner, lite gaver, ikke treffe besteforeldre og ingen julemiddag. Ungene mine hadde protestert høylydt.

Har spurt begge og de er enige om at de heller vil på feire (3-åring har jo egentlig ikke begrep da:)

Regner med besteforeldrene og fadderene kjøper gaver uansett, og de får gave fra oss. Så endel gaver blir det likevel.

Vi reiser to uker til Frankrike i august, så får jo en lang feire nå, men hadde likevel vært deilig med en tur i desember.

Hi

Skrevet

Vi skal 14 dager til Gran Canaria og jeg gleeeeeeder meg. Jeg har gått på skole der og derfor feiret flere juler der. Null stress, så lenge familien er med. Arguineguin er supert. Pr er ok, men sjekk hvor hotellet ligger. Mye trapper og kjipt med barnevogner på noen, og mye bråk fra de som ligger nærmest kjøpesenteret. De som ligger litt opp i skråningen på venstre side som Revoli og Puerto Plata og i det området hører lite bråk. Taxi er billig så det er ikke så stress og bo litt unna.

Jeg trives veldig godt i Arguineguin. Der er det mye roligere enn feks. PR og du kan bare ta en taxi til PR ved behov. I år skal vi bo i Patalavaca midt mellom Arguineguin og PR. Supert! Kan gå både til Arguineguin og Anfi.

Ikke bo på Balito med barnevogn. Mye trapper og ingen gangvei omtrent. Må ta buss eller taxi eller gå over steinstrand til Anfistranda.

Amadores er sikkert supert med små barn, med super gangvei inn til PR. Men tror mange av de hotellene som ligger der ute koster en del.

Det er jul hvert år og jeg har ingen problemer med å reise bort. Vi kjøper gaver til fadderbarn og nevøer/nieser.

Tusen takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...