Gå til innhold

Hvordan blir dette?? forvirret og litt småredd for å ikke få noe når jeg har født..

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg? jeg jobbet i barnehage første mnd av graviditeten, men har jobbet en annen plass med psykisk syke i mange år før det, andre mnd var jeg så dårlig at jeg ikke kom meg på jobb noen av dagene, nå er jeg i tredje mnd og har jobbet lite... kvalmen er nå så og si borte og jeg vil begynne å jobbe igjen. Men hvordan blir dette med penger etter fødsel? burde jeg egentlig jobbe som bare det nå helt til jeg føder om jeg kan det? Er så stressa for at jeg ikke kommer til å klare meg etter fødselen når det gjelder penger :/ Mannen min er student for øyeblikket og får bare 7000 i stipend, og vi betaler 5000 i mnd i husleie også kommer strøm og mat i tillegg.. Jeg har fått rundt 10-15 tusen, men ikke når jeg ikke har jobbet. Har ikke fast jobb, noe som uroer meg. Hvem burde jeg i tilfelle snakke med slik at jeg vet jeg får penger?

Blir veldig takknemlig for alle svar. HJELP!

Fortsetter under...

Får man sykepenger om man ikke har fast jobb eller faste vakter? Er bare vikar... Skal ringe rundt til mange plasser i morgen å spørre om de trenger vikar som kan jobbe mye. det teller vel om jeg begynner nå? er 6 mnd igjen til fødsel..

Dum må ha jobbet MIST 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter og for at det skal gjelde som en periode må det ikke være mer enn 14 dager mellom vaktene.

Ellers står kriteriene for å få foreldrepenger på nav.no

Annonse

Da får jeg starta å jobbe så raskt jeg kan!! Sover ikke så bra med økonomiske problemer, så da må man gjøre noe med det! Siden det er 6 mnd igjen får jeg håpe at jeg kan være i jobb helt frem til fødselen. Trener en del, så jeg får håpe at jeg ikke får noe plager ;) Skal dra innom NAV i morgen å snakke med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...