Månefeen ♥ Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Jeg er 37+2 (38+4 etter menstermin), og egentlig klar for å gå gravid et par måneder til, denne graviditeten har gått altfor fort. Igår kveld kl 20.15 begynte det smått med rier. Vi bestemte oss for å la svigerfar hente (kommende) storesøster, tilfelle det skulle skje noe i natt. Riene tok seg opp ganske raskt, 5min mellom hver, men de var ikke veldig sterke. Når vi kom opp på Storken var det vaktskifte, vi fikk en veldig hyggelig dame som jordmor. Jeg hadde ingen åpning, men var godt på vei i modningsfasen. Riene tok seg veldig opp, i fire timer var de sterke, og mellom riene kjente jeg hodet som vred seg nedover i bekkenet. Jeg hadde en veldig fin fødsel sist, som tok 7t fra start. Når de tok vannet gikk det raskt opp til aktiv fødsel, og pressingen varte i bare 25min. Fikk kun et par små pyntesting etterpå. Vi fikk noen gode samtaler om hvordan vi skulle samarbeide under pressing, og mest sannsynlig skulle jeg ikke presse så mye. Klokken 02 begynte riene å dabbe av, jordmor kom inn igjen kl 03 å kjente etter. Da var det godt modent, men bare 1cm. Så dette kunne ta tid. Hun ventet litt, og ville strippe dersom jeg fikk en kraftig rie (selvfølgelig kom ikke den rien før etter sjekken!). Vi var velkommen til å være der å vente, men hvis vi ville kunne vi reise hjem. Siden det kun tar 15min å kjøre opp dit, så valgte i å reise hjem. Klokken 08 idag var det kun nedpress og menssmerter igjen. Det var litt godt å komme hjem med magen i behold, heldigvis klarte jeg å slappe av. Hvor i alle dager ble de kraftige takene i mage og rygg av? Har nå hvertfall fått 1cm, hodet konstantert festet (hadde ikke trodd det med andremann) og jeg er klar! Kom, kom lille baby :-)
Januarbaby2014 Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Jeg hadde maserier som varte i 5-6 timer hver natt i 2 - 3 uker før jeg fødte første gangen. Maseriene var sinnsykt vonde, klarte nesten ikke å kjenne forskjell på dem og vanlige rier... Jeg tror nok at maseriene kan ha vært til hjelp for modningsprosessen, da fødselen startet så tok det ca. en time fra første rie til babyen var ute. Andre fødselen hadde jeg ikke disse maseriene i forkant av fødselen, denne fødselen tok lengre tid... 2,5 - 3t. ønsker deg lykke til, håper du slipper å gå slik for lenge!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå