Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har tatt all teorien, men har praksis og den tverrfaglige/muntlige eksamenen igjen. Har tatt det som privatist. Hvordan var det i praksis? Tok dere praksis på selve skolen eller var dere på et legekontor? Dere som var på legekontor, følte dere at dere fikk vite og prøve dere på alt dere hadde behov for? Som f.eks. å ta blodprøver og snakke med pasienter i tlf... Og hvordan foregikk den tverrfaglige/muntlige eksamenen? Hva gikk den ut på?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Hei. Det er ei jente som har et blogginnlegg om helsesekretæreksamen som privatist. Du finner det viss du googler, skriver fra telefon nå så jeg har ikke tid til å finne det:) du kan spørre henne om du ikke finner svar på det du lurer på innepå bloggsiden, hun virker veldig kjekk. Har du tatt utdanningen hos NKI? Veldig nysgjerrig på hvordan du gjorde det med praksisen som man må ha på vg2 før man får vitnemål? Jeg studerer vg2 helseservicefag hos NKI selv nå, og jeg prøver å finne svar på om jeg trenger praksisen for å kunne ta den tverrfaglige eksamenen:) kunne godt tenke meg å ta all praksisen etter vg3 siden jeg jobber fult og har små barn. Skal bli helsesekretær selv forresten;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Den praksisen man trenger får man vel på skolen? Jeg hadde hvertfall lab og skiftestue på skolen. Vet det er sånn her enda.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Hei. Det er ei jente som har et blogginnlegg om helsesekretæreksamen som privatist. Du finner det viss du googler, skriver fra telefon nå så jeg har ikke tid til å finne det:) du kan spørre henne om du ikke finner svar på det du lurer på innepå bloggsiden, hun virker veldig kjekk. Har du tatt utdanningen hos NKI? Veldig nysgjerrig på hvordan du gjorde det med praksisen som man må ha på vg2 før man får vitnemål? Jeg studerer vg2 helseservicefag hos NKI selv nå, og jeg prøver å finne svar på om jeg trenger praksisen for å kunne ta den tverrfaglige eksamenen:) kunne godt tenke meg å ta all praksisen etter vg3 siden jeg jobber fult og har små barn. Skal bli helsesekretær selv forresten;) Takk for tips Jeg har tatt det gjennom NKI ja Veldig fornøyd med det egentlig, utenom at visst jeg hadde tatt det på en skole så hadde jeg fått litt praksis der. Når man tar det som privatist (eller hvertfall gjennom NKI) så er det ikke krav til å ha praksis. Så du kan bare ta den tverrfaglige eksamenen uten praksis, det er ingen problem. Jeg gjorde det samme og fikk 6 som karakter. Tok den på en skole. Men den tverrfaglige eksamenen på Vg3 så må man nesten har praksis. Så jeg har valgt å gjort det på den måten som du tenker, har gjort meg ferdig med all teorien og alle de skriftlige eksamene, og no skal jeg ut i praksis og så ta den tverrfaglige eksamenen etter det. Lykke til Hi
Lunapuna1985 Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Hei. Det er ei jente som har et blogginnlegg om helsesekretæreksamen som privatist. Du finner det viss du googler, skriver fra telefon nå så jeg har ikke tid til å finne det:) du kan spørre henne om du ikke finner svar på det du lurer på innepå bloggsiden, hun virker veldig kjekk. Har du tatt utdanningen hos NKI? Veldig nysgjerrig på hvordan du gjorde det med praksisen som man må ha på vg2 før man får vitnemål? Jeg studerer vg2 helseservicefag hos NKI selv nå, og jeg prøver å finne svar på om jeg trenger praksisen for å kunne ta den tverrfaglige eksamenen:) kunne godt tenke meg å ta all praksisen etter vg3 siden jeg jobber fult og har små barn. Skal bli helsesekretær selv forresten;) Takk for tips Jeg har tatt det gjennom NKI ja Veldig fornøyd med det egentlig, utenom at visst jeg hadde tatt det på en skole så hadde jeg fått litt praksis der. Når man tar det som privatist (eller hvertfall gjennom NKI) så er det ikke krav til å ha praksis. Så du kan bare ta den tverrfaglige eksamenen uten praksis, det er ingen problem. Jeg gjorde det samme og fikk 6 som karakter. Tok den på en skole. Men den tverrfaglige eksamenen på Vg3 så må man nesten har praksis. Så jeg har valgt å gjort det på den måten som du tenker, har gjort meg ferdig med all teorien og alle de skriftlige eksamene, og no skal jeg ut i praksis og så ta den tverrfaglige eksamenen etter det. Lykke til Hi Dette lurte jeg på også.. Men hvordan blir det med lisens når man tar det som privatist?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Hei. Det er ei jente som har et blogginnlegg om helsesekretæreksamen som privatist. Du finner det viss du googler, skriver fra telefon nå så jeg har ikke tid til å finne det:) du kan spørre henne om du ikke finner svar på det du lurer på innepå bloggsiden, hun virker veldig kjekk. Har du tatt utdanningen hos NKI? Veldig nysgjerrig på hvordan du gjorde det med praksisen som man må ha på vg2 før man får vitnemål? Jeg studerer vg2 helseservicefag hos NKI selv nå, og jeg prøver å finne svar på om jeg trenger praksisen for å kunne ta den tverrfaglige eksamenen:) kunne godt tenke meg å ta all praksisen etter vg3 siden jeg jobber fult og har små barn. Skal bli helsesekretær selv forresten;) Takk for tips Jeg har tatt det gjennom NKI ja Veldig fornøyd med det egentlig, utenom at visst jeg hadde tatt det på en skole så hadde jeg fått litt praksis der. Når man tar det som privatist (eller hvertfall gjennom NKI) så er det ikke krav til å ha praksis. Så du kan bare ta den tverrfaglige eksamenen uten praksis, det er ingen problem. Jeg gjorde det samme og fikk 6 som karakter. Tok den på en skole. Men den tverrfaglige eksamenen på Vg3 så må man nesten har praksis. Så jeg har valgt å gjort det på den måten som du tenker, har gjort meg ferdig med all teorien og alle de skriftlige eksamene, og no skal jeg ut i praksis og så ta den tverrfaglige eksamenen etter det. Lykke til Hi Dette lurte jeg på også.. Men hvordan blir det med lisens når man tar det som privatist? Mener du autorisasjon?? Det bare søker du på når du har tatt alle eksamene Hi
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Hei igjen:) Så da er det altså ingen problem å ta den tverrfaglige eksamenen på vg2 helseservicefag uten praksis? Da gjør jeg jammen meg det jeg også, så tar jeg all praksisen etter vg3 før den tverrfaglige eksamenen! Sparer meg mye hodebry da tror jeg... Fant du det blogginnlegget jeg nevnte? Viss ikke kan jeg godt sende link til deg på pm, vil ikke legge den ut her hvor alle kan se den.. Jeg har forresten vært i kontakt med ei anna dame som også tok helsesekretærutdanningen via nettskole (2 første årene hos NKI og vg3 hos OPK instituttet) Hun hadde praksis på legekontoret der hun bor av og til når de trengte ekstrahjelp, så hun fikk løst det greit sånn sett. Og så fortalte hun at hun hadde tatt et lab-kurs som OPK instituttet arrangerer. Link: http://www.opkinstituttet.no/kurstilbud/5-kurstilbud/12-laboratoriearbeid Hun anbefalte på det varmeste å ta dette kurset som privatist, man lærer utrolig mye der sa hun. Hun reiste 120 mil tur/retur for å ta dette kurset, så jeg vil tro det er veldig bra. Jeg kommer til å gjøre det selv før jeg begynner i praksis! Hilsen #2
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Glemte å nevne at hun også anbefalte meg å kontakte nærmeste videregående skole med helsesekretærfaget for å få opplæring i diktafon, så det kommer jeg også til å gjøre. Stemmer at de som går på vg3 helsesekretær på videregående skole får all praksisen de trenger der, men det skulle jo bare mangle siden de bruker et skoleår på dette og går på skole fra 08-15.30 oftest:)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 dytt... vil gjerne høre fra deg igjen HI:)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Jeg gikk 3år på videregående og gikk ut som autorisert helsesekretær. Skolen ordnet praksisplass til oss på sykehus og legekontor. Når man tar det på privat skole eller som privatist så må man ordne dette selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå