Gå til innhold

Bilstol med eller uten base?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe Maxicosi Cabriofix bilstol til baby som kommer i aug/sept. Vi tror ikke vi har isofix i bilen (2004 Audi A4 stv), finner ikke noe fester i allefall. MaxiCosi sin base kan festes med belter, men nå sitter jeg her å lurer på om det virkelig er nødvendig å bruke 1000 kr. på basen? Kommer til å kjøre en del bil, men ikke daglig da vi bor sentralt.... Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143945037-bilstol-med-eller-uten-base/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke ha base nei!

Jeg bor på landet og kjører mye bil hit og dit, synes det er deilig å slippe å ta av å på beltet på stolen når vi er på farten og tar stolen ut og inn av bil en del, har isofix i bilen så stolen står jo også veldig mye stødigere grunnet dette. Kjører du ikke mye bil og ikke har isofix så hadde jeg prøvd uten base og heller kjøpt base senere hvis du føler behov for det:)

• 2 uker senere...

Personlig synes jeg det er verd pengene med base, særlig nå som vi har en på tre år også. Deilig å kunne klikke det rett av og på.

Vi har heller ikke isofix i bilen, kjøpte maxi cosi pebble med easybase 2.

Isofix har ingen ting med verken sikkerhet eller stødighet å gjøre. Vår står bom fast. Isofix er kun en lettere måte å feste base/bilsetet på. Men her skal basen stå fast i bilen, så det bryr jeg meg ikke om :-)

Du er også garantert at barnet er like godt festet hver gang du skal ut å kjøre, en mindre ting å bekymre seg over i barseltiden.

Det vart med base ja:-) Var pakketilbud på Barnas Hus, så da slo vi til. Ser lettvint ut, og jeg har også fått tak i en Quinny Zapp trille der understellet er mikroskopisk lite og skal ligge i bilen, slik at det bare er å klaske på bilstolen når vi er på handletur osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...