annema1 Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Hei når jeg ligger på ryggen og stryker fingrene over magen synker de inn ca 7-8 cm over symfusen. er dette livmoren? Den skjennes litt ruglete ut og skjenner tydelig en avrundet kant. eller kan det være noe annet som kan skjennes ut som det samme der nede? Jeg er litt usikker på termin, så kan godt være lenger påvei enn jeg tror... hadde brun utflod fra 6.april-25.april. tok 3 p-piller for å få mensen. fikk det den 28. april og varte til 4.mai tror jeg ble befruktet den 8 mai (eggløsningsmerter), men jeg er egentlig veldig usikker med tanke på tidligere blødninger som jeg ikke har hatt tidligere... Dette er mitt 2 svangerskap. Noen som har opplevd noe lignende? (må legge til at jeg tok negativ test 16.mai og positiv test 18.mai) Endret 11. juni 2012 av annema1
anna t Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Jeg syns det høres veldig tidlig ut at livmoren skal ha kommet opp over symfysen så tidlig. Det kan vel variere noe når den kommer, men tror det er vanlig å regne med rundt 12 uker. Jeg tipper det er muskler, evt tarmer du kjenner, hvis du da ikke er lenger på vei enn du tror. Jeg er ikke noen ekspert altså. Er vel ofte sånn at man leter desperat etter tegn de første ukene. Jeg kjente etter om livmoren var kommet opp hver morgen, og en morgen var jeg helt sikker på at jeg kjente den. Men så tissa jeg, og da var den borte igjen gitt
anna t Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Jeg syns det høres veldig tidlig ut at livmoren skal ha kommet opp over symfysen så tidlig. Det kan vel variere noe når den kommer, men tror det er vanlig å regne med rundt 12 uker. Jeg tipper det er muskler, evt tarmer du kjenner, hvis du da ikke er lenger på vei enn du tror. Jeg er ikke noen ekspert altså. Er vel ofte sånn at man leter desperat etter tegn de første ukene. Jeg kjente etter om livmoren var kommet opp hver morgen, og en morgen var jeg helt sikker på at jeg kjente den. Men så tissa jeg, og da var den borte igjen gitt
annema1 Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Hei, og takk for svar. Etter å ha skjent etter flere ganger, så er det ingen tvil om at det er livmoren. ligger såpass høyt over skambeinet (tarmene ligger vel lenger ned i magen). Jeg får hendvisning til tidlig ultralyd pga usikker termin. skjente livmoren i uke 12 sist, så ikke rart man blir urolig.. kansje det er 2 der inne Det at du skjente livmoren før du tissa er fordi blæra presser den opp. mer vanlig å skjenne den på morran i starten har jeg lest Endret 11. juni 2012 av annema1
annema1 Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2012 Har forresten en fin babykul også ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå