Gå til innhold

hva stemmer mest, mens termin eller ul termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mens termin er imorgen 11juni, mens ul termin er 18juni. Til venner og familie har jeg sagt 11, siden dette er rette dato da jeg vet dato for unnfangelsen og egglegginga 9mnd siden. Vet jo at ungen ikke følger datoer men...

Når har deres forrige barn kommet, hva har stemt mest av mens termin eller ul termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 36+4 med førstemann nå, ifølge UL termin. Ifølge "min egen" termin er jeg 37+4 - 37+6. Men jeg velger å tro at UL termin er mer riktig.

Jeg hadde gått på p-piller inntil et par mnd før unnfangelsen, og selv om jeg vet når jeg hadde siste mens, og trodde ut fra eggløsningsslim (beklager nasty detail...), at jeg visste når jeg hadde eggløsning, så tipper jeg eggløsningen var uregelmessig pga p-pillebruken tidligere. Tror derfor at UL-terminen er mer nøyaktig, og velger å følge denne.

Har man en syklus på f.eks mer enn 28 dager, vil også eggløsningsdagen, og dermed termin forskyves. Så menstermin vil nok alltid være litt mer usikkert.

Tenker jeg, da.... :)

Skrevet

Har bare tre dagers forskjell på de to terminene, så her er det ikke godt å si hva om stemmer mest.

Skrevet

Dette er mitt tredje svangerskap, og det viser seg hver gang at menstermin (eller unnfangelsestermin) ikke holder vann.

Nå er det ikke slik at jeg føder på ultermindato da, men hver gang så har jeg vært nærmere ultermin enn menstermin.

Andremann kom 11 dager over ultermin, 18 dager over menstermin.... Og for å si det slik, han bar ikke noe preg av å være for seint født, heller på tiden vil jeg si.

Med førstemann så var det bare 4 dager over ultermin, men og der var det 16 dager over menstermin.

Nå hadde jeg min menstermin den 10 juni(unnfangelsestermin faktisk for det vet jeg eksakt iom at vi prøvde KUN en gang den måneden).

Ultermin er 12 juni... Ser ut som om mine små rett og slett er i magen lenger enn normalt. Men ikke veldig lenge da.

Så vi får se, begge terminene er ganske likedenne gangen da.

Men på meg selv ihvertfall gir jeg ikke mye for menstermin, uansett hvorrett den er etter boken.

Ogjeg hadde aldri turd å sagt at mensterminen min var den virkelige terminen til andre..For da hadde folk bare mast ENDA tidligere om ikke babyen har tenkt å komme snart. Og DET er noe jeg hater, det maset som følger med å gå over termindato.... En dato som bare er en ca uansett og ikke en fastbestemt dag. Som det virker som svært mange tror.

Skrevet

Datteren min kom på tidlig UL termindatoen, som var 3.november. Ordinær UL termin var 5. november. Menstermin var 1.november.

Skrevet

forrige svangerskap fødte jeg dagen etter ul termin (8dager etter mens termin)

Denne gang er mens termin 18 juli og ul termin 28 juli. Satser på at ul terminen er mest nøyaktig. :-)

Skrevet

Ul termin tror jeg er mest rett ja. :)

Jeg hadde mens termin 29 februar ul termin 5 mars og han kom 17 mars.

Han var stor ja, men ikke spesielt overtidig.

Skrevet

ul termin er mest rett.. eller så hadde di ikkje gidda og endre på den. med nr 1 beholdt eg mens terminen min og fødte 11 dager før termin. denne gangen flytta di terminen fra 25 til 20 så tenker det at eg kommer til og få nermere 20 en 25.. håper hvertfall det :P

Skrevet

hmm ser til de fleste her at ul terminen stemmer bedre, så rart egentlig. Hos meg er det mens terminen som har stemt mest, på de forrige fødslene altså. så derfor jeg har gått utifra denne nå også. Men nå er jeg snart en dag over mens termin så vi får se hehe

1. kom 10 dager før ul termin, og 1 dag etter mens termin

2. startet fødselen 11 dager etter ul termin, men bare to dager fra mens termin.

Snåle greier dette :)

Jaja de kommer når de kommer disse små, men rart å se hvor forskjellig alt er fra gang til gang

Skrevet

Første kom 2 dager etter menstermin, 4 dager før UL termin. Hadde et liiiiite håp om at dette magetrollet og ville finne veien ut en gang mellom de to termindatoene, men ser ikke sånn ut gitt. Mens termin var 5. juni, UL termin er i morgen, 12.!

Er i hvertfall ikke snakk om mer enn dager nå uansett hvordan man ser på det <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...