Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Tenker da på ant. kcal. Prøvd å søke det opp, men fant ikke eksakt kalorier i en liten kokosbolle Har trøkka i meg en sekspakning med små kokosboller i helga.. *skjemmes*
det er berre mordi Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Alt er greit å spise i ny og ne:) Tenk på alle de jobbene som går tapt om ingen spiser kokosboller..
Gjest -ia- Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Helt ok. De er så lette i vekt at de er ikke så "kaloritette". Kos deg du!
Juliii Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Du kan se kaloriinnholdet i kokosbollene fra Diplom Is på pakningen. Det er nok dessverre litt kalorier i dem altså, jeg hadde nemlig samme tanke om at de var relativt sunne, så jeg sjekket. Var superkeen på tidenes en-kvinnes bollefest, men fikk meg ikke til å slå meg løs da jeg leste det triste budskapet på etiketten De eneste kokosbollene jeg har sett med relativt lavt kaloriinnhold er de fra kokosbollefabrikken på Sagene - de reklamerer med 46 kcal. Trooooor jeg må ta meg en tur dit snart for å få meg litt helsekost
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 En pk? Hva med meg, jeg har stappet i meg to stk 200 g sjokoladeplater på 1 døgn! Forøvrig er jeg ikke overvektig, så at jeg koser meg i ny og ne mener jeg at jeg kan tillate meg! Men nå blir det noen dager på vann og brød for å begrense skaden hehe!
*LilleTroll + spira Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Kokkos boller er veldig lette, så om du tar én i ny og ne er ikke det det verste du kan unne deg! De er av det bedre godterier kcal messig! Du kan lage dem selv og :-) http://old.sunkost.no/default.aspx?pageId=65&articleId=6312&news=1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Hoho takk ) Forøvrig ikke på slankern.. Prøver bare finne litt bedre alternativer til snop, også hadde jeg sinnsykt cravings etter kokosboller igår.. - HI Får prøve å lage selv
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Søk lavkarbo bounty på nettet så finner du kjempegod oppskrift på lavkarbo bounty-sjokolade du kan lage. Kjempegode!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 http://www.matvaretabellen.no/kokosbolle-09.111 Vet ike hvor mye én bolle veier, men det står vel på pakken?
Love my kidz Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Skjønner ingenting av at dere mener kokosboller er et bedre alternativ enn godteri. Så lenge det er høyt GI innhold så får man blodsukkerstigning som f. og man legger på seg. Ikke alltid det er kun mengde kcal som teller. Dere lurer dere selv her
Lettie Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Genialt å lage selv med sukrin feks! Da er det jo bare eggehvitte og gelatin (proteiner) og evt litt mørk sjokolade
Tigerpote Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 Jeg mener å huske at en kokosbolle gir ca 100 kcal, mot feks en Kingsize Japp som har rundt 350 kcal Mao, kokosboller er å foretrekke rent kalorimessig framfor sjokolade
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Problemet med regnestykket ditt, Tigerpote, er at kroppen ikke teller kaloriene slik vi gjør.... Kokosboller består av MYE sukker og lite annet, det gir som en over også nevnte, en kjempe blodsukkerstigning som gjør at kroppen må pumpe inn mye insulin for å takle sukkeret. Problemet er at insulin er et hormon som virker fremmer fettlagring og hemmer fett-tap. Det vil si at selv om regnestykket kanskje ser riktig ut så er det ikke nødvendigvis det i praksis. Men nå er uansett Japp ingen god erstatning, bedre å sammenligne med sunnere alternativer. Jeg går f.eks. ikke opp i vekt av 350 kcal kalorier fra mørk sjokolade og nøtter - men kan knapt kikke på en kokosbolle så går jeg opp. Mye vann, ja, siden en karbohydrat tiltrekker seg tre deler vann.... men spiser jeg karbohydrater daglig i form av sukker så går vekten opp og opp og opp...... Det betyr ikke at man kan spise uhemmet selv om man spiser "riktig", men det betyr at enkelte ting kan man legge på seg av selv om det inneholder færre kalorier enn andre ting med flere kalorier i, men som ikke fremmer vektøkning i samme grad...
Tigerpote Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Problemet med regnestykket ditt, Tigerpote, er at kroppen ikke teller kaloriene slik vi gjør.... Kokosboller består av MYE sukker og lite annet, det gir som en over også nevnte, en kjempe blodsukkerstigning som gjør at kroppen må pumpe inn mye insulin for å takle sukkeret. Problemet er at insulin er et hormon som virker fremmer fettlagring og hemmer fett-tap. Det vil si at selv om regnestykket kanskje ser riktig ut så er det ikke nødvendigvis det i praksis. Men nå er uansett Japp ingen god erstatning, bedre å sammenligne med sunnere alternativer. Jeg går f.eks. ikke opp i vekt av 350 kcal kalorier fra mørk sjokolade og nøtter - men kan knapt kikke på en kokosbolle så går jeg opp. Mye vann, ja, siden en karbohydrat tiltrekker seg tre deler vann.... men spiser jeg karbohydrater daglig i form av sukker så går vekten opp og opp og opp...... Det betyr ikke at man kan spise uhemmet selv om man spiser "riktig", men det betyr at enkelte ting kan man legge på seg av selv om det inneholder færre kalorier enn andre ting med flere kalorier i, men som ikke fremmer vektøkning i samme grad... Det er ikke noe problem med mitt "regnestykke". Du kan fint spise 350 kcal godis i uken og likevel gå ned i vekt JEG kan godt spise 3,5 kokosboller hver eneste uke, og likevel gå ned opptil 1 kg per uke. Når resten av kostholdet består av sunn/normal mat.
Hybelkanina Skrevet 11. juni 2012 #16 Skrevet 11. juni 2012 Sjekk om Den Lille Kokosbollefabrikken har et utsalg i nærheten av deg. De inneholder ikke mer enn 46 (eller var det 48... shit samme) kalorier, og i tillegg er de stooooore, og tusen ganger bedre enn de svette kokosbollene du finner i frysedisken på matbutikken. Tror sannelig det er på tide at jeg får kjøpt meg et nytt lager av dem igjen selv!
Loglady Skrevet 11. juni 2012 #17 Skrevet 11. juni 2012 Problemet med regnestykket ditt, Tigerpote, er at kroppen ikke teller kaloriene slik vi gjør.... Kokosboller består av MYE sukker og lite annet, det gir som en over også nevnte, en kjempe blodsukkerstigning som gjør at kroppen må pumpe inn mye insulin for å takle sukkeret. Problemet er at insulin er et hormon som virker fremmer fettlagring og hemmer fett-tap. Det vil si at selv om regnestykket kanskje ser riktig ut så er det ikke nødvendigvis det i praksis. Men nå er uansett Japp ingen god erstatning, bedre å sammenligne med sunnere alternativer. Jeg går f.eks. ikke opp i vekt av 350 kcal kalorier fra mørk sjokolade og nøtter - men kan knapt kikke på en kokosbolle så går jeg opp. Mye vann, ja, siden en karbohydrat tiltrekker seg tre deler vann.... men spiser jeg karbohydrater daglig i form av sukker så går vekten opp og opp og opp...... Det betyr ikke at man kan spise uhemmet selv om man spiser "riktig", men det betyr at enkelte ting kan man legge på seg av selv om det inneholder færre kalorier enn andre ting med flere kalorier i, men som ikke fremmer vektøkning i samme grad... Dette har størst betydning for de som er insulinresistente.
Loglady Skrevet 11. juni 2012 #18 Skrevet 11. juni 2012 Jeg mener å huske at en kokosbolle gir ca 100 kcal, mot feks en Kingsize Japp som har rundt 350 kcal Mao, kokosboller er å foretrekke rent kalorimessig framfor sjokolade En kokosbolle er lettere enn en Japp, derfor er EN kokosbolle å foretrekke framfor en Japp.
Tigerpote Skrevet 11. juni 2012 #19 Skrevet 11. juni 2012 Jeg mener å huske at en kokosbolle gir ca 100 kcal, mot feks en Kingsize Japp som har rundt 350 kcal Mao, kokosboller er å foretrekke rent kalorimessig framfor sjokolade En kokosbolle er lettere enn en Japp, derfor er EN kokosbolle å foretrekke framfor en Japp. Det var da en merkelig påstand. Matens vekt har da ingen betydning i seg selv. Potetgull veier mindre enn en gulrot, men det sier seg selv at gulroten er sunnest og inneholder færrest kalorier. Hi snakker dessuten om en kokosbolle i ny og ne, alle skjønner da at man ikke kan erstatte sitt daglige kaloribehov, feks 2000 kcal med snop. Eller man KAN det jo, uten å gå opp i vekt, men man blir neppe særlig happy hverken innvendig eller utenpå av å spise 2 Wienerbrød som eneste føde i løpet av en dag.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #20 Skrevet 11. juni 2012 Jeg mener å huske at en kokosbolle gir ca 100 kcal, mot feks en Kingsize Japp som har rundt 350 kcal Mao, kokosboller er å foretrekke rent kalorimessig framfor sjokolade En kokosbolle er lettere enn en Japp, derfor er EN kokosbolle å foretrekke framfor en Japp. Det var da en merkelig påstand. Matens vekt har da ingen betydning i seg selv. Potetgull veier mindre enn en gulrot, men det sier seg selv at gulroten er sunnest og inneholder færrest kalorier. Hi snakker dessuten om en kokosbolle i ny og ne, alle skjønner da at man ikke kan erstatte sitt daglige kaloribehov, feks 2000 kcal med snop. Eller man KAN det jo, uten å gå opp i vekt, men man blir neppe særlig happy hverken innvendig eller utenpå av å spise 2 Wienerbrød som eneste føde i løpet av en dag. Skjønner at det siste er mest ment som en spøk, men det blir i alle fall rimelig vanskelig å holde seg til 2000 kcal om man bare spiser snop = raske arbohydrater. Karbohydrater gjør nemlig at man ikke blir mett, hjernen vil ha mer og mer og mer... Det er forsket på at man kan spise 10000 kcal karbo om dagen uten å bli mett! Det er lettere å holde seg til lavt kaloriinntak når man spiser mest proteiner og fett i alle fall Selv spiser jeg en del karbohydrater, men det er de sunne og naturlige. Jeg passer ikke til lavkarbo, men spiser "grovkarbo"
Tigerpote Skrevet 11. juni 2012 #21 Skrevet 11. juni 2012 Jeg mener å huske at en kokosbolle gir ca 100 kcal, mot feks en Kingsize Japp som har rundt 350 kcal Mao, kokosboller er å foretrekke rent kalorimessig framfor sjokolade En kokosbolle er lettere enn en Japp, derfor er EN kokosbolle å foretrekke framfor en Japp. Det var da en merkelig påstand. Matens vekt har da ingen betydning i seg selv. Potetgull veier mindre enn en gulrot, men det sier seg selv at gulroten er sunnest og inneholder færrest kalorier. Hi snakker dessuten om en kokosbolle i ny og ne, alle skjønner da at man ikke kan erstatte sitt daglige kaloribehov, feks 2000 kcal med snop. Eller man KAN det jo, uten å gå opp i vekt, men man blir neppe særlig happy hverken innvendig eller utenpå av å spise 2 Wienerbrød som eneste føde i løpet av en dag. Skjønner at det siste er mest ment som en spøk, men det blir i alle fall rimelig vanskelig å holde seg til 2000 kcal om man bare spiser snop = raske arbohydrater. Karbohydrater gjør nemlig at man ikke blir mett, hjernen vil ha mer og mer og mer... Det er forsket på at man kan spise 10000 kcal karbo om dagen uten å bli mett! Det er lettere å holde seg til lavt kaloriinntak når man spiser mest proteiner og fett i alle fall Selv spiser jeg en del karbohydrater, men det er de sunne og naturlige. Jeg passer ikke til lavkarbo, men spiser "grovkarbo" Ja, det er jo det jeg sier Raske karbohydrater er usunt, men vi kan tillate oss litt usunt av og til. Og da er en kokosbolle et godt alternativ til sjokolade feks. Dersom jeg aldri kunne ha skeiet ut hadde jeg aldri klart å gå ned i vekt. Jeg holder meg også til grovkarbo, altså Grete Roede/statens anbefalinger.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2012 #22 Skrevet 11. juni 2012 Det at man legger på seg mer av sjokolade enn kjøtt er blitt motbevist for lenge siden. En lege hadde eksperiment der han KUN spiste sjokolade i en hel uke, men akkurat den mengden kalorier han trengte for å gå ned i vekt. Og han gikk ned i vekt. Selvfølgelig er det ingen som påstår at det er like bra med sunn og usunn mat HELE tiden, men man går ikke mer opp av godteri som inneholder samme antall kalorier enn brødskive, med mindre du har noe stoffskifteproblem eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå