Gå til innhold

Falsk krupp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lillemor på 10 mnd har en tendens til å få falsk krupp når hun er forkjølet, noe hun desverre har vært en del ganger i sitt hittils korte liv. For en liten stund siden ble hun smittet av meg da jeg var forkjølet, og for et par dager siden begynte hosten. Hun hoster og hoster og det høres ut som hun sliter med å få puste stakkar! :(

Vet det hjelper med kald og fuktig luft, og muligens å heve hodeenden på senga. Men det er vel det. Er det noe annet vi kan gjøre?

Er det flere der ute som har barn som plages av falsk krupp? Har dere noen gode tips??

Takk for svar :)

Endret av Tuppen & Lillemor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i gården har vi vært plaget med falsk krupp hos to av tre barn. Begge to har fått det veldig tidlig ( mellomste da hun var 5 uker og minstemann da han var 7 uker). Er noe ordentlig herk, og man blir jo ganske redd når de får det. For oss har det hjulpet best å sitte ute. Men når det har kommet på varme simmernetter, har aircondition på full guffe i bilen virket godt. Jeg har også brukt bæreselen mye. Både for å få avlastning når man må gå å bære mye, men også for å kunne slappe av litt i en lenestol. Mine har sovnet innimellom anfallene, og ved å sitte med de i bæreselen, har jeg kunnet halvsove litt, uten å være redd for å slippe de. Jeg bruker også mye saltvann for å være sikker på at ikke messe tetter seg i tillegg til halsen.

Kanskje ikke nye råd, men sånn gjør vi det ;-) håper jenta de vokser det fort av seg. Det hjelper jo når de vokser og får bedre passasje i halsen! Lykke til videre :-)

Skrevet

Takk for gode råd :) Aircondision i bilen skal jeg merke meg.

Heldigvis er nok ikke Lillemor like hardt angrepet som det høres ut som barna dine er. Det kan gå lenge mellom hvert anfall og det trenger ikke være sånn typisk krupp-hoste hver gang hun hoster. Anfallene varer heller ikke så lenge av gangen som regel, men lenge nok til at hun våkner ordentlig på natta av det. Og det høres jo forferdelig ut mens det står på uansett hvor lenge det varer.. Stakkar, syns så synd på henne :(

Men for håpe hun vokser det for av seg, som du sier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...