Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Jeg er pukka nødt til å ha lappen i midten av august, men innser jo at det muligens er noe urealistisk. Jeg er såvidt begynt å lese, og skal på trafikalt grunnkurs i neste uke. Hvor lang tid brukte dere? Utenom ventetid på trafikkstAsjoner og sånt..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Det er nok litt urealistisk, med mindre du kjører MYE og får tatt teoriprøve og slikt veldig raskt... Jeg brukte 3-4 måneder. Hadde en kjøretime i uka, og tok teoriprøven etter 2 måneder så jeg ble prioritert ved obligatoriske kjøretimer(sikkerhetskurs på bane/vei).
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Har oppkjøring (Nr to...) på Torsdag. Har hatt kjøretimer siden November. Relativt stor by og lange ventetider på oppkjøring. Om du ikke er ute etter et intensivkurs til førerkort tror jeg du bare kan glemme å ha lappen i august..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Kan jeg spørre hvor mye dere brukte totalt på å ta lappen? ikke HI
anonym91 Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 om du tar teorien kommer du ett hakk frem i køen. di prioriterer deg først da,pga mangen stryker og bruker lang tid på det. men om du ikkje kan kjøre bil så tror eg du trenger litt lenger tid, evt mangen timer på kort tid. men alle lærer ulikt.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Jeg tok hurtigkurs på 2 uker Hadde kjørt mye privat først da. Veldig glad jeg gjorde det på den måten
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Brukte 8mnd. hadde brukt mindre tid om jeg hadde klart lappen på første oppkjøring. Jeg hadde ingen å øvekjøre med, så derfor brukte jeg lang tid. Kjørte jo kun med kjøreskolen. Du må virkelig kjøre mye om du skal klare det.. Noen skoler tilbyr intensivkurs på en uke, men da bør du hvertfall vite litt om trafikken og bilkjøring..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Kjøringa tror jeg skal gå greit, har tatt lappen før men mistet den. Dette var riktignok før de nye teoriprøvene kom, og sliter kraftig med å klare denne.. Huff. Hvor lang tid brukte dere på å klare teorien da? Det koster ca 25000.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Brukte 20 000 ganske nøyaktig. Pluss minus noen hundrelapper. Anonym nr 1.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 Jeg brukte en helg på teorien. Nileste hele helga, samtidig som jeg tok prøver på nettet, og leste mer på det jeg ikke kunne så godt. Så tenkte jeg teori hele tiden når jeg var ute å gikk, satt på bussen til jobb osv.. Klarte teorien på tirsdagen etter den helga. Men om du har strøket mange ganger på teorien, så er det kanskej mulig å ta den muntlig? Ring og hør om det.
holahopp Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 trengte ikke trafikalt grunnkurs, leste bare boka og tok mange tester på nettet. Med kjøring så hadde jeg en kjøretime utenom det obligatoriske. Det kommer jo selvsagt an på hvor mye man øver selv
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 Jeg tok teorien først,og peisa på med kjøring. (Hadde aldri kjørt noe) Når de først hadde tid til meg tok det 2,5 mnd. Lurt å ta teori først Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Det kostet litt i overkant av 20 000 #13
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #15 Skrevet 10. juni 2012 Jeg tok den på 1 mnd, men hadde tatt trafikalt grunnkurs tidligere. Min kom på tilsammen 21.500 ca med teori (broren min betalte nærmere 27.000 i Juli i fjord), oppkjøring og lappen. Jeg var jo da heldig og klarte alt på forste forsøk og trengte bare ett par kjøretimer utenom. Jeg tok den i November. Om du går inn for det kommer det til å gå bare godt! Jeg vil anbefale deg å pugge skiltene og veilinjene, var det som gjorde at jeg besto. Noen ganger må man kunne lese linjene på veien for å forstå spm og andre ganger skiltene. Har hørt flere som har strøket gang etter gang når dem har lest boken flere ganger, MEN når dem lærte seg skiltene gikk det. Ta også alt av tester du finner på nett, og ikke nøl med å ta teorien. Ender bare opp med at du glemmer om det går for lang tid. Lykke til!
kråkemamma Skrevet 10. juni 2012 #16 Skrevet 10. juni 2012 Brukte to uker. Tok intensivkurs. Betalte 10 500 kr. Men det var i 99 da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå