Gå til innhold

Hvor mye gir man i gave til nevø/niese til konfirmasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man kun har en nevø/niese? Og har et godt forhold til ungdommen og helt vanlig økonomi.

Jeg tenkte et par tusen, men når jeg tenker meg om så ga jeg vel ikke mer enn ca 1500 i bryllupsgave til søsteren min når hun giftet seg. Overgår konfirmasjon bryllup?

Alt man skal lure på...men jeg vil ikke gi for lite, og heller ikke for mye:)

Fortsetter under...

Gjest uni kum
Skrevet

Vi har gitt 600, men så har vi ikke et veldit nært forhold til noen av de. Kommer til å gi mer til min nevø og niese, pga vi har nærere forhold til de, + at jeg er fadder på de. Likedan er det med de andre fadderbarna mine, de kommer til å få litt ekstra. Tenkte 1000-2000 da.

Skrevet

Vi har gitt 1000 kr, har mange nevøer og nieser. I fjor var det 4 komfirmasjoner i familien.

Skrevet

Jeg hadde gitt 1000 kr.

Er tante til "bare" 6 stk, to er konfirmert og de andre kommer på rekke og rad. 1000 kr er en grei sum synes jeg. Har godt forhold til alle tantebarna.

Annonse

Skrevet

Mener som flere her: 1000,-

Skrevet

Liten vits i å gi mye penger som bare blir sløst vekk. Jeg ville brukt mer penger på en gave komfirmanten ville ha glede av lenge enn hvis jeg skulle gi penger.

Skrevet

Her har vi fått 1.500 av tanter og onkler, mens vi har fått 2.000 om de var gudforeldre i tillegg. Dette er noe alle søsknene ble enige om da den første av oss søskenbarna (9 år på rad) ble konfirmert. Skal sier at det er en velstående familie, men du må jo s hva du har råd til :)

Tror det kommer litt an på hver enkelt familie og hvordan økonomisk situasjon dere er i.

Skrevet

Er slett ikke alle konfirmanter som sløser bort pengegaver, #9. Men som bruker de til f.eks sparing til egenkapital, lappen osv. Det gjorde i hvert fall jeg og mine venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...