Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har en bachelorgrad men sliter med å få jobb etter permittering. Begynt å jobbe innen et yrke men det varierer en del(som vikar). Jeg stortrives og innser at jeg har valgt feil yrke. Vurderer studere slik at jeg kan få fast jobb der jeg jobber men det er en bachelorgrad og tar tid. Første semester kan tas som nettstudie. Jeg vil heller ikke ta opp mer lån da jeg allerede har et stort nok lån. Kan nettstudie kombineres med dagpenger? Regner med å være i jobb når 2. semester starter slik at jeg ikke lenger har dagpenger da.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 nei, du kan ikke gå på dagpenger og studere. kriteriet for dagpenger er å være jobbsøker.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 nei, du kan ikke gå på dagpenger og studere. kriteriet for dagpenger er å være jobbsøker. Og dette vet du helt sikkert? Er fremdeles jobbsøker og skal jobbe 100%.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 nei, du kan ikke gå på dagpenger og studere. kriteriet for dagpenger er å være jobbsøker. Det er ikke så enkelt. Teit å svare så bombastisk må noe du ikke virker ha peiling på. HI: ta kontakt med ditt NAV-kontor. Det beror på studiepoeng, hvordan studiet er lagt opp, om du fremdeles jobber det du kan muligheter for jobb etterpå osv. Nettstudier stiller ikke likt som normale studier.
mons00n Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Du kan søke Nav om å få godkjent utdanning under dagpenger. Ikke sikkert de godkjenner det, men verdt et forsøk? Jeg fikk godkjent noe videreutdanning en gang.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 nei, du kan ikke gå på dagpenger og studere. kriteriet for dagpenger er å være jobbsøker. Og dette vet du helt sikkert? Er fremdeles jobbsøker og skal jobbe 100%. Hvordan kan du være jobbsøker OG jobbe 100%?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Du kan søke Nav om å få godkjent utdanning under dagpenger. Ikke sikkert de godkjenner det, men verdt et forsøk? Jeg fikk godkjent noe videreutdanning en gang. Takk for tips:) Dumt om jeg må vente ett år, men har ikke sjans leve uten dagpenger. Er alene så har bare den inntekten pluss det jeg jobber.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Så lenge du er aktivt arbeidssøkende og studerer på fritiden din så har ikke NAV noe med det så lenge du overholder dine plikter som dagpenge-mottager
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 er ikke teit å svare når jeg nettopp har mottatt dette svaret hos Nav selv??
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Nav sa til meg at det er meget vanskelig å få godkjent dagpenger under utdanning, fordi da skal man få stipend. Så skal godt gjøres at du får det godkjent. Men, du kan jo prøve!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 er ikke teit å svare når jeg nettopp har mottatt dette svaret hos Nav selv?? Nekter å tro det ettersom nettstudier fortrinnsvis er noe man bedriver med etter jobb og da kan HI selvsagt være aktivt arbeidssøkende eller i arbeid på dagtid og studere via nettet på ettermiddag, kveld, i helger og i ferier. Hva hun gjør på fritiden sin har ikke NAV noe med.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Man kan søke om å beholde dagpenger under utdanning hvis utdanningen er forenelig med fulltidsarbeid, dvs at utdanningen har redusert studieprogresjon med minst 50%. Så du kan jo ta en telefon til NAV for å snakke med dem
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 er ikke teit å svare når jeg nettopp har mottatt dette svaret hos Nav selv?? Nekter å tro det ettersom nettstudier fortrinnsvis er noe man bedriver med etter jobb og da kan HI selvsagt være aktivt arbeidssøkende eller i arbeid på dagtid og studere via nettet på ettermiddag, kveld, i helger og i ferier. Hva hun gjør på fritiden sin har ikke NAV noe med. Studerer man på nettet, er man STUDENT, og derfor kan man motta stipend. Og er veldig sjeldent man får innvilget dagpenger da. Det har de sagt til meg også, og det er ikke jeg som skrev det over.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 er ikke teit å svare når jeg nettopp har mottatt dette svaret hos Nav selv?? Nekter å tro det ettersom nettstudier fortrinnsvis er noe man bedriver med etter jobb og da kan HI selvsagt være aktivt arbeidssøkende eller i arbeid på dagtid og studere via nettet på ettermiddag, kveld, i helger og i ferier. Hva hun gjør på fritiden sin har ikke NAV noe med. Studerer man på nettet, er man STUDENT, og derfor kan man motta stipend. Og er veldig sjeldent man får innvilget dagpenger da. Det har de sagt til meg også, og det er ikke jeg som skrev det over. Tviler på jeg får stipend/lån. Begynte på mastergrad før jeg ble gravid så har mer lån enn bare til bachelor. Skal også betales tilbake.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #15 Skrevet 10. juni 2012 er ikke teit å svare når jeg nettopp har mottatt dette svaret hos Nav selv?? Nekter å tro det ettersom nettstudier fortrinnsvis er noe man bedriver med etter jobb og da kan HI selvsagt være aktivt arbeidssøkende eller i arbeid på dagtid og studere via nettet på ettermiddag, kveld, i helger og i ferier. Hva hun gjør på fritiden sin har ikke NAV noe med. Studerer man på nettet, er man STUDENT, og derfor kan man motta stipend. Og er veldig sjeldent man får innvilget dagpenger da. Det har de sagt til meg også, og det er ikke jeg som skrev det over. Tviler på jeg får stipend/lån. Begynte på mastergrad før jeg ble gravid så har mer lån enn bare til bachelor. Skal også betales tilbake. Jeg er i samme situasjon som deg. Får ikke mer lån, men heller ikke dagpenger under studie Derfor kan jeg ikke studere, har ikke råd
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #16 Skrevet 10. juni 2012 Man kan søke om å beholde dagpenger under utdanning hvis utdanningen er forenelig med fulltidsarbeid, dvs at utdanningen har redusert studieprogresjon med minst 50%. Så du kan jo ta en telefon til NAV for å snakke med dem Det er 30 studiepoeng på ett semester så full progresjon. 3 fag og to har jeg hatt, men av en annen modell. Hjemmeeksamen så blir nok ikke sitte med nesa i boka hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #17 Skrevet 10. juni 2012 Tips til alle. Se forskrift om dagpenger: paragraf 4-3 som omhandler utdanning. Ligger link på NAV.no
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #18 Skrevet 10. juni 2012 Tips til alle. Se forskrift om dagpenger: paragraf 4-3 som omhandler utdanning. Ligger link på NAV.no 4-7 du mente? "Det ytes ikke dagpenger til medlem som gjennomgår utdanning eller opplæring, eller deltar i ulønnet arbeid. Departementet kan gi forskrifter om unntak fra denne bestemmelse når det gjelder - utdanning eller opplæring utenfor normal arbeidstid, "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå