Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Fordeler/ulemper? Hvor er det bra/dårlig å bo? Hvor vanskelig/lett er det å pendle når begge har fulltidsjobb i Oslo? Barnehager/skoler? Butikker, cafeer, kulturtilbud.... Osv, osv?? Annet??
L-8 Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Det er andrevalget, etter jeløya ;-) Jeg ville valgt tangen, eller ihvertfall ikke så langt unna der, mtp ferja som blir letteste måten å ta seg inn til Oslo. Det er ganske lagt å kjøre, og bussen tar en halv evighet... Såvidt jeg vet er det gode skoler på Nesodden, mye ressurssterke foreldre som setter krav... Også er det jo en Steinerskole der, hvis man skulle være tilhenger av det ;-)
Light of my life Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Jeg lurer også på Nesodden! Flere som kan dele info?
Numida Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Jo, det er noen fra Nesodden her :-) Jeg og min samboer bodde midt i sentrum av Oslo, og flyttet på ren impuls ut på Nesodden for 6 år siden. Vi hadde aldri vært der før, men likte det vi så. Leiligheten der ute var ny, den hadde helt fantastisk sjøutsikt, og kun noen minutter å gå til nærmeste strand (og plutselig hadde vi ikke lengre noe ønske om å skaffe hytte ved sjøen!). :-) Vi har aldri angret. Først var vi alene i noen år, så fikk vi barn. Vi synes det er et perfekt sted å bo. Det å kunne gå på ski eller sykle nesten fra "stuedøra" er et pluss, og selvfølgelig alle strendene. Det er mye strandlinje på Nesodden. Og mye fin furuskog med blåbær. Vi har valgt å bo på vestsiden for å få kveldssol, men ikke på Tangen. Der er det litt for tettbygd og traffikert i mine øyne. Det er fredeligere litt lengre sør som f.eks Bjørnemyr og Alværn. Det er stabil pendlerute til Oslo og Lysaker for oss som jobber der. Båten er en komfortabel og hyggelig reisemåte, og dessuten er den alltid i rute! Bussene korresponderer effektivt med båten, så bilen bruker vi nesten ikke lengre.
Numida Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Jeg glemte å skrive at det er overraskende mye kulturtilbud på Nesodden. Det er de flinke til. Det er stadig konserter, utstillinger, foredrag, kurs osv rundt om på serveringssteder eller gallerier, biblioteket osv. Det er forresten også en egen slalåmbakke, kjekt å slippe å kjøre til Tryvann eller Norefjell! Barnehager og skoler er etter min erfaring gode, men akkurat hvilke som er best kan jeg ikke si. Jeg tror nok det stemmer at det er en del ressurssterke kravstore foreldre... ;-)
Light of my life Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Jeg glemte å skrive at det er overraskende mye kulturtilbud på Nesodden. Det er de flinke til. Det er stadig konserter, utstillinger, foredrag, kurs osv rundt om på serveringssteder eller gallerier, biblioteket osv. Det er forresten også en egen slalåmbakke, kjekt å slippe å kjøre til Tryvann eller Norefjell! Barnehager og skoler er etter min erfaring gode, men akkurat hvilke som er best kan jeg ikke si. Jeg tror nok det stemmer at det er en del ressurssterke kravstore foreldre... ;-)
Light of my life Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Jeg glemte å skrive at det er overraskende mye kulturtilbud på Nesodden. Det er de flinke til. Det er stadig konserter, utstillinger, foredrag, kurs osv rundt om på serveringssteder eller gallerier, biblioteket osv. Det er forresten også en egen slalåmbakke, kjekt å slippe å kjøre til Tryvann eller Norefjell! Barnehager og skoler er etter min erfaring gode, men akkurat hvilke som er best kan jeg ikke si. Jeg tror nok det stemmer at det er en del ressurssterke kravstore foreldre... ;-) Takk for bra info! Hvor på vestsiden er det finest, og hvor langt er det til båten (må man ta buss, eller kan man gå)?
Numida Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 (...) Barnehager og skoler er etter min erfaring gode, men akkurat hvilke som er best kan jeg ikke si. Jeg tror nok det stemmer at det er en del ressurssterke kravstore foreldre... ;-) Takk for bra info! Hvor på vestsiden er det finest, og hvor langt er det til båten (må man ta buss, eller kan man gå)? Det er nok mange meninger om hvor det er finest! Personlig tror jeg nok jeg ville bodd med sjøutsikt ved Flaskebekk om jeg hadde hatt råd, men der er det dyre hus mot sjøen! Mer normalt prisede boliger med sjøutsikt og hyggelige boområder er det å finne på Bjørnemyr og Alværn som jeg nevnte, eller Fjellstrand som også er veldig koselig. Bjørnemyr og Alværn ligger ca 5-6 km fra brygga og dermed utelukket å gå til båten, man tar buss. Tangenåsen er et populært område pga kort vei til kjøpesenteret og kulturhuset, men 2 km til brygga og jeg tror nok det er i lengste laget å gå til båten også der. De aller fleste på Nesodden tar buss til båten, de færreste bor i gå-avstand. Vi erfarte da vi flyttet ut, at det er mye større enn man tror. Og bratt. Men det venner man seg til. Desto bedre utsikt! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå