Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi på 8 mnd driver enda med smaksprøver, eller vi er oppe i dobbel smaksprøve (to isbitterninger) av hjemmelaget mat. Hun spiser det meste, Avokado, gulrot, søtpotet, gresskar og fruktmoser av aprikos, pære og svisker. Men hvor mange dl eller gram er en full porsjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halloen :) Middagsglassene pleier å romme 200 gram, så det er jo et utgangspunkt. Men når det er sagt, så er jo unger akk så forskjellige.

Min gutt på snart 9 mnd virker av og til fremdeles sulten etter et helt middagsglass..

Skrevet

Gir du mat til ungen er mett?

Hvor mange ganger om dagen?

Gir du ikke grøt?

Unger er forskjellige, om ungen virker mett skal du jo ikke proppe maten i ungen heller.

Men husk også på at hun snart skal kunne spise nesten alt det du spiser, og mindre og mindre melk.

:)

Skrevet

Rødrev det er jammen forskjell på dem ja! Min jente på 10 mnd spiser aaaldri opp et helt middagsglass..stort sett får hun et halvt og da spiser hun litt mindre enn det og en sjelden gang går alt ned. Synes hun alltid blir så raskt mett av lite..men hun er "lubben og god" så hun får tydeligvis i seg nok :)

Skrevet

Min har spist ett helt middagsglass fra han var 6 mnder så er veldig forskjellig fra barn til barn ja.

Skrevet

Ja, sånn sett er jo egentlig full porsjon når de er mette :) men ikke alltid så lett å vite da..

Skrevet

Som regel vil hun ikke ha mer etter ca 40 gram. ( Halve glasset av de små nestleglassene) uansett hva jeg gir. Men hun ammer villig etterpå så hun er ikke mett. Så her går det seeeeent.....

Skrevet

Snuppa mi veldig suflten av seg, så hu har spist hele middagsglasset fra hu var ca 4,5-5 mnd. Nå er hun litt over 6 mnd, og spiser stort sett alltid fulle porsjoner. Grøt til frokost, en banan og en halv brødskive til lunsj, fruktpure til mellommåltid, middagsglass og noen ganger litt frukt til dessert til middag og full porsjon grøt til kvelden og en flaske melk til natta. Får også i henne litt melk i løpet av dagen. Hu var en ekstremgulper de første månedene, så la veldig lite på seg, men nå virker det som hu har mye å ta igjen, så spiser som en helt! :D

Skrevet

Silje: jeg har og en ekstrem gulper, han legger egentlig godt på seg men irriterende uansett.. han er bare 4,5 måned så har bare så vidt smakt litt grøt. Men hvordan går det med gulping etter hun begynte med fast føde?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...