Nummer2.2014 Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Kan jeg gi det til jenta som er 8mnd? Tips til hvordan lage? Er det ikke så at man ikke skal steke mat til babyer? Kan man da koke kjøttdeigen?
Fru Monalisa Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Jeg tok bare restene av vår middag med spaghetti og kjøttsaus og mosa i blenderen. Jeg kokte spaghettien uten salt og laga sausen fra bunnen av. Det falt i smak det. Jeg hadde altså stekt kjøttdeig i. Syns det er en stor fordel hvis barnet kan spise litt av vår middag og ikke er avhengig av egen mat.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Du kan fint steke kjøttedeig. Årsaken til at man ikke skal steke mat til sÅ smÅ barn er at stekeskorpen pÅ stekt mat, feks. pÅ koteletter eller biff, kan bli sÅ hard at barnet ikke klarer Å trygge den og sÅ kan biter sette seg i halsen. Utover det er det ingenting i veien med Å steke mat.
cent Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Her har du en god oppskrift på pasta bolognese: http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskrifter/pasta-bolognese-2229594.html# Jeg så på den gangen hun lagde den og hun nevnte spesifikt at det var fint å servere babyer også. I tillegg til det som nevnes over er det også det at når man steker mat dannes det en del "stygge" stoffer i stekeskorpene (kan være kreftfremkallende). Som med det meste annet så advares det mot å utsette de aller minste for mer enn nødvendig av ulike stygge stoffer. Samtidig advares det også voksne mot å spise for mye grillet og stekt mat av akkurat den samme årsaken. Passer du på å ikke steke for hardt (oppskrifta over vil egentlig gi mer surring enn steking), så går det helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå