Gjest Mentha & Junior Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Fikk plutselig et blad i posten, med et brev hvor det sto "velkommen som abonnent", samt et abo-nr. Dette er fra en stor og seriøs utgiver, og jeg har sett bladet flere ganger på butikken. Det var en velkomstutgave regner jeg med, ettersom giroen sto i null, men det fulgte med abo-betingelser og tilbud til abonnenter osv. Merkelig synes jeg. Er det et reelt abonnement? Jeg har ikke samtykket til noe som helst, og heller ikke bestilt noe abonnement på dette bladet. Synes det er et ganske så frekt stunt, og håper det bare er en feil. Men hvordan skulle de ha fått tak i navn og adresse til meg ved et uhell?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Kan være noen har køddet med deg da? Er veldig lett å starte et abonnement på nett, noen kan ha trykket inn ditt navn og sendt inn? Har opplevd å få et prøveblad i posten en gang, men da sto det tydelig at det var det det var. En "produktprøve", og om jeg likte det kunne jeg sende inn, sende mld eller gå inn på nettet og bli abonnent.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Har du bursdag snart? Kanskje noen har kjøpt et abonnement i gave til deg også har første bladet kommet før de har rukket gi deg gavekortet?
Gjest Mentha & Junior Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Nei, langt unna bursdag, gitt. Og regner med at det ville fulgt med et gavekort hvor det sto at det var en gave fra den og den eller noe slikt hvis det var en realitet? Sto vitterligen ingenting om produktprøve heller. Noen kan sikkert ha startet et abonnement for å kødde med meg, men jeg ser ikke helt moroa i det, annet enn å lage pes for meg som de aldri får høre om. Må i så fall være noen jeg kjenner godt, for i folkeregisteret står jeg kun registrert med postnummer (ettersom vi bor på gård) og i brevet var gårdsnavnet inkludert. Derfor det er så snodig synes jeg.
Linerlen og pipipen Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Har opplevd det samme med "vi menn" det dukka opp i postkassa støtt og stadig. Ringte og sa fra, det tok allikevel et halvt år før de lukta lunta og slutta og sende. Nesten litt ekkelt i forhold til at vi selvfølgelig ikke betalte for bladene!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Uansett skal du ikke betale for dette. Vent til neste nummer, og hvis dette også kommer i posten gir du dem beskjed om at du ikke ønsker det og ikke har bestilt. Send gjerne en kopi av eposten til Forbrukerombudet, med et ønske om at henvendelsen registreres i tilfelle forsendelsene ikke opphører. Da er det helt og holdent utgiverens ansvar å slutte å sende bladene. Hvis de fortsetter å komme, kan du med god samvittighet kaste både bladene og regningene sammen med annen reklame. Og hvis de så purrer på regningen, kobler du inn Forbrukerombudet, som er informert om at du ikke er en kunde hos denne utgiveren.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 10. juni 2012 #7 Skrevet 10. juni 2012 Notert! Har forøvrig sendt de en mail nå og sagt at jeg ikke er kunde og ikke interessert i å bli det. Så får vi se hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå