Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når startet dere m skikkelig barnebursdag? Hører om mange som har to bursdager, en hvor tanter/onkler/søskenbarn/besteforeldre er tilstede, og en hvor d er bare barn (foreldrene er selvsagt m). De to første bursdagene feiret vi kun m førstenevnte, og da var d pga søskenbarn fire barn tilstede. Dette ble en fin dag! M nå lurer jeg på om de fleste har barnebursdag i tillegg? Vi har bare ett vennepar som har barn her i byen i samme alder som gutten vår, og på Bhg er de 14stk på gruppa hans, så d blir litt mye å be alle på teeårsdagen. Hvordan pleier dere å gjøre dette? Og når ev begynte dere m barnebursdag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynte med barnebursdag da barnet var tre år, og hadde da to bursdagsbesøk, et med barnehagen og et med familie/venner og deres barn. Barnehagen lot alle bursdagsbarn som ønsket feire bursdag der, så hadde ikke plassproblemer.

Du kan evt. invitere de barna som er på barnets alder i barnehagen, eller invitere de barna du vet barnet leker mye med. Da må du kanskje være diskret når du deler ut invitasjoner :)

Gratulerer til bursdagsbarnet!

Skrevet

Både her vi bor nå og der vi bodde før er 4 år den vanlige grensen. Jeg synes det er mer enn tidlig nok med tanke på hvor stort aldersprang det er i en og samme årsgruppe (om man har en som blir 3 år i januar og en av de andre på avdelingen har i desember vil jo den yngste gjesten så vidt være fylt 2 år...). Er overhode ikke interessert i å ha en skokk med foreldre til bhg-barna virrende rundt her mens vi har barneselskapet, men vil heller ikke ha en drøss med bleiebarn her uten foreldre, så 4 år er helt passe. Da er de små gjestene normalt bleietørr, klarer å gå i besøk uten foreldrene, og kan både sitte noenlunde ok ved bordet å forstå normale beskjeder. å ha barneselskaper er koselig, men veldig stressende ;) Greit å utsette det så lenge man kan.

Familieselskaper har vi hatt fra første bursdag, men det blir jo noe helt annet.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at 4 år er det året det er vanlig å starte med egen "barnebursdag".

Men nå har det seg sånn at datteren min (som blir 3 i september) allerede har blitt invitert til to i bhg som er like gamle og en nabo som fylte 4.

Sannsynligvis blir det derfor feiring med barn her i år, i tillegg til familien. Men er så heldig at alle mødrene i min datters årkull i bhg har blitt gode venninner. Barna er også ofte sammen i helgene, så sånn sett ville det vært veldig koselig med et eget selskap for disse jentene (og den ene gutten som henger sammen med dem) og et par nabojenter.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg trodde som Kira at 4 år var vanlig. Vi har hatt to selskap for sønnen vår da han fyllte 2. Et med familien og et med venner og deres barn. Allerede er min bedt i 3 bursdager til de på avdelingen hans, så regner med vi blir å invitere bhg til høsten vi også. Er visst veldig stas med bursdag her i huset og sønnen min er veldig klar på at han har bursdag i oppåpåber (oktober), selvom han ikke vet NåR det er..

Vi er heldig at sønnen vår går i en liten bhg, med bare 7 barn på avdelingen. Til høsten begynner de på storbarnsavdelingen, men de har da brukt å invitere barna i samme årskull, så da blir det ikke så mange nå når de er så små :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...