Dorrimor ♂♂ Skrevet 10. juni 2012 #1 Skrevet 10. juni 2012 Når startet dere m skikkelig barnebursdag? Hører om mange som har to bursdager, en hvor tanter/onkler/søskenbarn/besteforeldre er tilstede, og en hvor d er bare barn (foreldrene er selvsagt m). De to første bursdagene feiret vi kun m førstenevnte, og da var d pga søskenbarn fire barn tilstede. Dette ble en fin dag! M nå lurer jeg på om de fleste har barnebursdag i tillegg? Vi har bare ett vennepar som har barn her i byen i samme alder som gutten vår, og på Bhg er de 14stk på gruppa hans, så d blir litt mye å be alle på teeårsdagen. Hvordan pleier dere å gjøre dette? Og når ev begynte dere m barnebursdag?
nerdybirdy Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 begynte med barnebursdag da barnet var tre år, og hadde da to bursdagsbesøk, et med barnehagen og et med familie/venner og deres barn. Barnehagen lot alle bursdagsbarn som ønsket feire bursdag der, så hadde ikke plassproblemer. Du kan evt. invitere de barna som er på barnets alder i barnehagen, eller invitere de barna du vet barnet leker mye med. Da må du kanskje være diskret når du deler ut invitasjoner Gratulerer til bursdagsbarnet!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Både her vi bor nå og der vi bodde før er 4 år den vanlige grensen. Jeg synes det er mer enn tidlig nok med tanke på hvor stort aldersprang det er i en og samme årsgruppe (om man har en som blir 3 år i januar og en av de andre på avdelingen har i desember vil jo den yngste gjesten så vidt være fylt 2 år...). Er overhode ikke interessert i å ha en skokk med foreldre til bhg-barna virrende rundt her mens vi har barneselskapet, men vil heller ikke ha en drøss med bleiebarn her uten foreldre, så 4 år er helt passe. Da er de små gjestene normalt bleietørr, klarer å gå i besøk uten foreldrene, og kan både sitte noenlunde ok ved bordet å forstå normale beskjeder. å ha barneselskaper er koselig, men veldig stressende Greit å utsette det så lenge man kan. Familieselskaper har vi hatt fra første bursdag, men det blir jo noe helt annet.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har alltid tenkt at 4 år er det året det er vanlig å starte med egen "barnebursdag". Men nå har det seg sånn at datteren min (som blir 3 i september) allerede har blitt invitert til to i bhg som er like gamle og en nabo som fylte 4. Sannsynligvis blir det derfor feiring med barn her i år, i tillegg til familien. Men er så heldig at alle mødrene i min datters årkull i bhg har blitt gode venninner. Barna er også ofte sammen i helgene, så sånn sett ville det vært veldig koselig med et eget selskap for disse jentene (og den ene gutten som henger sammen med dem) og et par nabojenter.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Jeg trodde som Kira at 4 år var vanlig. Vi har hatt to selskap for sønnen vår da han fyllte 2. Et med familien og et med venner og deres barn. Allerede er min bedt i 3 bursdager til de på avdelingen hans, så regner med vi blir å invitere bhg til høsten vi også. Er visst veldig stas med bursdag her i huset og sønnen min er veldig klar på at han har bursdag i oppåpåber (oktober), selvom han ikke vet NåR det er.. Vi er heldig at sønnen vår går i en liten bhg, med bare 7 barn på avdelingen. Til høsten begynner de på storbarnsavdelingen, men de har da brukt å invitere barna i samme årskull, så da blir det ikke så mange nå når de er så små
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå