Gå til innhold

Følelsen av likegyldighet, helt normalt? (gravid uke 6)

Anbefalte innlegg

Vi var kjempeheldige, og ble gravide ved aller første forsøk med prøverør! :) Superlykkelig, spent og alt på en gang. Nå har derimot de deilige symptomene begynt å melde seg for alvor, og kvalmen er et faktum.. Føler meg helt likegyldig, og har vært slik en ukes tid eller noe. Alt er liksom "samma det", og jeg vil bare at det skal bli februar så ungen kan bli trykket ut, og jeg få formen tilbake. Ikke så veldig kjekt for konen heller, at jeg bare er sur og grinete, og ikke bryr meg om noe som helst.

Regner med at dette er helt normalt, man blir jo litt apatisk når man er syk, og da spesielt kvalm. Har du noe erfaring med dette?

ønsker dere alle en kvalmefri lørdagskveld!! :)

Fortsetter under...

Det gjør sikkert det, men det er ikke mye kjekt altså.. Jeg karrer meg i dusjen annenhver dag, skifter klær og går på jobb, men det er ikke akkurat med stor hengivenhet.

Er det noe som hjelper kanskje? Stakk innom på apoteket for å kjøpe slikt armbånd mot sjøsyke, men de var selvsagt stengt.. Må vente helt til mandag.. øsj!!

Jeg har kjøpt slike bånd og har ikke vært kvalm siden!!! Jippi :-) vil absolutt anbefale dem:) men det er dessverre ikke alle som reagerer på de...

Uansett, verdt å prøve!

Masse lykke til;)

Jeg hadde også slike armbånd med lillesøster her i huset, og angret på at jeg ikke prøvde dem med storebror også! De hjalp meg veldig! :) Angående likegyldigheten så kjenner jeg også litt på det nå, selv om jeg ikke er noe dårlig. Alt føles som et ork, alt er bare tungt og slitsomt, orker ikke, gidder ikke.. Håper det er bare forbigående! :)

Annonse

Det er et armbånd til hvert håndledd. Jeg tar de på meg hver morgen og de hjelper etter bare et par minutter. Så genialt!

Har også følelsen av likegyldighet... ikke når det kommer til formen og babyen, men til alt husarbeid, gjøremål osv... orker ikke, har bare lyst å ligge på sofaen! Satser på at det snart blir bedre :)

• 2 uker senere...

Hvor tidlig begynte dere å kjenne denne følelsen? Jeg merker den endel om dagen nå. Har ikke mye symptomer, men er endel trøtt og hodepine. Er veldig rastløs og kjeder meg, men samtidig orker jeg ikke å gjøre noe med det. Husarbeid er pyton, gå på butikken det orker jeg ikke tanken på engang. Ellers er det stortsett bare å sitte å lese på forum på nettet og sløve på sofaen. Føler meg så ubrukelig. Blir sliten av ingenting og går konstant bare å tenker på babyen, det går jo ut over alt annet.

Jeg har kjent på den likegyldigheten uten egentlig å være så fryktelig kvalm. Så det kan jo være at det er mer hormonrelatert?! Er i uke 6 jeg og. Jeg ble litt skremt, for jeg har drømt om å bli gravid fra jeg var, ja sånn 3-4 år, og det er ca 28 år siden. Så godt å høre at det er flere enn meg.

Jeg har kjøpt sånne kvalme-bånd. Man må ha på hver arm (en pakning inneholder 2 stk). Jeg tror de hjelper litt. Har også gått til innkjøp av langermet bolero for å skjule båndene på jobben i tilfelle veldig sommervarme og at jeg ikke kan bruke vanlig langermet genser ;-)

Eg er komt i uke 8 nå, og bittelitt bedre. Akupunktur hjalp ikke, tvert imot, samme med disse armbåndene. Så har nok krøpet til korset og fått sånn kvalmestillende av legen.

Tror denne følelsen er ganske normal, selv om min kone blir ganske skremt, og tror at eg ikke gleder meg lengre.. Pokkers hormoner altså!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...