Gå til innhold

Hvilken måned syns du det er best å få baby? Og hvorfor? Ønsker mange svar:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to sommerbarn....juni og juli....lyst på en tredje.... Men hvilken tid er best å prøve på....syns det har vært helt supert med sommerbarn, men tredje gang ville jeg helst ikke ha midt på sommer...

Skrevet

Jeg har termin i begynnelsen av Juli og kjenner nå at det hadde vært perfekt å fått en baby i april mnd... Da har man alle sommer mnd foran seg med trilleturer og kos. Skulle gjerne vært ferdig nå ja! :)

Skrevet

Jeg har termin i juli. Om jeg skulle planlagt bedre så ville jeg hatt i mars/april. Varmt å gå høygravid nå B)

Gjest H to the Izzo
Skrevet

For et par år tilbake leste jeg at en undersøkelse viste at maibarn generelt ble gladere mennesker enn oss andre. Dessuten er det sikkert deilig å slippe å gå gravis om sommeren.

Skrevet

Jeg tenker våren er bra jeg. Selv fødte jeg i 2 april og syntes det var perfekt! Slipper snøen, lettere å kle på baby når vi skal ut. Du har ikke et spebarn på sommeren slik at det er lettere å ta barnet med seg. + ganske lyst på natten når hun skal ha mat og lettere å stå opp om morgenen når det er litt lysere. Jeg ville hvertfall ikke hatt et høst/ tidlig vinterbarn...regn, snø, snøstormer, kaldt, mørke netter og mørke morgener + barnehageplass problemet.

Skrevet

Ja, det er noe med det:-) enig med deg! Men tenker også litt på høst, oktober.... Koselig å ha en på 9 med i juli mnd..;-) nå som jeg har hatt to nyfødte i sommermånedene.... Og tenker på januar, februar...da babyen er litt større på sommeren....

Skrevet

Har en gutt på 7 og en på 4 uker som begge er født i mai mnd og en jente født i februar. Syns mai er en genial mnd å få barn i :D ikke er det kaldt og heller ikke for varmt og du har hele sommeren på deg med herlige trilleturer :)

Skrevet

Har en i august og en i januar. Januar er definitivt bedre enn august, for å gå høygravid på sommeren er pyton. Det er det forresten midt i julestria også :P hvis jeg skulle valgt så hadde nok april vært bra for da har man hele den varme tida på året foran seg :)

Skrevet

Jeg likte høst best. Her jeg bor er det ikke spesielt varme somre, men kalde vintre. Derfor syns jeg det var grusomt å gå høygravid om vinteren, uten passende vintertøy. Dyrt å kjøpe er det også. Da hadde jeg spedbarn hele sommeren, som gjorde at jeg ikke fikk deltatt i familielivet som jeg ønsket.

Når jeg fikk senhøst var jeg bare kledelig gravid om sommeren, da vinteren kom passet jeg mitt vanlige tøy, vi koste oss i mørketida og var mye inne. Vi fikk sommeren med en som skulle lære å gå og det var utrolig koselig. Skulle jeg gjort det igjen ville jeg valgt ca oktober.

Glemte å nevne overfylte fødestuer på våren og tilnærmet tomme på høsten!

Skrevet

Har et desember barn og to vårbarn, enklere med klær og utstyr til vårbarn.

Skrevet

Jeg ønsker mai neste gang, pga fin tid før sommeren, perfekt til barnehagestart i august etc. Har oktober fra før, og det er jammen meg ikke værst det heller ;) Koselig førjulstid, og sommeren var bare herlig når han var 9-10 mnd. Startet barnehage des/jan når han var 14 mnd.

Jeg tror det er fordeler og ulemper ved alle måneder!

Skrevet

Jeg ville unngått høsten kun fordi jeg blir deprimert. Fikk barn i januar og den vinteren var laaang, tør ikke tenke på hva jeg hadde følt hvis barnet ble født i oktober ;)

Skrevet

Jeg har ei som er født i starten av august- fint det i forhold til barnehageplass og økonomi. Vi har 100 % lønn i permisjon og klarer oss med det + ferie frem til barnehagestart i august igjen. Barseltida på sykehuset husker jeg som en klam affere da de hadde gummiovermadrass på senga og lufteanlegget på barselhotellet ikke virka. Jeg fødte heldigvis i vann så jordmor kunne regulere med litt kjøligere vann når jeg holdt på å koke underveis.

MEN vi ønsker oss flere barn og jeg tenker også at april eller mai hadde vært perfekt. Da går man sommeren i møte ferdig født og så vil barnet være litt eldere ved barnehagestart i august. Måtte planlagt litt bedre da (i forhold til økonomi og noen mnd med mindre inntekt).

Når det er sagt så var jeg bare glad for å bli gravid sist (tok 14 mnd), så jeg er nok ikke så heldig at jeg kan "bestille" barn i en bestemt måned.

Skrevet

jeg har to barn, en er født i april og en i mai. Flott tid å få barn på :)

Slipper å gå høygravid på sommeren.

Lett å få barnehageplasss fra august, ikke umulig å ha ulønnet perm en måned eller to frem til ferie!

Deilig å trille turer med en gang.

Man har akkurat hatt ferie med deilig hvitvin og gode opplevelser før man blir gravid ! hehe :)

Skrevet

Jeg ville født mellom i mai eller begynnelsen av juni om jeg kunne velge, ganske praktisk tid med tanke på barnehageplass og en slipper den verste varmen under graviditeten.

Skrevet

Min er født 1 januar. For oss var det perfekt. For det første var jeg ekstremt varm når jeg var gravid, da passet det godt med alle de deilige minusgradene:P Siden jeg var veldig gravid under jula, slapp jeg å gjøre noe som helst. Fikk en skikkelig sovebaby de første par månedene, så vi lå egentlig bare i hi og kosa oss. Når hun begynte å bli litt mer utfordrende i søvnveien (ved 3 - 4 mnd alder) var våren og trilleværet kommet for fullt.

Eneste som var kjipt var alt stresset mtp bhg-plass (men det ordnet seg heldigvis allikevel). Så hun fikk en rolig tilvenning i bhg der alle de andre barna var trygge forlengst.

Men for all del, skal ikke si at det ene er bedre enn det andre. Men her var det fin fint med januar-baby:)

Skrevet

Har et barn født i mai og et i oktober. Og venter en ny i oktober måned, men hadde jeg planlagt bedre hadde jeg helt klart ville hatt i mai igjen! Perfekt tid å få barn på,akkurat passe varmt, i oktober var det så kaldt at det ble lite med trilleturer de første ukene.

Skrevet

Juli / august er jo ideelt i forhold til bhg opptak. Barn født etter 1. september har jo ikke krav på bhg plass det året de er 1 år.

Ellers er det jo genialt å ha barnebursdager ute. :)

Og du slipper å gå høygravid og være avhengi av tykke klær.

Skrevet

Har to født i april og en i slutten av november. Syns absolutt april er best....ikke gå gravid om sommeren...ha en nyfødt første sommer og en et åring neste sommer som nettopp har lært å gå kanskje. Fylt 6 år til skolestart er en fordel. Deilig å slippe bursdager midt på sommeren når halvparten av vennene er borte på ferie og da ende opp med å feire en måned før eller etter....eller feire i julemåneden. Nei - APRIL er best :-)

Skrevet

Vi har tre barn som er født i slutten av april, begynnelsen av januar og slutten av september.

Hvis vi skulle hatt en fjerdemann, og jeg kunne valgt termin ville jeg valgt mai måned.

Fordi:

- Man slipper å ha en nyfødt på vinteren (kjedelig med mye påkledning på de aller minste)

- ved barnehagestart i august er barnet fylt 1 år

- deilig å øve på å gå og lignende når det begynner å bli vår igjen :)

Men for all del... Alle årstider har jo sin sjarm da =)

Skrevet

Så lenge det kommende barnet er friskt så er det uansett hvilken måned den kommer =) fordeler og ulemper med alle årstider og måneder

Skrevet

Tidlig vår er best. Da har man kommet seg etter fødselen før sommeren begynner, og får mange mnd med fint vær og trille turer osv.

Da er man ikke gravid noen av sommermånedene, og kan drikke utepils i fineværet!

Skrevet

Har februar og april, april er best, men det var heldigvis ikke mye minusgrader i ukene etter februarbarnet var født heller. I den grad vi kan planlegge, så satser vi på mars eller mai neste gang;-)

Skrevet

Jeg fødte i oktober og synes det var en super mnd. Ikke for varmt og ikke for kaldt. Kosa meg med babyen inne på vinteren og gikk tur når det ikke var for mye snø. Er også veldig gøy å ha med en baby på 7 mnd. på stranda :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...