monika70 Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Er det noen som har prøvd begge klinikker? -evt andre klinikker. Etter tre neg forsøk og tre fryseforsøk på Aleris, har jeg nå begynt å lure på om det kunne være verdt å prøve Hausken før vi gir oss?? Det er jo et godt stykke unne oss da vi bor på østlandet.. Er det noen her inne som har gode erfaringer fra Hausken, som også har vært andre steder først?.. Har alderen mot meg, så jeg føler meg litt smådesperat.. hjelp!!
Tutla Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Kan desverre ikke hjelpe deg på det du spør om, for vi har gitt oss i det offentlige på grunn av at de ikke lenger dekker vår behandling. Vi er så heldige at vi har to skjønne som er "lagt" på St.Olavs. Men da ønsket om nr 3 kom snikenede måtte vi ut på klinikkjakt. På grunn av reiseavstand valgte vi Hausken. Og jeg har kun gode erfaringer derfra! Fantastiske leger, sykepleiere og sekretærer. Etter at jeg har blitt gravid har de ringt to ganger bare for å høre hvordan det går. Og da jeg ringte mens vi var i behandling hadde de alltid god tid til å snakke!!! De lytter på din historie og dine behov, og har en god suksessrate også. Er den eneste klinikken i landet med embryoscop for utvelgelse av det perfekte embryo til å sette tilbake.
Heira☆ Skrevet 10. juni 2012 #3 Skrevet 10. juni 2012 Har heller ingenting å sammenligne med, siden vi "bare" har vært hos Hausken (etter de ofentlige forsøken) Men, vi har heller ikke hatt behov for å gå til noen andre, for de folka kan sakene sine Har hatt 2 forsøk der, og blei gravid på begge første forsøk. Vi måtte dessverre avbryte første gang i uke 18, pga av en stor hjertefeil og store ødemer på barnet. Men det hadde ingenting med ivf-en å gjøre. Neste forsøk satt den igjen, og har i dag 40 dager igjen til termin Kan ikke få fullrost gjengen hos Hausken godt nok. Har ingenting å sette fingeren på! anbefales på det varmeste!!
vårsol73 Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 Jeg tror ærlig talt det er lite å hente på å bytte klinikk. På forum hører man ofte om personer som har hatt så og så mange forsøk på en klinikk, men skiftet klinikk, og plutselig blitt gravide på første forsøk. Jeg tror imidlertid det som regel er en feilslutning å attribuere det til byttet av klinikk, antagbelig er det mer snakk om at det har plutselig dukket opp ett egg av god kvalitet uten kromosonfeil som har kunnet feste seg. Så lenge de ulike klinikkene bruker nogenlunde de samme metodene tror jeg ikke forklaringen på graviditet ligger i valg av klinikk. Jeg har gått igjennom ulike medisinske studier på cochrane databasen, og den eneste metoden som gir litt bedre suksessrate er embryodyrking. Det er kanskje verdt å prøve for deg? (de gjør det på aleris). Assisted hatching ga i følge cochrane ingen eller i beste fall svært usikker ekstraeffekt. Veldig mye av dette er nok dessverre avhengig av eggkvalitet, og der er jo alder en avgjørende faktor. Det er lett å se hvilken stor rolle det spiller hvis man har fulgt litt med på donor forumet: mange der har 8-9 mislykkede ivf forsøk bak seg og år med prøving, men blir gravide på første forsøk (ofte med tvillinger!) ved eggdonasjon i Hellas. Donasjon er jo en annen greie, men jeg tror kanskje hvis man er over en viss alder og har mange mislykkede forsøk bak seg at det er verdt å ta med i betraktning....
monika70 Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2012 Takk for flotte svar alle sammen! Det er vel ofte sånn at dersom man mislykkes en rekke ganger, ønsker man å finne andre muligheter som øker sjansene for graviditet.. Jeg har i flere år registrert at mange er fornøyde på Hausken og at de har kanskje litt høyere suksessrate enn andre klinikker?? De er jo ihvertfall tidlig ute med nyheter! Men vi har vært veldig fornøyde med Aleris, på det aller meste. De har aldri nevnt embryodyrking for meg, selvom jeg flere ganger har spurt om det ikke er et eller annet vi kunne forsøke.. Jeg vet jo det at alderen jobber veldig imot meg, og det er kanskje det som tynger meg mest, at oddsene blir dårligere for hver mnd som går.. Vi har ikke vurdert eggdonasjon. Er ikke sikker på at det blir aktuelt.. Hører gjerne fra flere som har erfaringer å dele!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå