Gå til innhold

Dere med små barn. Hvor ofte er dere på ferie uten barn? (langweekend,helg alene med venniner osv)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Her er minste 3 mnd, elste 15,5 mnd. Blir første helg uten dem neste helg, blir da å levere dem på morgen/formiddag lørdag, hente dem på søndags eftan. Før det hadde vi en hel helg uten elste når han var ca 5 mnd, da forholdet vårt holdt på å gå til helvete.. Hadde vi ikke fått den helgen uten unge til å prate ut, så tror jeg nok jeg hadde vært alenemer til 2 i disse dager gitt.

Annonse

Eldste er 5, yngste 1. Her har vi begge vært ute kun over natta 2 ganger i løpet av de årene, et julebord og et bryllup. Ett par ganger utenom har vi hatt barnevakt for å dra på fest om kvelden, men har kommet hjem sent på kveld. Har aldri reist bort uten mulighet til å komme hjem i løpet av en time.

Slik har jeg følt har vært best for meg og våre barn..

Det varierer litt.. men vi prøver å få til en helg alene ca hver 2-3 mnd. Må si at jeg føler vi har altfor mye barnefri når jeg leser svar her inne hver gang det handler om det temaet :P

Om vi går nærmere ett halvt år uten noe barnefri så føler jeg meg utslitt, haha.. (jeg er veeeeeldig glad i barna mine, bare så det er sagt ;)

Når vi har barnefri bruker jeg og mannen tiden på å bare slappe av, få gjort litt ekstra i og utenfor huset, spiser middag ute, ser film eller tar oss en liten fest.

Er aldri på turer med venninner og div.. går ut kanskje 1 gang i året på byen og da passer mannen ungene. Vi har vært på en "ferie" uten dem, og da var vi på hyttetur i 2 dager.

Har vært småbarnsmor i 2år, og har enda ikke vært på en langhelg uten han..

Skulle gjerne vært det altså, trenger sårt en husmorferie, men vi har ikke mulighet til å få barnevakt en hel helg. (Jeg er kresen på hvem som får passe han) og har heller ikke noen evnninner å dra på tur med..

Men vi får se, har en stor drøm om å få til en helgetur med mannen alene før nestemann kommer..

Vi har hatt barn i fem år og har vert på en ferie uten de, det var til Israel i en uke. Da var de 2 og 4 år gamle. Vi bodde en periode i utlandet, og da hadde vi ferier sammen i Norge.

Annonse

Vi fikk vårt første barn for to år siden. Har enda ikke vært på noen helgetur sammen bare oss to. Har ikke hatt lyst til det før, begynner å føle at det kunne vært koselig nå. Planlegger en langhelg til New York neste vår/sommer for å feire at jeg (forhåpentligvis) er ferdig med mastern. Det tenker jeg blir uten barnet, fordi jeg anser ikke NY til å være noe sted å drasse med seg en treåring egentlig. Sikkert mer gøy for han å være en helg hos farmor eller noe sånt.

Har vært borte to ganger med en overnatting, bare meg, i forbindelse med konferanse og fest.

Vi har hatt barn i 4 år, og har 3 stk. Vi har ennå tilgode å ha en langhelg sammen ;) Har ikke så veldig mange å spørre om barnevakt, og jeg liker ikke å spørre. + 3tette graviditeter og amming så er det ikke så lett ;) Så da har det aldri blitt da. Men vi koser oss mye sammen med ungene da, og så prøver jeg og mannen kose oss etter de er lagt :)

Men kjenner nå etter 4 år, så gleder jeg meg til det er vår tur ;)

eldste er 2,5 år, yngste er 7 mnd. Har aldri dratt på ferie/lang weekend uten barn, men innser at vi ant har et behov for å gjøre det. Får vel vente til yngste blir litt eldre, vel...

Mannen er borte en helg i året, det er når det er veteran-NM i håndball. Det er hans årlige "flukt" fra familien ;)

Jeg har vært borte en weekend med jobb, nå er det to år siden.

På ferie sammen bare vi to var vi sist for 7-8 år siden.

Må vel sies at vi har fire barn da, og svigerforeldrene mine er 85 år og ganske redusert, min mamma er ufør så det er ikke bare bare å skaffe barnevakt for flere dager.

Vi har jo selv valgt å få så mange barn, og visste på forhånd at barnevakt kunne bli problematisk så dette er ikke noe vi bruker energi på å savne. Plutselig er barna store og vi kan reise på kjærestetur mange ganger i året om vi ønsker ;)

Har vært på to helgeturer (maks to netter) uten barn siden eldste ble født for seks år siden;-) Går helt fint, savner mer å ha besteforeldre i nærheten som kunne kunne passet på de små noen timer nå og da slik at vi kunne ordne ting og tang uten vedheng;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...