Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Prismessig ligger de omtrent likt. Den ene hytta er stor, og veldig fin. Moderne kjøkken, fine gulv, mange soveplasser... og jeg klør i fingrene etter å innrede! Meen, den ligger i et hyttefelt, med nabohytter ikke særlig langt unna, og der det er fellesbrygge osv.. Tenker at det blir litt som her vi bor (boligfelt like ved sjøen) og poenget med hytte blir borte. På en annen side kan det tenkes det er lekekamerater for barna i nærheten.. Det er ikke stor tomt, men en fin terrasse med overbygg, utepeis m.v. Den andre hytta er mindre, har utedo og mer spartansk innredning. Det er færre sengeplasser, så vi måtte evt sette opp et lite gjesteanneks. Hytta er mer tradisjonell, med gulnet panel osv (_kan_ jo males)... Den ligger på en liten øy (med gangbro over) på stor naturtomt. Egen brygge og svaberg rett nedenfor hytta, og masse boltreplass rundt hytta, uten gjenboere overhodet.. Hva ville dere valgt?
Gjest sug lut Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Ville aldri hatt hytte i hyttefelt. Synes heller ikke store hytter er fine - de er ikke hytter.
Gjest meg mamma? Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 ÅÅÅ, sÅ koselig tenkte jeg nÅr du beskrev den andre hytta. Det er det som er hytte for meg ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Prismessig ligger de omtrent likt. Den ene hytta er stor, og veldig fin. Moderne kjøkken, fine gulv, mange soveplasser... og jeg klør i fingrene etter å innrede! Meen, den ligger i et hyttefelt, med nabohytter ikke særlig langt unna, og der det er fellesbrygge osv.. Tenker at det blir litt som her vi bor (boligfelt like ved sjøen) og poenget med hytte blir borte. På en annen side kan det tenkes det er lekekamerater for barna i nærheten.. Det er ikke stor tomt, men en fin terrasse med overbygg, utepeis m.v. Den andre hytta er mindre, har utedo og mer spartansk innredning. Det er færre sengeplasser, så vi måtte evt sette opp et lite gjesteanneks. Hytta er mer tradisjonell, med gulnet panel osv (_kan_ jo males)... Den ligger på en liten øy (med gangbro over) på stor naturtomt. Egen brygge og svaberg rett nedenfor hytta, og masse boltreplass rundt hytta, uten gjenboere overhodet.. Hva ville dere valgt? Uten gjenboere??? Mener du folk som går igjen??
Gjest Hercule Poirot Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Jeg hadde i allefall valgt den bra utstyrte hytta. Skal jeg først ha hytte, så skal det være avslapning å komme dit, jeg vil ha lettvinte løsninger og komfort. Hva skal jeg med hytte hvis det er mer strevsomt enn hjemme? Jeg har ikke mer fritid enn at jeg vil ha det behagelig i fritiden min. Hadde jeg eid den spartanske hytta du beskriver, så hadde den blitt stående ubrukt.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Gjenboer er eier av eiendom og fester av festegrunn hvor kun en vei, gate, elv eller annet areal ligger imellom. http://www.statkart.no/filestore/Matrikkelavdelingen/Foeringsinstruksmatrikkel/chapter02.html
petite fleur Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 Ville valgt den lille, avsidesliggende hytten, men kun hvis det hadde blitt ordnet ordentlig do. Hater utedo...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Hyttefelt er bare så lite sjarm. Virkelig et fabrikkprodukt av hva Ola nordmenn vil ha av bekvemmeligheter og hvor griske eiendomsutviklere er da de presser hyttetomtene ned til et minimum så det er kun folk som bor i blokk som får økt armslag. Skrekk og gru. Så vidt jeg orker å leie i hyttefelt.
Hybelkanina Skrevet 9. juni 2012 #9 Skrevet 9. juni 2012 Jeg ville defintivt valgt hytte nummer to. Har alltid ønsket meg hytte med svaberg og brygge. Og med den beliggenheten går jeg ut fra at dette er en hytte man bruker mest i sommerhalvåret, og da spiller det jo som regel ingen rolle at man ikke har så stor plass inne? Ville nok raskt lagt inn do, forbrenningsdo er ganske genialt og enkelt så lenge du har strøm der.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #10 Skrevet 9. juni 2012 Hytte nr to! Aldri om jeg vile hatt hytte i et hyttefelt, uansett hvor fin og bra hytta var. Niks!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #11 Skrevet 9. juni 2012 Vi har hatt hytte i hyttefelt og det var svært lite koselig. Det var sånn type borettslag-hyttefelt og naboene blandet seg i ALT vi gjorde. Alt fra hvordan planter vi hadde, alle skulle ha like planter, til barneleker ute, det skulle være ryddig og pent, og til hvor mange biler som sto på vår egen parkeringsplass. Det var ikke alle naboene, men mange av dem hadde et sykelig Narvestad-gen som til slutt gjorde at vi var 3 familier som solgte hyttene våre. Jeg fikk verken fri eller pust på en hytte omgitt av mennesker som ønsker å regulere alt og alle.
Pengetreet Skrevet 9. juni 2012 #12 Skrevet 9. juni 2012 Hytte nr 2, uten tvil. Hytte nr 1 høres mest ut som et boligfelt. Prisklassen på hytter som din nr 2, ligger fra 8 mill og oppover, her hvor jeg bor (Hvis jeg har tolket det riktig at dere har strandlinje.)
mammakatten Skrevet 9. juni 2012 #13 Skrevet 9. juni 2012 Vi har hytte i hyttefelt, men har en fin, solrik og skjermet hage. Her er det ingen som bryr seg med hva naboene holder på med og vil en ha selskap er det bare til å sette seg på stranda med kaffekoppen så får en raskt selskap.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #14 Skrevet 9. juni 2012 Hadde valgt hytte nummer 1 i dette tilfellet kun grunnet bedre standard. Trenger ikke være en stordalen hytte, men NEI til utedo!! grøss... Ellers ville jeg helt klart valgt hytte nummer 2 hvis den var bedre standard. Ingenting er som egen brygge, fin natur og ro når man er på hyttetur!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #15 Skrevet 9. juni 2012 Hva skal dere bruke hytta til? Hva er målet når dere er på hytta? Jeg hadde ikke valgt noen av dem. For meg er det viktig å slappe av. Da må jeg ha det komfortabelt, ikke bekymre meg for om noen ser meg når jeg står ute å røyker med sminke klint utover om morgenen, jeg må ha god dusj, god plass og hytta må ligge et sted jeg ikke kan finne på å fele etter at det er mørkt. Kan dere ikke vente til det dukker opp en hytte som passer bedre for dere? Høres ut som dere ikke er bevisste nok på hva dere vil ha.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #16 Skrevet 9. juni 2012 Prismessig ligger de omtrent likt. Den ene hytta er stor, og veldig fin. Moderne kjøkken, fine gulv, mange soveplasser... og jeg klør i fingrene etter å innrede! Meen, den ligger i et hyttefelt, med nabohytter ikke særlig langt unna, og der det er fellesbrygge osv.. Tenker at det blir litt som her vi bor (boligfelt like ved sjøen) og poenget med hytte blir borte. På en annen side kan det tenkes det er lekekamerater for barna i nærheten.. Det er ikke stor tomt, men en fin terrasse med overbygg, utepeis m.v. Den andre hytta er mindre, har utedo og mer spartansk innredning. Det er færre sengeplasser, så vi måtte evt sette opp et lite gjesteanneks. Hytta er mer tradisjonell, med gulnet panel osv (_kan_ jo males)... Den ligger på en liten øy (med gangbro over) på stor naturtomt. Egen brygge og svaberg rett nedenfor hytta, og masse boltreplass rundt hytta, uten gjenboere overhodet.. Hva ville dere valgt? Uten tvil den minste hytta. Når vi drar på hytta er det for å være sammen som familie. Da er det viktig å ikke ha for nære naboer.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #17 Skrevet 9. juni 2012 Hva skal dere bruke hytta til? Hva er målet når dere er på hytta? Jeg hadde ikke valgt noen av dem. For meg er det viktig å slappe av. Da må jeg ha det komfortabelt, ikke bekymre meg for om noen ser meg når jeg står ute å røyker med sminke klint utover om morgenen, jeg må ha god dusj, god plass og hytta må ligge et sted jeg ikke kan finne på å fele etter at det er mørkt. Kan dere ikke vente til det dukker opp en hytte som passer bedre for dere? Høres ut som dere ikke er bevisste nok på hva dere vil ha. Men, det handler jo om pris. Vi har satt et tak på hva vi er villige til å gi for hytta, og et område vi ønsker hytte i. Poenget er at vi ikke får både god beliggenhet og god standard og størrelse på hytta for den summen vi er villige til å gi, og et sted midt imellom frister ikke så veldig.. Halvgod standard og halvgod beliggenhet, da vil jeg heller ha mer av det ene.. . Jeg brukte eksempelet litt for å sette det på spissen, fordi vi er uenige her hjemme. Bare morsomt å høre hva andre mener:-) HI
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2012 #18 Skrevet 9. juni 2012 Hytta vår ligger helt skjermet, men flere hytter i nærheten, så hvis man går i 5-10 minutter finner man andre barn:) Det er ikke innlagt vann, men det er strøm. Tidligere hadde vi utedo, men nå har vi cinderella elektrisk do, og det HJALP mye. Vann tar vi med oss hjemmefra eller henter i en brønn litt lengre bort. Også har vi en fin pumpedusj som funker helt utmerket. Faktisk deilig å stå på berget å ta seg en dusj under furua i fri natur Jeg ville ALDRI hatt ei hytte i hyttefelt, da mister den all sjarmen for min del... Man kan gjøre så mye med de tingene du ramser opp! Gulnet panel kan males, utedo kan byttes ut med elektrisk do hvis det er strøm, hvis ikke kan dere bruke aggregat, møbler kan byttes ut til en billig penge og du kan bytte frontene på kjøkkenet. Dere kan kjøpe ei arbeidsbrakke og sette inntil hytta, det har vi gjort, og det ser ut som en naturlig del av bygget. Jeg for min del har gulnet panel på hytta og elsker det, det eneste jeg planlegger er å male taket hvitt:) Jeg regner også med at dette er en hytte dere skal ha i noen år? Når barna deres begynner å bli 15-16 vil de mest sannsynlig ikke være så interessert å være med mor å far på hytta hver helg, og etter hvert kanskje flytte bort. Da er dere alene, og hvordan vil dere da ha det? Være i et hyttefelt med masse folk rundt dere, eller på en idyllisk herlig øy helt for dere selv og koble av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå