SuperMuffin Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Mannen min må ta ferie i september og vi har veldig lyst til en tur til syden. Men er det litt tidlig ? Hun er bare 3 mnd da, litt tidlig å ta henne med til syden? Funnet et fint familiehotell ned lege hos startour på grand canaria med god tilgang til evt. sykehus og lignende ved behov. Kan vi prøve oss på 2 uker eller er det å strekke det langt og 1 uke er nok i massevis for ei så lita ei?
Janusina Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Jeg synes man så altfor ofte kompliserer det å ha barn. Jeg mener bestemt at jo mindre dess bedre. Hva består mesteparten av tiden av? Jo mating og soving. Det går så fint! Klart dere kjører på med 2uker når dere først skal. Hun sover seg igjennom uansett. Det både bor og reiser babyer utenlands hele tiden, så problemer er bare de man klarer å lage selv. Det går bra!! Noen selskap har sånn seng man kan låne til babyen,som man fester på veggen foran seg. Om dere reserverer i god tid, så går det an å høre om de har sånn. Men uansett, så blir barnefamilier seter som er egnet, og babyen tar minimum med plass Vi må ikke ta så mye hensyn til de små at det går på fornuften løs. Og la meg understreke at jeg ville kanskje ikke reist jorda rundt, men en tur til Gran Canaria er ingen problem. Og for all del.. ikke pakk deg i hjel....det gjorde jeg ) Et godt tips er å ta med brødposer evt hundposer. Er det bæsjebleie som må skiftes på flyet, er det greit å pakke den inn før man hiver bleia God tur!!!
Gjest Kira med en av hver Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Nå vet jeg ikke om du er høygravid eller om barnet allerede har kommet, men det kan ofte være greit å se litt an hvordan ting er før man booker en ferie. Med mitt første barn hadde jeg ikke orket tanken på noen ferie pga kolikk, men med andremann var vi ute på tur da han var 9 uker. Men må si at det er mye enklere å reise med en som er 3 mnd enn f.eks 8 mnd. Rett og slett fordi barnet krever mindre, og ikke er like aktivt. Flyturen er også mer behagelig Vet at helsestasjonen her anbefaler første vaksinen før man reiser utenfor Nord-Europa, så hvis du skal vaksinere barnet kan du jo høre om hun kan få den først.
Cornelianelia Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Det går fint å reise med en baby. Og det er enklere med en så liten baby enn med et barn som kan løpe rundt. Men om barnet ennå ikke er født, ville jeg ventet litt med å bestile turen. Man vet ikke hva slags barn man får. Om man mot formodning skulle få et barn med kraftig kolikk eller noe annet, kan det bli mer problematisk. Ville ikke lagt detaljerte ferieplaner før du har blitt kjent med barnet.
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Her gikk første turen til Thailand da snuppa var 4 mnd. Fantastisk tur og alt gikk veldig greit! Men det blir jo selvsagt annerledes dager enn når man reiser med større barn. Kan jo ikke farte så mye rundt og må passe på at den lille får nok skygge og ro osv. Nå hadde jeg en veldig våken og sosial baby som nesten aldri sov og likte at det skjedde noe hele tiden så for oss var det helt supert å reise til Thailand hvor de er så barnekjære og sto i kø for å få holde henne og underholde henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå