Gå til innhold

Styrtfødsel 1.gang. Hvordan blir neste fødsel tro?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker litt på at jeg skal føde igjen, jeg da. Jeg er gravid med andremann og er 16 uker på vei. Forrige fødsel gikk fort. veldig fort. Jeg hadde en time med veer fra 3 cm til jeg fikk press veer. Disse varte i 14 min og så var jeg mor.

Jeg tenker litt på neste gang. De sier at neste fødsel kan gå fortere? Er litt skeptisk til å føde i bil...

Er det noen som har erfaring fra styrtfødsler?

Takk for svar! :)

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du tenker på dette for det gjør jeg også! :)

Jeg brukte totalt 2 t og 10 min på første og da var han ute 35 min etter vi kom inn på sykehuset. Så her har jeg funnet ut at jeg ringer ambulansen når vi skal reise og får dem til å møte oss på veien, for jeg vil ikke føde hjemme og vil være i trygge omgivelser med helsepersonell.

Er jo selvfølgelig en fordel med rask fødsel, men herregud.. Jeg var rimelig paff etter fødselen for jeg regnet med 12 timer ca.. Hehe! :)

Jeg går og lurer selv, venter nå nummer tre. Brukte et par timer fra vannavgang til fødsel m første, nummer to tok 20 minutter fra vannavgang - og bare et par tre rier så var hun ute. Skal i samtale med sykehus om evnt kontrollert fødsel nå med nummer tre. Spent på om det er en luring som de sier :-) Lykke til!

Takk for svar!

Helldigvis er det bare fem-ti min til sykehuset. Jeg er spent. Vannet gikk noen timer før, men det var ikke vonde veer før 2 timer før fødsel. Men jeg hadde hatt kynnere regelmessig i to uker og slimproppen var gått, så jeg burde kanskje få signaler nok til å rekke sykehuset. Håper det tar litt lenger tid. JEg fikk ikke pauser den timen det sto på. En times vee er litt intens.

Lykke til til dere også!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...