Rds Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 tenker på innkjøp og husarbeid osv. og hvor tidlig begnyte dere?
dessi.med.nr2 Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 jeg venter nr 2 så har hatt alt i hus, men begynte å finne frem og vaske tøy osv etter uker 34. sykehusbagen var klar i uke 36 sånn ca...
Cintra Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Jeg har termin i sl av juli/starten av aug, og føler kanskje jeg er litt for avslappet til alt som skal ordnes før babyen melder sin ankomst. Dette er nr to for meg, så kanskje det har noe med saken å gjøre? En ting var jeg tidlig ute med - i tilfelle det ble for tungt etterhvert - og det var rundvask av vegger og tak, i starten av mai. Ellers har jeg nå begynt å vaske babyklær. Antar det blir en del andre forberedelser i ukene som kommer. For det er ikke klart her ennå Tror det ellers er viktig at jeg får gjort litt ting fremover som det kanskje ikke blir så mye av når babyen kommer. Har planlagt hudpleie, fotpleie, besøk, gå tur i ulendt terreng + å sove
MammaElisabeth Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Jeg vasket heldigvis mest mulig rundt uke 20-24, takk og pris. Nå er jeg i uke 34 og får kynnere av å rydde ut av oppvaskmaskin. Er avhengig av at pappaen vasker og rydder huset, og der har vi litt forskjellige preferanser på hvor ofte det skal gjøres! Så, jeg er glad for alt han gjør og får ta resten etter fødsel en gang Vi hadde kjøpt inn alt vi trengte til uke 28, med unntak av smukker, flasker og småting og det er jeg sååå glad for. Nå har jeg mer enn nok med å gjøre lett yoga og hekle babyteppe. Jeg hadde vært utrolig stresset hvis ikke vogn, vugge, klær og alt var klart! Men, er man i bedre form går det sikkert bra å vente lenger. Føde og stellebag tenkte jeg å ha klart i slutten av uke 35-før uke 36 er ferdig.
Juliii Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Jeg er i uke 34+4 med termin den 19.juli og er så smått i gang med forberedelsene. Tar det litt etter litt utover i juni. - Har kjøpt det meste vi trenger av babytøy, og skal ut og kjøpe sensitivt vaskemiddel i dag Starter vaskingen til uken. - Bilsete og stellebag har stått klart lenge. Synes dette er morsomt å kjøpe. Bærebag derimot er kjedelig... eier ikke tiltakslyst. - Har en deadline med mannen min om at han skal jazze opp barnevognen etter nr.1 innen Juni er omme - Babykurv blir hentet til uken, og ligger på været og venter på supre tilbud på babysengesett (Håper KID eller Princess kjører kampanje før termin , trenger 4 stk) - Kjøpt en pakke smokker og en tåteflaske - Strikker som en gal hver kveld. Er altfor sent ute med babyteppet, som tar vinter og vår å montere (lappeteppe) Har satt meg deadline at alle lapper skal være ferdige den 19.juni. - Fødebaggen blir vel en REMA-pose med et par maxi-truser i rasket sammen på vei til fødehjemmet. Fødebaggen sto ferdig pakket i 1 måned før jeg fikk bruk for den sist gang, så denne gangen trasser jeg rett og slett! Gidder IKKE sitte og glo på en nedstøvet fødebag en gang til Ellers har jeg brukt tiden hittil på helt merkelige aktiviteter, som å rydde boden 2 ganger og kaste som om morgendagen ikke kommer ... skjønner ikke meg selv helt her, har ingen planer om at lillesøster skal sove i boden. I dag kjenner jeg en sterkt behov for å rydde i klesskapet mitt. Det er sånn jeg merker "nestingen" mest - en uforklaring trang til å rydde alle slags kriker og kroker i huset...
Lillegullskatt Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Rydder også overalt der det egentlig ikke trengs (boder, redskapshus osv) men kunne sikkert blitt ferdig m babyrommet istedet jaja, fødebag og vaske babyklær må jeg også gjøre.. Og kjøpe div.. Kjenner jeg blir litt stressa nå
TPK Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 Har funnet frem og vasket babyklær etter førstemann, opp til str. 62. Ligger klart i stellebordet. Storebror sine klær er endelig flyttet fra stellebordet til kommoden på rommet. (Han er 2) Har kjøpt babybleier, smokker og flaskesmokker, pluss en pakke NAN i tilfelle. Funnet frem vogn og bilstol, fått vuggen i hus og montert (mangler bare madrass, dem er hos svigers) Har bakt en del til barselbesøk. Bagen ble ferdig pakket i uke 38, da jeg var på kontroll og kanskje skulle settes i gang. Er 39+6 i dag. Mangler brystpumpen min fortatt. Den er også hos svigers. Men regner med de kommer på barselvisitt så snart han er ute, så de kan vel ta med de siste tingene. Kjenner jeg tar resten veldig med ro nå, hehe...
Rds Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 9. juni 2012 Jeg har kjøpt noen klær funnet frem vogna,men ikke klargjort den kjøpt noe småtteri av utstyr har planer om å vaske ned hele huset pusse opp noen møbler tur til ikea (bor langt unna) male huset.....tja,ser dårlig ut en tur til fotpleier og frisør-prioriteres høyt en liten ferietur rydde kjelleren,er FULL av rot,ser også dårlig ut må kjøpe bilstol og seng,men kommer aldri så langt...
OptimistHoppa Skrevet 9. juni 2012 #9 Skrevet 9. juni 2012 Vi kjøpte de store tingene (barnevogn, bilsete, seng, stellebord etc.) tidlig, tok de "små" tingene (klær, produkter, kluter etc.) etter hvert i 7. og 8. måned. Med én måned igjen monterte vi møblene, når permen startet vasket jeg gjennom alt. Med 2 uker igjen pakket vi sykehusbagen. Nå er det 8 dager igjen og alt er klart:) Føler vi har fulgt et perfekt tempo for oss!!
Netti*** Skrevet 9. juni 2012 #10 Skrevet 9. juni 2012 Er i uke 33 og har ingenting ennå. Vi har planer om å se på vogn i de nærmeste ukene. Vugge har vi fått. Skal begynne kjøpe tøy til babyen vår når jeg går ut i permisjon men er jo fem uker til. Men tror det er tidsnok. Har en oppegående flink mann som gjør en like bra jobb som meg med shopping om babyen skulle melde ankomst før. Men begynner å stresse litt med vogn. Ellers har jeg kastet mye i det siste, ryddet klesskap, boder og soverom å mye har blitt kastet ut. Har også malt enkelte rom.
magnhild81 Skrevet 9. juni 2012 #11 Skrevet 9. juni 2012 Er i uke 30 og det jeg er mest opptatt av om dagen er at mannen og en kompis ska få listet ferdig noen rom, kjenner jeg er mer irritabel og ganske så utålmodig om dagen, så nå må de snart ordne det altså. Hadde sikkert gjort det selv hvis ikke jeg hadde hatt denne bekkenløsningen, vonde kynnere og ekstrem liten kunnskap om hvordan profilerte lister kuttes fint, hihi... De venter visst nok på en regnfull dag. Til nå har mannen ryddet boden på utsiden, fått ryddet vekk det meste byggerotet også på utsiden, oljet terrassen har han faktisk også gjort. Jeg har handlet litt nye babyklær, selvom vi egentlig ikke trengte noe, men minsten må jo også få noe nytt Mannen min reiser ut på jobb igjen i slutten av mnd og kommer ikke hjem igjen før 17 dager før termin, da tenkte jeg vi kunne ta resten, få på plass stellebord, vugge ovs, ska bare hentes ned i fra loftet og vaskes. Husvasken tar vaskehjelpen seg heldigvis av, så jeg ska i grunnen bare slappe av og ta livet med ro og kose meg med guttene mine og magen. Regner forresten ikke med at denne tassen heller, har det travelt med å komme, så er alt ferdig til termindato tror jeg det er bra )
3 små skatter Skrevet 10. juni 2012 #12 Skrevet 10. juni 2012 Er 31 uker og pusset opp babyrommet allerede før jul, ellers har vi hatt full oppussing her. Kjøpt ny bil, ny seng, nytt kjøkken. Skal legge nytt gulv og varmekabler i stua. Har hatt stort sett alt av babyutstyr i hus i mange mnd. Skal male tre rom og masse annet småtteri i løpet av noen uker... Føler at alt må være perfekt til babyen kommer, selvom han ikke kommer til å legge merke til noen ting Har ihvertfall hatt veldig stort behov for å ordne i hjemmet Vet at vi ikke får tid til noe annet når han kommer, så da får jeg ikke ro i rumpa før alt er i orden nå.
MღM Skrevet 10. juni 2012 #13 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har stort sett alt vi trenger etter storebror, så alt der ble vasket (trekk til barnevogna og bilstolen) så dette er klart. Har et par småting som må handles. Ellers har jeg noen store og små maleprosjekt og går gjennom alt av klær og andre ting som fyller opp skuffer og skap - ligger alt for mye over alt og nå kaster jeg med hard hånd! må sørge for å få gjort mye nå så jeg slipper å ha alt dette hengende over meg etter babyen har kommet.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Har pusset opp kjøkkenet og satt inn ny garderobe.. Skal ta badet, bytte ut alle møblene i stua, ta en skikkelig rundvask, kjøpe ny bil og handle inn alt av babyutstyr.. begynner å få litt hetta 23+0 i dag!
TurboJenny87 Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Er nesten ferdig, eneste som gjenstår er siste rest av fødebagen, og den pakker jeg ferdig i morgen, legge sammen siste omgang med babytøy, kjøpe babycall og vippestol. Alt annet som barnerommet, vogn, bilstol, stelleprodukter er klart. Har tilogmed startet å hekle på vognteppe nr 2. Er førstegangs så er litt ivrig og dermed tidlig ute på utstyrssiden er forresten 36+4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå