Gå til innhold

Blodspor i urin?

Anbefalte innlegg

blir litt bekymret ...siden starten av svangerskapet har jeg hatt 2/3+ med blod i urin, er straks 18 uker på vei. Er ferdig med min 2. kur med selexid og en annen penicilin tilfelle UVI men blodet er der fortsatt...legen sier man ikke kan utrede blod i urin på gravide og at man må vente til etter man har født...ser jo på nett at for noen er det "normalt" med blid i urin men...noen fler med blodspor i urin i svangerskapet? Og hva sier legene deres om det? Tenker om det skulle være noe skummelt , så er det vel lenge å vente ni måneder på å bli utredet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143944320-blodspor-i-urin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde dette i forrige svangerskap, ble gradvis mer og mer blod i urinen, begynte i uke 20. Etter å ha vært gjennom mange tester, kur mot urinveisinfeksjon (selv om jeg ikke hadde det) fikk jeg plutselig voldsomme smerter. Viste seg å være nyresten. Ble til slutt operert, de måtte inn å knuse stenen i mindre biter - og fikk lagt inn stent i blæra. Iflg legen er nyresten noe av det vondeste man kan ha, som ikke er farlig :-) Men, det var ganske tunge uker i tredje trimester. Heldigvis gjorde dette at fødselen gikk som en lek :-)

Ok får "håpe" det er noe ufarlig som nyresten/nyregrus...hørt det er helt grusomt men ufarlig! Legen har tatt alle blodprøver som går på nyrefunksjon, de er helt fine, og ultralyd /gu undersøkelse er og helt fint , så det har hvertfall utelukket nyresykdom, men man blir jo redd når legen sier det er bekymringsfullt med 2+ i blod... Ble du helt bra igjen etterpå eller? Hatt blod siden uke 5 i svangerskapet(mulig før og da man ikke tar urinprøver så ofte utenom svangerskap)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...