Gå til innhold

Ped.ledere i bhg, hvor mye har dere utbetalt pr.mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å skifte jobb, og kunne virkelig tenkt meg å jobbe i barnehage. Hvor mye har dere utbetalt pr.mnd og hvor lang ansiennitet har du da? (eventuelt link til tariffen om du har) :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Tenker på å skifte jobb, og kunne virkelig tenkt meg å jobbe i barnehage. Hvor mye har dere utbetalt pr.mnd og hvor lang ansiennitet har du da? (eventuelt link til tariffen om du har) :-)

4 års ansenitet og utbetalt 19000 i mnd

Skrevet

Ikke for å være frekk eller noe, men er det for 100% stilling? i så fall skjønner jeg godt at dere streiker!!

Skrevet

Ikke for å være frekk eller noe, men er det for 100% stilling? i så fall skjønner jeg godt at dere streiker!!

Ja, 100 % stilling :(

Skrevet

Jobber som ped.leder i Oslo kommune, har 12 års ansiennitet og 428 000,- i årslønn før årets oppgjør er innberegnet. Har rundt 25 000,- utbetalt i måneden.

årslønn for ped.ledere i min bydel (før årets tillegg på ca 4%) ligger fra lønnstrinn 29 til 40 som tilsvarer 383' til 460' i årslønn, hva man har utbetalt i måneden avhenger jo av skattetrekk som igjen avhenger av hvor mye lån man har i sitt navn etc.

Skrevet

Men å få jobb som ped. leder i barnehage må man jo ha utdanning som førskolelærer eller annen pedagogisk bakgrunn da!?

Annonse

Skrevet

I utgangspunktet må man ha utdanning som førskolelærer ja... Hvis man ikke får tak i førskolelærer, kan man ta inn andre på disp. Da er det fint om de har pedagogisk bakgrunn ja..

Jeg jobber som ped.leder og har jobbet som det i 3år. Har utbetalt ca 20000,- stiger i lønn/ansiennitet etter 4 år....

Skrevet

Men å få jobb som ped. leder i barnehage må man jo ha utdanning som førskolelærer eller annen pedagogisk bakgrunn da!?

Ja, det er klart. Hadde tenkt til å begynne å studere igjen, men når jeg (nok en gang ikke for å være frekk eller noe!!) ser hvor dårlig dere tjener, så blir jeg nok der jeg er i dag, kjedelig å jobbe turnus, men jeg ser nå at litt ugunstig arbeidstid noen dager, faktisk er verdt det.

tusen takk for svar :-)

Skrevet

Jeg vet ingenting om det her, men dersom man f.eks er barnevernpedagog og er ped. leder i bhg, har man da "rikitg" utdannelse, eller er man da ped. leder på dispensasjon?

Bare lurer, for jeg kjenner flere bv. pedagoger som er ped. ledere i barnehager.

Skrevet

Ja, det er klart. Hadde tenkt til å begynne å studere igjen, men når jeg (nok en gang ikke for å være frekk eller noe!!) ser hvor dårlig dere tjener, så blir jeg nok der jeg er i dag, kjedelig å jobbe turnus, men jeg ser nå at litt ugunstig arbeidstid noen dager, faktisk er verdt det.

tusen takk for svar :-)

Det er jo derfor ansatte i barnehager streiker, en jobber for knapper og glansbilder :(

Skrevet

Jobber som ped.leder i Oslo kommune, har 12 års ansiennitet og 428 000,- i årslønn før årets oppgjør er innberegnet. Har rundt 25 000,- utbetalt i måneden.

årslønn for ped.ledere i min bydel (før årets tillegg på ca 4%) ligger fra lønnstrinn 29 til 40 som tilsvarer 383' til 460' i årslønn, hva man har utbetalt i måneden avhenger jo av skattetrekk som igjen avhenger av hvor mye lån man har i sitt navn etc.

Jeg jobber i privat barnehage og har 368000 i årslønn med 4 års ansenitet, det er minst 15000 mindre enn der du kommer fra. Regner med det er Oslo? Forstår ikke hvorfor det er så store forskjeller i lønn

Skrevet

Jeg vet ingenting om det her, men dersom man f.eks er barnevernpedagog og er ped. leder i bhg, har man da "rikitg" utdannelse, eller er man da ped. leder på dispensasjon?

Bare lurer, for jeg kjenner flere bv. pedagoger som er ped. ledere i barnehager.

I kommunen jeg jobber har vi noen barnevernspedagoger ansatt som pedagogiske ledere, men med førskolelærer lønn. Og ikke mulighet til fast ansattelse.

Tar det ett år med småbarnsped og barnehage pedagogikk har de mulighet til fast ansettelse og en bachelor som førskolelærer og da også ped.lede lønn ved en sånn stilling

Skrevet

En barnevernspedagog kan fint jobbe som ped.leder ja :-)

Annonse

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har en litt generell kommentar til dette, som kanskje er litt på siden av det HI spør om,men...

Jeg tror det er veldig mange i samfunnet som ikke ser på det å jobbe i barnehage og være ped.leder som en "ordentlig jobb". En barnehage er heller ikke en "ordentlig bedrift". For der jobber det jo bare kvinner, og de gjør jo egentlig ikke noe annet enn å passe på noen barn. Og de får jo faktisk også litt lønn for det, ikke sant? De trenger ikke ha særlig høy lønn, det fortjener de jo ikke, for de sitter jo der i sandkassa dag ut og dag inn. Hvem som helst kan jo klare dette.

Og det er ikke lett for barnehageansatte å kjempe for bedre lønn og bedre vilkår heller. For når de streiker så rammer de tredjeparten (foreldrene), og da kan de fort miste den støtten de burde ha hatt derfra.

Og foreldrene kan nok snakke varmt om kvalitet i barnehagen og at de flotte menneskene som jobber der fortjener bedre lønn, men let's face it: De fleste foreldre forholder seg til barnehagen i en kort periode av livet, og når ungene er ferdig der, gidder de ikke å kjempe for de barnehageansattes vilkår lenger. Da har det kommet til nye foreldre i barnehagen, og disse trenger kanskje en stund på å bli varme i trøya og finne ut om de ønsker å kjempe litt for barnehagene sine, men så er ungene deres ferdige i barnehagene og så...

Og i kommunene er barnehage en utgiftspost. Ja da, foreldrene betaler, men de betaler ikke i nærheten av hva en plass faktisk koster. Og tilskuddene fra staten kommer i en stor sekk, og kommunene må prioritere for det er aldri nok penger til alt man vil.

Og så sitter man der....

Hilsen en synser som har stor aldersforskjell på barna sine, og derfor har vært barnehagemor i mange, mange år....

Skrevet

20.30 her - ja jeg er ansatt i Oslo kommune. Bor i Skedsmo og fikk tilbud om jobb i 4 barnehager jeg var på intervju på her i vår. Lønna var nesten 25 tusen lavere så jeg takket nei, går ikke ned så mye for samme type jobb i en nabokommune. Jeg synes også det er merkelig at det er så store forskjeller. Prøvde å forhandle med kommunen som uttaler at de ønsker kvalifiserte og utdannede førskolelærer pga sto mangel, men de ville ikke engang møte meg på halvveien så foreløpig blir jeg i Oslo.

Tror ikke man får fast ansettelse som ped.leder uten førskoleutdannelsen, men mindre man tar småbarnspedagogikk itillegg - dette varierer muligens fra sted til sted, men å få midlertidig jobb som dette får man sikkert.

Selvfølgelig ønsker man mer i lønn, men jeg ser at etter lønnsoppgjøret er jeg oppe i 440 000,- og synes ikke det er altfor ille selv om jeg har en travel og krevende jobb. Da jeg var nyutdannet i 1998 startet jeg opp på 205 000,- i året, det var stusselig det! Så Oslo kommune/fagforeningene her har i det minste jobbet for høyere lønn, tjente mye mindre i privat bhg i 2006.

Tror nok til dels det er riktig at kun småbarnsforeldre har stort fokus på hvor viktig det er med kompetente og utdannede personale i barnehagen til en viss grad. Men nå er det jo stadig mer fokus på hva barnehagen skal tilby og jobbe med og så er barnehagene mer kritiske til hvem vi ansetter. Sitter også med følelsen av at mange mener "alle" kan gjøre jobben vår, særlig NAV som sender "alle" på arbeidstrening og språkopplæring i barnehage, men de får rask beskjed av oss hvertfall om vedkommende ikke passer til dette. Tempoet i barnehagen er stadig høyere, kravene til faglig innhold er sterke og nå som alle barn har rett på barnehageplass er det stadig flere barn som trenger ekstra oppfølging og støtte, det merker vi stadig økning i år for år.

Foreldrene forventer stadig mer av oss også, så det er trykk fra mange kanter i dette yrket, derfor er det også viktig at man får lønn som fortjent og anerkjennelse for den jobbe man gjør!

Hilsen en ped.leder som synes hun har en givende og viktig jobb!

Skrevet

Jeg jobber i en privat barnehage i Oslo og har utbetalt 26000 i mnd. Har 8 års ansennitet som ped.leder.

Skrevet

Jeg har en litt generell kommentar til dette, som kanskje er litt på siden av det HI spør om,men...

Jeg tror det er veldig mange i samfunnet som ikke ser på det å jobbe i barnehage og være ped.leder som en "ordentlig jobb". En barnehage er heller ikke en "ordentlig bedrift". For der jobber det jo bare kvinner, og de gjør jo egentlig ikke noe annet enn å passe på noen barn. Og de får jo faktisk også litt lønn for det, ikke sant? De trenger ikke ha særlig høy lønn, det fortjener de jo ikke, for de sitter jo der i sandkassa dag ut og dag inn. Hvem som helst kan jo klare dette.

Og det er ikke lett for barnehageansatte å kjempe for bedre lønn og bedre vilkår heller. For når de streiker så rammer de tredjeparten (foreldrene), og da kan de fort miste den støtten de burde ha hatt derfra.

Og foreldrene kan nok snakke varmt om kvalitet i barnehagen og at de flotte menneskene som jobber der fortjener bedre lønn, men let's face it: De fleste foreldre forholder seg til barnehagen i en kort periode av livet, og når ungene er ferdig der, gidder de ikke å kjempe for de barnehageansattes vilkår lenger. Da har det kommet til nye foreldre i barnehagen, og disse trenger kanskje en stund på å bli varme i trøya og finne ut om de ønsker å kjempe litt for barnehagene sine, men så er ungene deres ferdige i barnehagene og så...

Og i kommunene er barnehage en utgiftspost. Ja da, foreldrene betaler, men de betaler ikke i nærheten av hva en plass faktisk koster. Og tilskuddene fra staten kommer i en stor sekk, og kommunene må prioritere for det er aldri nok penger til alt man vil.

Og så sitter man der....

Hilsen en synser som har stor aldersforskjell på barna sine, og derfor har vært barnehagemor i mange, mange år....

Takker og bukker for den støtten!!!!

Skrevet

Jeg har utbetalt 21000kr pr mnd i 80% stilling som ped.leder. Har 12 års ansinitet og jobber i Oslo kommune.

Skrevet

Har ca 20000 i mnd utbetalt, har jobbet i 5 år... Jobber på Vestlandet i en privat Bhg, men ser at jeg burde visst heller jobbe i Oslo!!:/

Skrevet

Det er veldig kjedelig at vårt yrke ikke er satt mer pris på. Mange tenker at vi er der for å leke i sandkassa og de fleste mener nok at de aller fleste klarer jobben vi gjør. vi har baclor fra høyskolen, men de aller færreste vet hva som innebærer i denne utdanningen. Vi er ledere på vår arbeidsplass. f.eks. stor avd. 25 barn 3 medarbeidere og 50-60 foreldre og forholde seg til= 88 mennesker en pedagogisk leder skal til enhver tid ha go kommunikasjon med, se til at de er motiverte,fornøyde,glade,gjennomføre samtaler med,oppfølging,legge til rette for og delvis sosial arbeider.

Med vår utdanning avdekker vi incest,overgrep,rusmisbruk,vold,ulike diagnoser, dårlig sosial kompetanse,negliserte barn. det blir liksom ikke nevnt at vi er første instansen de fleste barn er innom før de skal til skole, det er hos oss de fleste blir oppdaget og meldt inn. Det er få arbeidsplasser hvor du blir ønsket med åpne armer og mange klemmer og nesten tårer for at du skal gå hjem. Det er kanksje ikke en bra betalt jobb men du får tilbake det du ikke tar igjen på mnd lønn i trivsel,kjærlighet og omsorg fra disse barna :)

Skrevet

Høres trist ut nesten, mye sympati herfra! Er ufaglært, fikk allikevel jobb som sekretær på Riksen. Har kun VGS, utbetalt 18.000 i mnd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...