Mammaioktober Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Jenta mi er to og et halvt år. Jeg har aldri klippet håret hennes før. Tror dere det er lurt å gjøre det? Bruker dere å klippe jentene deres? Blir håret mer slitt dersom man ikke klipper det? Jeg er redd de fine krøllene hennes forsvinner om jeg klipper det.. Alle innspill tas i mot med takk
PeppaPig Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Håret til jenta mi blir klipt når panneluggen hennes går ned i øynene og blir et irritasjonsmoment for henne. Hun nekter å ha håret i strikk (kan til nød ha en hårspenne) så det blir klipt ganske så ofte. Jeg kan absolutt ikke klippe hår så jeg tar med jenta til frisøren og får det klipt der. Jeg ville nok vurdert å kanskje stusse tuppene litt dersom håret til datteren din ser slitt ut. Du trenger jo ikke la jenta di få helt kort hår, det holder med å stusse tuppene dersom du ikke vil ta lengden av det. Jenta mi beholdt sine krøller når vi har klipt det, men vi har kun stusset tuppene hennes da, og ikke klippet bort mer enn kanskje 2 cm tilsammen på lengde.
min<3 Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Håret forandrer seg flere ganger igjennom livet. Det håret man blir født med forsvinner gradvis og man får et "nytt" type hår sånn ca rundt 3 års alderen. Dette håret har man til det gradvis forandrer seg rundt 8 års alderen. Da har man litt av det håret man hadde som smårolling og mest det håret man har som barneskolebarn. Når man kommer i puberteten forandrer håret seg igjen og det er dette håret man har igjennom hele sitt voksne liv til man (hvis man er heldig og blir så gammel) ender opp med samme hårtype som man blir født med Såååå frøkna sitt krøllete hår kan ende med en helt annen farge og bli helt pinnerett uavhengig om du klipper det eller ikke. Og ja,håret til så små blir mere slitt det også,så det kan være en kjempefin tid å gøre det nå. Man trenger jo ikke å klippe så mye. De føler seg såååå fine år de er ferdig :) mange frisører har også rosa eller lilla farge sm går av. Vask som man kan få i håret,alltid veldig stas
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Vi har klippet jenta vår(fylte 2 i mai) to ganger, en gang i desember og nå i mai. Jeg var også ganske skeptisk, siden hun har nydelige krøller,men de ble ikke borte:) hun har nå fått tjukt fyldig hår i tillegg så er glad vi har klippet det! Nå skal jeg spare håret hennes, her blir ikke det noe problem siden jeg kan sette bort håret med strikk og spenner. Hun elsker å ha fletta musefletter, så søte selvom de kun er 3cm lange;) så går nok fint å klippe jenta di.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 Ja, de bør klippes litt, men trenger jo ikke å være mye da. Min jente på 2,5 år år har jeg stusset litt to ganger, men har da bare klippet 2-3 cm hver gang. Det er veldig mange småbarn som har søte krøller, (3 av mine hadde det), men de fleste mister disse når de blir rundt 2,5-3,5 år fordi håret blir tykkere og tyngre. Minstegutten min hadde supernydelige krøller da han var 1-2 år, men nå er det bare lett fall i tuppene. Samme med vesla. Men noen beholder krøllene også så klart
81-Mamma<3<3 Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Har ikke klipt jenta mi. Har igrunnen ikke tenkt å gjøre det heller. Hun fikk først hår når hun var ett år. Nå har hun super fine korketrekkere ned til skuldrene. Hvis det ser slitt ut kan man jo alltids stusse det litt. Men ellers er det vell ikke noe vits?
sillyfilly og Olivia Skrevet 9. juni 2012 #7 Skrevet 9. juni 2012 Håret på små jenter bør stusses hver 8. uke har jeg lest. Pga det blir slitt og for å bli kvitt disse baby "fjonene". Jeg stusser bittelitt ca hver 8 uke, med frisørsaks, og tar bare ca 1/2 cm. Mindre enn det. Bare det som på en måte er lengre enn resten. Det blir ikke skjevt og det ser ikke hun ut som hun har klippet seg, men håret blir fyldigere og samme lenge.
Marbella Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Jeg har klippet min jente på snart 3, endel ganger....men kun for at det er langt tynnt og flistret i tuppene...
respektatauten Skrevet 9. juni 2012 #9 Skrevet 9. juni 2012 jeg har ikke klippet jenta mi på 2,5.. hun har nå hår som rekker ned til korsryggen når det er vått, men når det er tørt krøller det seg i nydelige faste korketrekekre og rekker ned til skulderbladene.. hun er fødd med veldig nye hår, men det går ikke ann å se hva som var medfødt og hva som har vokst ut senere, det er fint, tykkt og ikke slitt i det heletatt. men jeg pleier veldig veldig sjeldent å børste det da.. det floker seg nesten aldri siden krøllene er så faste i fisken har ikke lyst å begynne å klippe i det nå heller, siden det er en del av "identiteten" hennes, hun elsker håret sitt og det gjør jeg også! "jeg er lille gullhår jeg, mamma!" pleier hun å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå