Gjest Løvemusene Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Hei kjære jenter Dere har sikkert fått høre litt av hvert av de forskjellige legene og sykehusene dere har vært på. Har googlet tema og det er så mye forskjellige svar der ute. Noen sier man ikke kan ha sex pga infeksjonsfare mellom uttak og innsett, noen mener det gjelder for de 2 neste ukene. Noen sier at en orgasme er bra for blodgjennomstrømningen i livmora, andre mener det kan løsne et festet egg. What to do, hvordan lever dere i de to første rugeukene?
Ele Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Jeg lever sølibat de første to ukene, men det er bare på grunn av all medisinen jeg stapper oppi der og som det kommer ut rester av, det frister rett og slett ikke å dele henne da... Hehe....
Satya Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Enig med Ele, men på Maigaard-klinikken oppfordret de oss til å ha sex og mente at det kunne ha en positiv innvirkning på resultatet. I Porsgrunn, derimot, ba de oss om å være avholdene i 10 dager etter uttak (pga infeksjonsfaren). Tror det blir litt hva du føler for selv!
RTprøver Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Min bedre halvdel var meget bekymret over dette, så han spurte Hausken rett ut... Og da fikk han til svar at man bør unngå penetrering (pga infeksjonsfaren), men at det absolutt var gunstig for egget at kvinnen fikk seg en orgasme eller to innimellom Men jeg tok en veto der, og sa at vi godt kunne vente to uker
Nica123 Skrevet 16. juni 2012 #5 Skrevet 16. juni 2012 hva med før uttak,under sprøyte-behandlingen? jeg har lest begge deler,men med kondom
AkPa Skrevet 16. juni 2012 #6 Skrevet 16. juni 2012 Før utakk så hadde vi sex uten kondom, begge forsøkene aldri fått noe annen beskjed så :-) å det gikk fint det, ikke noe skade skjedde til oss iallefall
Ele Skrevet 16. juni 2012 #7 Skrevet 16. juni 2012 Samme som AkPa her, sex og aldri noe beskjed om å ikke ha det! Kjør på!!
Nica123 Skrevet 16. juni 2012 #8 Skrevet 16. juni 2012 flott, jeg er så redd for å "ødlegge" noe.. Når jeg tenker meg om spurte jeg om d på sykhuset og der sa di at di ikke anbefalte d pga flerlinger (og en ting til mener jeg, infeksjon?), men ang flerlinger skjønner jeg egentlig ikke hvorfor det er noe fare for det er jo en grunn for at vi har ivf, nemmelig fordi man ikke klarer det uten hjelp...vis dere skjønner hva jeg mener, hehe
AkPa Skrevet 16. juni 2012 #9 Skrevet 16. juni 2012 flott, jeg er så redd for å "ødlegge" noe.. Når jeg tenker meg om spurte jeg om d på sykhuset og der sa di at di ikke anbefalte d pga flerlinger (og en ting til mener jeg, infeksjon?), men ang flerlinger skjønner jeg egentlig ikke hvorfor det er noe fare for det er jo en grunn for at vi har ivf, nemmelig fordi man ikke klarer det uten hjelp...vis dere skjønner hva jeg mener, hehe Det er akkurat det jeg tenker også:-) det er en grunn til at man er og får ivf, og ang flerlinger så er det jo bare positivt ( iaøøefall i vår situasjon) Kjør på dere ;-) og lykke til med forsøket :-)
Nica123 Skrevet 16. juni 2012 #10 Skrevet 16. juni 2012 ja, ikke sant jeg vil heller ha 2-3 enn ingen
*venter en liten gutt feb* Skrevet 17. juni 2012 #11 Skrevet 17. juni 2012 jeg fikk beskjed om at sex kunne jeg forsette med som nomalt, godt for livmora med noen orgasmer.
Gjest Løvemusene Skrevet 17. juni 2012 #12 Skrevet 17. juni 2012 Yay da kjører vi på, nesten 2 uker i sølibat nå :'(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå