Gå til innhold

Pakkeliste til syden?

Anbefalte innlegg

Gjest peacock

Jeg finner ikke igjen noen av de trådene som har vært om emnet.

Vi skal reise til syden på søndag med en baby på 9 mnd, og skal være der i tre uker. Noen som vil dele sin pakkeliste til baby med meg (evt. linke til de som allerede er her)? Tips og triks tas også imot med takk!

Vi skal ta med noen bleier, våtservietter og grøt, går ut fra at glassene i Spania (Mallorca) er ok?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143944122-pakkeliste-til-syden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Vi var i Spania når minsten var 6 mndr, og grøten der er FULL av sukker. Det lukta sukkertøy idet vi åpna pakka. Så jeg ville nok muligens tatt med noen pakker hjemmefra.

Bleiene stinker parfyme, og er kjempedyre. (ikke at prisen er viktig, men de lukter ikke godt)...

Glassene prøvde vi ikke, vi hadde med et par selv og mosa bare mat som vi selv spiste. Brød og pålegg var jo kurant.

God tur!

Bæresele

solparasoll

febernedsettende

temperaturmåler

nesespay/salvannsdråer

sviskemos

bleier (Veldig dyrt i utlandet, pakk sammen med vognen)

Barnemat i tilfelle (vi tar med for alle dagene, da vet vi at hun liker det, og vi slipper å stresse med å lete innhold ol)

har dere ipad? last ned apper som underholdning

liten vannkoker

uv-drakt

solhatt

solbriller

badering for baby (får do nok kjøpt der og)

god solkrem

tynne tepper evt gasskluter

drikkeflaske som du lett kan rengjøre

badesko om sanden er varm

en god myggnetting

smootie-poser fra Ella's kitchen

bordstol?

SPRIT til hendene!!!

badebleier

babyshampoo

noen håndduker

termos til kokt vann

langermede bodyer som dekker for solen

smekker

noen nye leker som kan være spennende

Vogn (vi tar med vanlig sportsvogn)

Har dere bestilt reiseseng til rommet?

Hmm, det jeg har skrevet ned på vår liste til nå til jenta på 8 mnd :)

Er også greit å ha med to sett bikinier på stranden, om du enda ammer. Da er det greit å skifte når har badet, slik at det ikke blir kaldt og får brystbetennelse ;) (snakker av egen erfaring)

Vi vurderer også å ta med bilsetet og adapteren til vogna. Er litt i tvil begge to hva vi skal gjøre. Er jo greit å ha siden vi skal være borte lenge, og en trygghet om vi skal ta taxi. Føler meg alltid litt utrygg når jeg sitter på taxiene der.

Og alt av store ting du skal ha med må sendes som spesialbaggasje, og det regnes som eget kolli. Har du en stor vogn ville jeg vurdert å leid evt kjøpt en Pram pack for å beskytte vognen :)

Kan også være greit å ha en softbag på flyturen (om dere ikke har bilsete), da kan dere legge babyen i fra dere og ha hendene frie. Er nok å holde styr på med leker, billetter, pass, smokker ol.

Fruktnett kan også være greit. Da kan dere fryse ned frukt og gi henne. Da får hun kjølt seg ned i varmen.

Du har også lov å ta med alt av mat og drikke som babyen trenger til flyturen gjennom tollen.

Uff, kjenner jeg begynner å bli litt svett nå, med tanke på reisen! :P

Annonse

Vi har vært i syden med minsten endel ganger!

Når han var så liten at han ikke spiste "voksen mat" hadde vi med oss middagsglass, fruktmos, grøt og smoothies. Han spiste brød og pålegg slik som oss.

Av stellesaker har vi pleid å ha med oss bleier fra Norge, rett og slett fordi jeg har hørt og sett at det er dyrt med bleier i Syden. Som noen sier over kan du sikkert finne bleier som ikke lukter så godt, men de har nå i hvertfall hatt Pampers bleier overalt hvor jeg har vært. Badebleier har vi ikke brukt så mye av, men kan være greit å ha dersom man skal bade mye i basseng. Personlig foretrekker jeg badebukser i basseng, og bar rumpe og t-shorte på stranda :-)

Det kan være lurt å ha med tempenmåler og paracet i tilfelle. Ellers salve for sår stump, baby q-tips og solkrem(faktor 30 er best for huden).

Vi har hatt med både UV- drakt og UV- telt til syden, men synes faktisk ikke at det er så nødvendig. UV- teltet ble ikke brukt i det hele tatt når han hadde begynt å gå, og UV-drakten ble veldig kald å ha på når han var våt. Funket mye bedre med t-shorte og badubukse/bar stump. Og solhatt da! Liker godt de solhattene som går langt nedover nakken, de dekker godt.

Dersom barnet ditt kan gå kan det jo være en fordel å ha med badesko dersom sanden er varm, eller dersom det er mye steiner på stranden.

Det var det jeg kom på i farten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...