Gå til innhold

Kombinert dusj og badekar erfaringer???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville aldri kjøpt dette eller lignende. Du kan stå å vaske inni der i to timer uten å komme i mål, hver eneste lille dyse og detalj samler fett og kalk og sånt... det ender med en dusj som alltid er ekkel, fordi ingen har tid til rengjøringen.

I tillegg blir massasjedyser og tropisk regn o.l. veldig lite brukt, radio kan man heller ha utenfor dusjen:-)

Mye heller et badekar pluss en enkel dusj, om plassen tillater det. Hvis det ikke er plass til begge deler ville jeg hatt et badekar med glassvegg på halve lengden og dusjmulighet stående i badekaret. (Finnes fine badekar beregnet på dette)

Annonse

Ja har et lignende.

Hadde jeg hatt de 30 000 kronene som hadde gitt meg et skikkelig kvalitets-boblekar hadde jeg glatt hevet det på søpla!

Det er ikke verd pengene. Vårt kostet 20 000 kr i 2007.

Vårt lekker både her og der. Forrige eier hadde ikke vært nøye da han satte det opp. Det kommer i mange deler, og må silikoneres i alle skjøter og hjørner fra golv til tak under montering. Ikke bare bare å silikonere nå i ettertid.

Så å si umulig å flytte på. Vi flytter på det max 1 gang i året. Føttene er ustabile og sitter i tillegg godt fast til underlaget, og det ligger - i mine øyne - åpne strømkontakter under karet. Vanlig skøyteledning!

Kvaliteten på selve dusjhode/slange er elendig. Vi byttet raskt.

En dag da jeg dusjet og nettopp hadde massert inn shampoo, stoppet vannet i dusjhodet og jeg hørte det sprutet besatt bak hele dusjen. Jeg var alene og jeg og barna måtte bruke tropedusjen i 14 dager før samboer kom hjem. Laange dusjer..

Vi fant ut at det var jallaplastslanger på baksiden og en av de fem hadde falt ut av sporet pga vanntrykket.

Vårt kar er grundt og man får ingen boblekar-effekt når man bare kan ha 30 cm vann i karet. Ikke i bruk. Vel, barna brukte den litt når de var under 9 år.

Fotmassasje? Aldri i bruk. Bedre med fotbad.

Ryggmassasje? Til oss må man stå litt krokbøyd og med kroppen på skrå, tror det har motsatt effekt..

Radio? Greit med radio når man dusjer, kan ha ganske høy mono lyd - i den ene høytaleren.

Og så har man selvsagt vaskingen. Her er det flere kvadrat + tak(!) som må taes ved jevne mellomrom. Jeg bruker oppvaskbørste så det går greit i alle hjørnene men tidkrevende, pluss irriterende pirkarbeid rundt dyser, såpedispensere osv.

Vi prøvde å spore opp produsent/leverandør ved hjelp av en lapp på baksiden av karet - umulig.

Neeei...anbefaler det ikke!

Tusen takk for svar!

Nå har vi hjørnebadekar med hånddusj på badet oppe, og et lite bad med dusj i kjelleren. Jeg synes det er så tiltak å måtte gå helt ned i kjelleren for å dusje, men det er også greit å ha badekar for ungenes del. Desverre er det ikke plass til begge deler oppe.

Den trenger ikke å være så avansert at det er radio ol. men det hadde vært greit med både bobler og litt størrelse. Jeg får ta meg en tur til en butikk med baderomsinteriør og kikke heller.

åpne kontakter under badekaret og at det lekker høres jo bare forferdelig ut!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...