Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 jeg har blitt uforklarelig feit, skjønte ikke hvorfor.. nå har jeg plutselig fått påvist lavt stoffskifte.. skal begynne på levaxin. er det noen håp om at disse stabiliserer stoffskifte mitt og gjør at jeg går ned til normalvekt igjen ? noen med erfaringer med disse tabl? jeg har fått 50microgram eller mg (husker ikke helt, var 50 et eller annet hvertfall..) står at jeg skal ta 1 tabl 4 ganger i uken. hørers dette merkelig ut, eller skal det være slik?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Det høres normalt ut. Legen doserer jo medisinen utfra blodprøveverdiene dine, så det er ikke noen standard dosering på Levaxin.. Når det gjelder det med vekten, så er det en myte som ser ut til å spredt veldig om seg, at lavt stoffskifte kan være årsak til stor vektøkning. Lavt stoffskifte kan gi kanskje 2-3 kg vektøkning, men vektoppgang eller overvekt ut over dette, kan IKKE skyldes sykdommen, så det at du har blitt "uforklarelig feit" skyldes nok heller feil kosthold og manglende trening...
Lettie Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Levaxinen vil nok gjøre det lettere å gå ned i vekt, MEN det kan ta lang tid å få rett dose osv. Er man undermedisinert (selv om prøvene er fine) vil forbrenningen stoppe opp, og Levaxin, rett kosthold osv vil sparke igang dette igjen. Viktig også å ta tilskudd, som b12, jern, selen, magnesium og kalcium.. Selv gikk jeg bare opp 2-3 kilo, disse gikk jeg ned med Levaxin.
Von Hertelhofen Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Ja det er godt mulig. Har hørt historier om folk som er blitt tynnere etter oppstart levaxin. Men ikke forvent det, bare ta det som en bonus hvis det skjer.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Det er desverre ikke slik at Levaxin er en magisk slankepille, MEN det kan stagnere vektoppgangen du har opplevd per i dag. Med levaxinen vil forbrenningen din bli normal igjen, og du starter på scratch: Dvs at de ekstra kiloene du har lagt på deg må du jobbe med å bli kvitt på samme måte som andre, men nå har du et likt utganspunkt som resten. Og, det er ikke sant at du bare kan legge på deg 2 - 3 kilo pga lavt stoffskifte!! Hvor mye en legger på seg er individuelt og også avhengig av hvor lavt stoffskfitet ditt er, dette varierer veldig. At lavt stoffskifte fører til vektoppgang av betydning er ikke en myte men et av de klareste symptomene på stoffskifteproblemer.
Lettie Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 Det står jo vektøkning som symptom, men har også lest et sted at det ikke er snakk om mange kiloene. Men systemet stopper jo opp, så ikke rart mange går opp i vekt.. Selv sliter jeg veldig med LS, men er kjempetynn, og opplever ofte at folk sier: "nei, du har ikke LS.. Du har nok høyt!"
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har 125 mg hver dag. ingen fasit. er etter verdiene ditt behov. Nei levaxin gjør ikke slik du går ned i vekt. Men stoffskifte er misforstått. En går opp 2-5 kilo. (ikke 20kg) Håper du nå blir stabilisert og at du klarer å gå ned i vekt. (selv merker jeg at det er vanskelig å gå ned i vekt, men en kan ikke skylde på at en går opp)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 Jeg vokste ikke en cm eller kg fra jeg var 11 til 16 år. 148 og 48 kilol. (var syk uten at noen viste) Fikk så klart høre at jeg ikke hadde lavt stoffskifte. Har alltid vært tynn, litt over 50 kilo. men vokste meg til 165. så lavt stoffskifte er ikke nødvendigvis store tykke mennesker.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2012 #10 Skrevet 7. juni 2012 Jeg går på 125 mg, å klarer ikke å gå opp i vekt. Spiser og spiser alt hva jeg har lyst på. 168 cm og 52 kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå