Dundra Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har ei jente på ei uke, fra hun kom til verden har hun sugd bra på begge puppene, men i går begynte hun å trøble litt med å få tak i høyre puppen, og i dag har det vært umulig for henne å få sugd fra den! Har prøvd forskjellige ammestillinger, og prøvd å "tvinne" på brystvorta, men ingenting hjelper! Det er masse melk i begge puppene, og jeg kan ikke se at det er noen fysisk forskjell på de, men hun klarer bare å ta venstre puppen. Noen som har vært borti dette før? Bør jeg pumpe høyre-puppen?
Lille- MO Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 ja, hvis du ikke får henne til å ta den er det lurt å pumpe og så prøve å legge henne til med jevne mellomrom så ikke melka blir borte. min kunne og nekte i perioder, men jeg tilbø han hver gang og plutselig tok han den igjen. prøvd å ligge da?
Dundra Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2012 Hun tok den igjen etter at jeg pumpa den litt Får bare krysse fingrene for at det fortsetter
Leelo Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Kan være vanskelig for en liten munn å få "tak" hvis brystet er veldig fullt/sprengt, så kan hende det bare var det?
julibaby10 Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Jeg måtte ofte tørke puppen med gulpekluten(som jeg alltid hadde tilgjengelig), for at han skulle greie å få tak.. virket som det ble for glatt noen ganger.... på en måte...
lillenims Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Pump eller håndmelk slik at brystet blir mykere (det trenger ikke kjennes sprengt for deg for at barnet skal få vansker med å få tak). Du kan også forsøke denne metoden: http://ammehjelpen.n...Cottermans-grep Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå