Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fortalte dere til omverdenen at dere var gravid ? Eller når har dere tenkt til å fortelle det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter veldig med å holde det for meg selv asså :P

Oppdaget at jeg gravid onsdag forrige uke og fikk time hos legen nå på tirsdag der legen mente jeg var i slutten av uke 7.

De jeg fortalte med en gang var barnefaren, mamma, pappa, besteforeldrene mine og noen venninner. Skulle egentlig ikke fortelle så mange venninner det, så har valgt ut 3 nære venninner og 2 til som begge har vært gjennom svangerskap før så jeg kan snakke med de og spørre de hvis det er noe jeg lurer på :)

Resten av familien skal få vite det på mammas bursdag i slutten av juni(da har det nesten gått 12 uker) og venner skal få vite det etter de 12 ukene har gått:)

Skrevet

jeg fortalte det til venninnen min dagen etter positiv test. barnefaren fikk selvfølgelig vite det så fort jeg kom ut av do. hehe.

de som skulle bli tanter, onkler, bestemødre, bestefar og oldeforeldre fikk vite det når jeg var 8+4.

jeg skal ikke legge ut noe på facebook om graviditeten. jeg vil vente lengst mulig med å fortelle det til noen andre

Skrevet

Jeg fortalte det rett før jeg var 12 uker. Men da hadde vi sett hjerteslag - og på grunn av situasjonen på jobb var det greit å fortelle det til mine overordnede - og når det var "ute" hos dem fant jeg ut da kunne like gjerne andre vite det også. Jeg går ikke og forteller alle at jeg er gravid, men jeg holder det ikke hemmelig heller.Jeg er uke 12/13 nå.

Skrevet

For meg så vart det ikke egentlig noe alternativ enn å fortelle det til veldig mange når jeg oppdaga det, siden det var på tredje prøverørsforsøk og alle i kretsen visste jeg var i gang og venta superspent med oss! Hvis ikke hadd jeg nok fortalt det til noen venninner, mamma og søs med en gang og så resten nære uke 12! Om jeg hadde klart å holde på det! :P

Skrevet

Jeg får ikke lov av samboern og si noe før 3. trimester, fordi han vil at det skal være mer sikkert at alt går bra.. For en streng fyr.. :P Imorgen skal jeg likevel si det til en venninne, for jeg er verdens dårligste på å holde mine egne hemmeligheter.

Skrevet

Haha, jeg må si jeg helt ærlig at med ivf behandling, så vet de fleste om at vi holder på. Ikke absolutt alle da, men nærmeste familie og venner, er jo like spente som oss. Så jeg tok bilde av testen å sendte rundt til nærmeste venninnene mine som var overspent og viste jeg kom til å teste.

Skal ta blodprøve om en uke, så da får vi det enda litt mer sikkert, så da skal vi fortelle til besteforeldrene og tantene. Hvis vi klarer å holde ut så lenge. Er bare 4+2. Hadde nok aldri klart å holde det skult for mine nærmeste venninner om jeg hadde blitt gravid under normale forhold heller. Men så vil jeg også fortelle dem hvis vi mister, så da er det egentlig ikke noe vits å vente. Slik kan de glede seg sammen med oss, og sørge litt om vi skulle miste de første ukene.

Men jeg lurer litt på hvordan man i all verden skal få tiden til å gå fremover til man begynner å merke at magen vokser og kjenner liv osv.

Skrevet

IVF her også, så nærmeste familie og venner og arb.kamerater har visst det siden jeg begynte på hormoner. Det som blir spennende nå er ul på tirsdag... to siste gangene jeg har vært gravid får jeg beskjed at ikke noe liv

Skrevet

IVF her også, så nærmeste familie og venner og arb.kamerater har visst det siden jeg begynte på hormoner. Det som blir spennende nå er ul på tirsdag... to siste gangene jeg har vært gravid får jeg beskjed at ikke noe liv

Krysser fingrene for at det er masse liv denne gangen:D Lykke lykke til camosilla :)

Skrevet

Jeg er 5+1, og vi har sagt det til de nærmeste. De som gleder seg med oss nå, ville jo uansett fått vite det hvis vi skulle miste, så da ser jeg ingen grunn til å holde det hemmelig. :)

Skrevet

Jeg får ikke lov av samboern og si noe før 3. trimester, fordi han vil at det skal være mer sikkert at alt går bra.. For en streng fyr.. :P Imorgen skal jeg likevel si det til en venninne, for jeg er verdens dårligste på å holde mine egne hemmeligheter.

skal du skjule det helt til 3.trimester??? må sitte inne i et halvt år du da.

håper du mente til 1.trimester er ferdig

Skrevet

haha jeg mente selvfølgelig 2. trimester. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...