Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er systemet noe anneledes kan man si. Bodde på hotell med trapper (som ikke var nevnt på nettsiden der det sto det fantes ramper). Forholdsvis lang avstand til saker og ting når bekkenet klikker og ALT er mer enn 500 meter unna. Vi ønsket da å bytte hotell så jeg skulle slippe å sitte på rommet hele den uken vi har igjen her, men hotellet holder igjen alle pengene våre. Greit nok.

Vi ringer forsikringsselskapet som sier vi må til en lege å få en bekreftelse på at jeg har bekkenproblemer. Igjen, greit nok. KOmmer humpende inn til lege nr 1 som ikke undersøker en dritt, men bare sier at det er umulig for han å stille en diagnose nå når jeg er gravid?!!! Lege nr. 2 sier vi må dra til gravidklinikken inne i sentrum og vi så gjør. Lege nr. 3 sier igrunn det samme som lege nr 1. Plent umulig å påvise bekkenproblemer mens en dame er gravid. Går jo ikke an å få tatt røntgen da, så nei, det kan han nok ikke gjøre noe for å finne ut av????! Jeg spør rolig "Ok, så det faktum at jeg går og reiser meg (de få gangene jeg klarer det uten hjelp) som en 90 år gammel dame med lårhalsbrudd gir deg altså ikke ett hint om hva som kan være problemet?" "Joda, men jeg får jo ikke bevist det på noen måte, gjør jeg vel?". Tjah....jeg mente han kunne ringe å snakke med legen min i norge som meget vel kjenner til problemet og sa vel noe slikt som at i Norge er legene såpass dyktige at de kan bruke symptomer for å stille diagnoser. Han ble ikke imponert men skrev da på en lapp at pasienten ser ut til å ha problemer med å gå og påstår (merk PåSTåR) at hun har vondt i ryggen og problemer med bekkenet.

Det verste er at jeg bare må humre av hele greia. Får se da hva forsikringsselskapet sier om det hele...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff :-s Skal være glad man ikke bor der da ;-)

Skrevet

Bekkenproblemer i forbindelse med graviditet er jo for så vidt et nokså ukjent begrep/diagnose i resten av verden.

Det er stort sett i Skandinavia, især Norge, hvor denne diagnosen blir brukt/anvendt i så stor grad.

årsaken til dette, skal jeg ikke spekulere høyt om i.

Gjest Mafan
Skrevet

Bekkenproblemer i forbindelse med graviditet er jo for så vidt et nokså ukjent begrep/diagnose i resten av verden.

Det er stort sett i Skandinavia, især Norge, hvor denne diagnosen blir brukt/anvendt i så stor grad.

årsaken til dette, skal jeg ikke spekulere høyt om i.

Hva mener du med dette? At bekkenløsning bare er en plage folk innbiller seg?

Skrevet

Ikke på langt nær alle, nei - men det er påfallende og en tankevekker at norske kvinner er i ubestridt verdensklasse i bekkendiagnostisering.

Skrevet

Ikke på langt nær alle, nei - men det er påfallende og en tankevekker at norske kvinner er i ubestridt verdensklasse i bekkendiagnostisering.

Da var jeg nok jævlig heldig tross alt, for legen og sekretæren var vel kjent med med bekkenløsning og kalte det pelvik disorder eller noe sånt, men prøblemet kom da det skulle dokumenteres ovenfor ett forsikringsselskap. Det er der fyren ble helt idiot. Han mente at dersom de skulle stille spørsmål måtte han kunne bevise at jeg har bekkenløsning og hvordan skulle han kunne gjøre det?! Hvorfor i alle dager skulle ett forsikringsselskap tvile på ordet til en lege liksom... Helt utrolig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...