mille260 Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 snuppa blir 12 mnd om 2 uker Tid begynte dere med kun 1 dag dupp?Snuppa her har slitt veldig med tenner på vei.Fikk 6 på ei gang og da ver det totalt nekt å sovne før kl 22.Nå har det gått 3 uker å det har fortsatt sånn.Eller så kan hun sovne til vanlig tid å sove toppen 2 timer å er våken og vil ikke sove lengere.Er dette ett tegn på at vi må legge henne kun 1 dag=
kmama Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Vår lille begynte med 1 dagdupp uken da hun fylte ett år - da var det blitt helt umulig å få henne til å ta to dagdupper (nektet å ta ettermiddagslur hvis hun hadde sovet om formiddagen). Vi hadde egentlig trodd at det ville skje senere, for hun var veldig trøtt om morgenen. På ettårsdagen prøvde vi imidlertid i halvannen time å få henne til å sove om ettermiddagen, og da besluttet vi å prøve å gå over på kun én dupp. Det gikk helt fint; kanskje litt trøtt de første dagene, men så kom hun inn i en god rutine med en god, lang lur (1,5-2 t), mens hun tidligere typisk sov 40 min, maks 1 t 20 min.
magpie Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 tror han var ca 11 mnd..vi hadde prøvd det et par ganger tidligere, men da ble han altfor trøtt på kvelden. Grunnen til at vi begynte med bare en dupp var at hvis han sov etter kl 15, var han helt umulig å legge på kvelden. Samtidig ble det vanskelig å få til to dupper før tre tia. Vi flyttet den første duppen gradvis nærmere kl 11 og no har det fungert fint sia han var 11 mnd (?). Men det tok ganske lang tid før han begynte å sove mer enn en time på formiddagen. Det hender fremdeles at han ikke sover mer, men da legger vi han bare litt tidligere på kvelden (hvis han gir uttrykk for å være trøtt). Når det er sagt, så har han aldri sovet veldig mye på dagen.
Honningmelon Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Jenta var 11 mnd da vi begynte med en dupp. Var håpløst å få henne til å sove dupp nr. to. Hadde prøvd med en dupp hadde jeg vært deg.
Smil123 Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Ca. 11 mnd:-) Blir en overgang så sover de gjerne bedre etterpå..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 Her var gutten 13 mnd før vi gikk over til en dagsdupp, han trengte den, da han har slitt konstant i evigheter nå med tenner som kommer :-/ Når en tann enderlig har kommet, så kommer en ny en, så vi har aldri opphold på det, han har minst like vondt for hver tann.
mille260 Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2012 Ja da må vi kanskje begynne her å Vi er seint ute ser jeg.hehe.. Tar det til mandag:) Akkuratt vært på legevakte med ho.rød i halsen og i begge ørene.Stakkars lille snuppa Håper det mere søvn i natt å i morra for nå er ho mor sliten og samboer jobber overtid så han bli sein..Maks uflaks:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå