Gå til innhold

Hentesett i midten av juli: Kan hun ha bare en kortermet kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på østlandet, og juli er jo en varm mnd (som regel)

Vi skal hjem fra sykehuset i slutten av juli, så blir jo sikkert på det varmeste.. Har en søt enkel liten sommerkjole, jeg tenkte jeg kunne kle henne med... og en liten tynn lue event...

Hva tror dere? :)

Vil vel ligge på rundt 25 grader ute (etter erfaring)...

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, men jeg ville tatt med et par sokker eller en strømpebukse og et godt teppe i tillegg :)

Skrevet

Jeg ville hatt body og strømpebukse under... De er jo vant med 37 grader og regulerer temperaturen dårlig helt i starten. Dessuten ligger de for det meste i ro og sover og da blir man fort kald uten klær eller teppe på seg. Du legger henne jo ikke i sola heller akkurat.

Skrevet

Det er dessverre ikke alltid 25 grader i juli her i Norge. Fikk julibarn i 2009 og da var det akkurat slik det er nå, rett under tyve grader og regnbyger. Ta med en langermet body og strømpebukse som du kan ha under kjolen om det skulle være kaldt. For øvrig er ikke kjole det mest behagelige å ha på i en bilstol... :)

Skrevet

ta med ett godt teppe, legge dette over henne, så holder hun varmen. kan ikke skjemme ut en søt sommekjole med body og strømpebukse !!

Skrevet

Strømpis og body ville jeg også ha hatt på.. Husk, de kommer fra 37 gr og er rimelig små og kalde i begynnelsen.

Annonse

Skrevet

Kjole er nå et tøysete plagg for babyer som ikke kan gå... Krøller seg bare opp i ryggen og er iallefall ikke til glede for den lille.

Skrevet

Har pakket en body, strømpebukse, og teppe. også en liten bukse i tilfelle. + lue. og sokker, så om det blir strømpebukse eller bukse og sokker får tiden vise, har i hvertfall med meg til alle slags vær typer :-)

Skrevet

Jeg satser på å reise hjem nå på mandag , hvis alt går etter planen da , bor i Oslo , men forventer ikke akkurat tropisk varme for å si det sånn ;-) selv om det ser ut til å gå mot varmere dager igjen.

Har pakket to sett , en varmere og en kaldere , så får faren ta med seg begge og vi finner ut sammen hva er best akkurat denne dagen . Kaldere er da et komplett : bomull body med lange armer og sparkebukse uten fot , sokker og lue , og varmere: bomullbody med lange armer og velur sparkebukse , evt strømpris hvis det blir virkelig kaldt . Og så har vi en fleece heldrakt med hette og fot som babyen kan evt få på hvis det blir virkelig kaldt .

Kjole som hentesett er jo søt å se på , men langt fra praktisk , og hvert fall ikke behagelig for jenta. Jeg ville valgt noe annet .

Skrevet

Ta med flere alternativ, så ser du vær og temperatur an:)

Skrevet

Hva med klær til sykehusoppholdet? Bruker dere egne klær eller noe fra sykehuset da??

Skrevet

Hva med klær til sykehusoppholdet? Bruker dere egne klær eller noe fra sykehuset da??

Sist brukte jeg sykehus skjorte jeg fikk der. Denne gang har jeg kjøpt meg en lang skjorte på H&M :-) Sikkert litt flåsete, men jeg skal gjøre det jeg kan for å føle meg vel i en ellers til tider ganske udigg situasjon :-)

Skrevet

Når de er så små regulerer de kroppstemperaturen ganske dårlig, altså begge veier.

25 grader er ganske kaldt i motsetning til 37 grader som de er vant med.

Jeg ville hatten kortermet body, en strømpebukse,en tynn jakke og en tynn lue.

De kan lett få øreverk når de er så små, og små vindpust er ikke så bra i begynnelsen, hvis de ikke har på lue.

Og selvfølgelig et teppe.

Så må du/dere ta med i beregning at det kan bli kaldere, sommer i Norge er ganske ufortsigbar, dessverre:/

Lykke til!

Annonse

Skrevet

Funnet frem en tynn strømpebuks, og en strikket jakke (tynn) til å ha i tillegg til kjolen :)

Pluss teppe og en tynn lue :)

Skrevet

Jeg tolker det som at det er til baby du mener? :-) i så fall, jeg hadde med noen bodyer som jeg tok på han den første dagen, men med masse gulping og litt bæsj så ga jeg opp egne klær (det ble rett og slett tomt) så fikk pappaen til å ta med ett sett til hjemmefra som jeg sparte til hjemreisen :-) har tenkt å ha med ett hjemreisesett nå :-):-)

Skrevet

Jeg tolker det som at det er til baby du mener? :-) i så fall, jeg hadde med noen bodyer som jeg tok på han den første dagen, men med masse gulping og litt bæsj så ga jeg opp egne klær (det ble rett og slett tomt) så fikk pappaen til å ta med ett sett til hjemmefra som jeg sparte til hjemreisen :-) har tenkt å ha med ett hjemreisesett nå :-):-)

Haha! Snakk om å svare go'dag mann økseskaft, hihi. Er nok jeg som har blingsa her ja :-) Fort gjort i en port!

Skrevet

Kjole på en nyfødt høres verken praktisk eller behagelig ut...Kimono-body og en lett, myk bukse m gode sokker ville vel jeg satset på.

Med min første datter syns jeg ikke kjoler var spesielt greit før hun begynte å krype/gå. De krøller seg bare opp på ryggen. Babyen trenger noe mykt, samtidig varmt nok - og som ikke strammer. Knapper feil steder er heller ikke det beste (eks i ryggen)... Men det er nå bare mine tanker.

Skrevet

Til gutten her som kommer veldig snart har jeg hentesett i bomull; bukse og body. Har også pakket ned en tynn lue og tynn jakke, og sokker. På helsestasjonen anbefalte de også et tynt ullteppe, så det har jeg også pakket ned :)

Jeg hadde aldri vurdert å ha på babyen en kjole til hjemreisen. Jeg hadde nok valgt omtrent det samme som til gutten min :)

Skrevet

Haha! Snakk om å svare go'dag mann økseskaft, hihi. Er nok jeg som har blingsa her ja :-) Fort gjort i en port!

hehe, jeg siktet til babyen ja :) Da tar heg bare med hentesett, eller det vil si... jeg pakker nok 3 mulige hentesett for klarer ikke bestemme meg for ett <3

Skrevet

På sykehuset her (Ringerike) har de ikke hatt annet enn imslagsbodyer til utlån, så jeg har brukt eget tøy også på sykehuset...

Skrevet

Jeg tar med flere sett til lillemor, liker å bruke egne klær under barseloppholdet :) Og har spart et sett til hjemreise, i str 50 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...