Mummy to 3 little boys Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 På termin dagen Lørdag 2. Juni kom lille Nikolai Alexander til verden Kl. 06:05 på Bærum Sykehus. Han er væres tredje sønn og veldig veldig søtt og penn. Han var 4.06kg , 52cm langt og 36 cm rundt hodet sitt. Det var det beste av alle 3 fødselene mine!!! og til slutt de raskeste. Under 8 timer fra første rier til han var ute. Vi dro til sykehuset veldig tidlig fordi jeg viste at jeg hadde 3cm åpening fra uken før på jormorden kontrol, og jeg var redd at hvis vannet gikk de kunnne gå veldig raskt!!! Rekk sykehuset kl 2.30 rierene hadde nesten sluttet men CTG måling viste at babyen hadde veldig høyt hjetelyd, så jeg ble innlagt!! Dette hjertelyden roed seg ned etter 20min og var kanskje pga dennne varmeflasken jeg hadde sattmed i bilen!! Kl 3.30 var jeg 3cm og moden livmorhalsen, fikk klister og da begyntte rierene igjen ikke så vondt. Vi kom inne til fødestuen og jeg brukte TNS machinen min som smertelindring som jeg brukte også i bilen. Det var kjempe godt. Kl 5 det var blitt kjempe vondt og jeg begynte å tenke om å bruke lystgasen og også å tenke shit de går sååååå sakte..... jeg klarer ikke dette sååå mye lengre... jeg skal gi opp og ta den epiduralen.... dette kommer til å ta til Kl 22.00. Da begynte jeg med lystgasen Kl 5.30 og det var deilig for circa 2 rier, da begynte det å bli kjempe vondt igjen.... Kl 5.35 bestilte jeg epiduralen men 5 min senere kommet første trykke trang og jeg var 7-8cm.... ingen epidural for meg!!!! Var 10cm veldig snart etterpå og begynte å trykke. Han var født kl 6.05. De siste halv time var helt extremt og smertefult!! Jeg brukte bare lystgas og TNS og var i sjokk når jordmoren sa at han hadde blitt født fordi rierene bare fortsatt. Morkaken var født rett etterpå og da hadde jeg kjempe vondt etterrier som de sier er ganske vanlig for fleregangsfødene. Jeg hadde ikke opplevde den før, men med mitt andre barn har jeg fått epiduralene. Jeg hadde et par rift, men hun sa ikke så mye å beskimmer meg om. Jeg forsatt med den lystgasen for en halv timer etter han var født når jeg var syd og det hjelpet mye med smertene fra etterrierene...... Det var drømmefødselen min!!!! Jeg gjorde alt som jeg hadde skrevt i fødselensbrevet mitt. Tokk varmeflasken hjemme for 2 timer, do tokk jeg et varmt bad med stjereinelyset. Brukte TNS i bilen og sykehuset, brukte min stor ball å sitte gjennom rierene på sykehuset of hjemme of endelig brukte jeg lystgasen. Jeg vet ikke hvis jeg ville klarte det uten lystgasen!!! Det er de beste!!!! og det er grunnen jeg fødte på Bærum sykehuset og ikke Drammen. Lille Nikolai er så flink til å spise og har bare gått ned 50g i vekten!!! Han er 6 dager gammel nå og mye lettere og roligere en stor brodrenen hans!!! Det er bare nå jeg kan se hvor vanskelig de var når de kommet hjem fra sykehuset. Men takk for alle støtte de siste måndene. Jeg har blitt mye bedre i norsken min bare med å bruke BIM, og jeg har traft mange fine damer allerede i den BIM asker/Røyken sommermødrene gruppe som jeg gleder meg mye å bli kjent med. Jeg kommer fra Skottland og gleder meg til å visse gullet væres til foreldrene mine neste helgen når de kommer på besøk. Takk igjen og lykke til til alle som skal føder snart som mulig. Håper dere også ha dine drømme fødselen du drømmer om.
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Gratulerer så mye med prinsen din Nydelig navn forresten Kos dere masse!!!!
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Gratulerer! flott fødsel, blir min nr tre også, så kopierer gjerne denne ja
honningbien Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 Gratulerer så mye:) Koselig å lese en så fin fødselshistorie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå