Gå til innhold

Hvordan blir det med feriepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk ut i permisjon 1. juni, dvs jeg får permisjonspenger i stedet for lønn denne mnd. Men hva med mine opptjente feriepenger fra i fjor? Hvor blir de av??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feriepenger blir vel utbetalt som normalt uavhengig om du er permisjon.

Vil tro at du får feriepengene denne mnd i tillegg til permisjonspenger, og når du har sett deg opp på ferie, får du ikke permisjonspenger :-)

Skrevet

Takk for svar! Det hørtes fornuftig ut:)

Skrevet (endret)

Her er det slikt at arbeidsgiver forskutterer permisjonspenger og då får det tilbakebetalt fra nav etter hvert. Så jeg regner med å få vanlig feriepenger nå i juni, og så permisjonspenger fra juli. Får jo ikke begge deler i juni. Gikk ut i permisjon 24 mai.

Men når det gjelder ferie, så gikk jeg ut i fra at disse ukene jeg satt meg opp på ferie, så skal jeg få vanlig lønn , og så permisjonspenger igjen når jeg er ferdig med ferie. Man mister jo ikke retten til å ha ferie når man er på lønnet permisjon.. eller tenker jeg helt feil ? Limmet ferieukene inn i permisjonstid for å få litt mer tid med babyen , så håper jeg ikke har misforstått helt .

Endret av mamma til s@lma
Skrevet

Det er sånn jeg også har forstått det Mamman til S@lma, så jeg håper du har forstått det riktig :-)

Skrevet

Vet ikke hvordan det er når arbeidsgiver betaler ut permisjonspenger og får tilbakebetalt fra nav. Men hos oss får jeg permisjonspenger direkte fra nav.

Jeg får siste utbetaling hos arbeidsgiver nå i juni sammen med feriepenger, og permisjonspenger fra nav neste mnd når jeg går ut i permisjon.

Jeg har satt meg opp på ferie i høst vinter og da får jeg ikke noe utbetalt, så feriepengene jeg får nå i juni må jeg spare til ferien :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...