Tosta <3 Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Er det nok med 1 flaske i døgnet med mme på ca. 180-200ml? Utenom får hun grøt av 1dl mme på kvelden og av 1 dl vann på morningen. Vann til alle måltider.
Matrosen og Meg:) Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Nå er ikke min 11 mnd, men snart 10. Vi slet med å få i han mer enn en flaske i en periode rett før 9 mnd. Og da sa helsesøster at dette var helt vanlig. Hvis barnet liker fast føde og spiser 4 måltider med fast føde hver dag, så vil dem mer og mer velge bort melka. Så vi stresset ikke med det. Nå har han i en periode ville hatt to om dagen igjen. Så ut i fra det helsesøster sa til meg så går dette helt fint. Pass på at bleiene er våte! men så lenge din drikker vann til alle måltider, og får godt med grøt med vann i så tror jeg ikke dette er noe problem for dere:)
up&go Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Fikk høre av helsesøster at de skal ha ca 5 dl melk pr dag (dette er med det som er i grøten), men det er sikkert ikke krise om det er litt mindre om hun ellers får næringsrik mat, og nok væske på andre måter. Min får ca 3dl ila en dag.
Prompeloff Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Jeg fikk høre at 5dl er max per dag, da mer vil hindre opptaket av andre viktige næringsstoffer. Her gir vi snuppa på 11 mnd to små flasker på 120ml i løpet av en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå